Mittwoch, 5. Januar 2011

یک دادگاه در اسپانیا به شکایت قربانیان اردوگاه اشرف درعراق رسیدگی می کند

چهارشنبه، ۱۵ دی ۱۳۸۹ / ۰۵ ژانویه ۲۰۱۱

اردوگاه اشرف

سایت رادیو فرانسه ۱۴دی: از آنجا که دولت اسپانیا اصل جهانشمولی عدالت را برسمیت می شناسد، طرح شکایت خانواده قربانیان اردوگاه اشرف در کشور اسپانیا با واکنش مثبت قوه قضائیه این کشور مواجه شده است.

یک قاضی اسپانیائی بنام" فرناندو آندرو" اعلام کرد که با اتکاء به اصل جهانشمول بودن عدالت، تصمیم گرفته است که شکایت خانواده قربانیان اردوگاه اشرف درعراق را بپذیرد و درباره کشتار پناهندگان ایرانی این اردوگاه درعراق توسط ارتش این کشور تحقیقات خود را آغاز کند.

در سال ۲۰۰۹ ، درجریان حمله نظامیان عراقی به اردوگاه اشرف، یازده پناهنده ایرانی هوادار مجاهدین کشته و پانصد نفر زخمی شدند.
وکیل خانواده قربانیان، "خوان گارسه"، صبح امروز با اعلام این خبر توضیح داد که تصمیم قاضی اسپا نیائی روز ۲۷ دسامبر اعلام شد و سپس با گذشت پنج روز از اعلام این تصمیم و بدلیل فقدان تقاضای تجدید نظر از سوی طرفین، این تصمیم قضایی به مرحله اجرا رسید. به این ترتیب قاضی اسپانیائی روز هشتم ماه مارس آینده در اولین اقدام قضائی خود فرمانده عراقی عبدالحسین الشمری را به دادگاه احضار خواهد کرد.

از آنجا که دولت اسپانیا اصل جهانشمولی عدالت را برسمیت می شناسد، طرح شکایت خانواده قربانیان اردوگاه اشرف در کشور اسپانیا با واکنش مثبت قوه قضائیه این کشور مواجه شده است.

اردوگاه اشرف درهشتاد کیلومتری مرزهای ایران ، در سال ۲۰۰۸ ساخته شده و پناهگاه حدود سه هزار نفراز هواداران سازمان مجاهدین خلق است.
بگزارش خبرگزاری فرانسه، این اردوگاه درزمان صدام حسین به مجاهدین خلق واگذار شد با این هدف که آنها در کنار ارتش عراق در جنگ با ایران شرکت کنند.
شورای ملی مقاومت اعلام کرده است که دردرگیری های میان ارتش عراق با پناهندگان اردوگاه اشرف در پایان ماه ژوئیه ۲۰۰۹ ، علاوه بر یازده کشته و پانصد زخمی، تعداد سی و شش نفرازساکنان اردوگاه هم دستگیر شدند....