Sonntag, 30. Januar 2011

آمریکائیان ارشد و رهبران اروپایی بر خورد جدید در باره ایران را مورد بحث قرار می دهند

شنبه، ۰۹ بهمن ۱۳۸۹ / ۲۹ ژانویه ۲۰۱۱

آنها از امریکا می خوهند سازمان مجاهدین خلق ایران را از لیست خارج کند - بروکسل، بلژیک (مارکت وایر- ۲۸ژانویه ۲۰۱۱)
در یک کنفرانس بین المللی در باره ایران، مقامات ارشد سابق از هر دو حزب امریکا به اعضای پارلمان اروپا می‌پیوندند و از ایالات متحده امریکا می خواهند تا متعهد به یک سیاست جدید در باره رژیم تهران شوند.

آمريكائيان ارشد و رهبران اروپايي بر خورد جديد در باره ايران را مورد بحث قرار مي دهند

آنها برای خارج کردن جنبش اپوزیسیون اصلی ایران، سازمان مجاهدین خلق ایران(پی ام او آی/ ام ای کا) از لیست گروههای تروریستی ایالات متحده امریکا فراخوان می دهند، این را نیز اضافه می کنند که این برای حفاظت ساکنان کمپ اشرف در عراق مورد نیاز است.

مریم رجوی، رئیس جمهور برگزیده اپوزیسیون شورای ملی مقاومت ایران به همراه ژنرال جیمز جونز مشاور سابق امنیت ملی اوباما، بیل ریچاردسون، فرماندار سابق نیومکزیکو و سفیر امریکا در سازمان ملل در زمان بیل کلینتون، مایکل موکیزی، دادستان کل سابق، جان بولتون، سفیر سابق امریکا در سازمان ملل و سفیر دیل دیلی هماهنگ کننده ضد تروریزیم وزارت خارجه تا آوریل ۲۰۰۹ در این کنفرانس شرکت کردند.

معاون رئیس پارلمان اروپا آلخو ویدال کوادراس سرپرست گروه نمایندگان پارلمان اروپا، سناتور دیرک کلاوس، آیرون خان مدیرکل سابق عفو بین الملل ، پروفسور روت وگوود از دانشگاه جان هاپکینز در واشنگتن دی سی، خوان گارسه وکیل بین المللی در این کنفرانس سخنرانی کردند. این کنفرانس توسط کمیته در جستجوی عدالت (آی جی اس) و کمیته پارلمانی برای ایران دمکراتیک میزبانی می شد.

ژنرال جیمز جونز گفت ” مردم ایران در این رنج تنها نیستند. یک نگرانی مشروع برای ساکنان اشرف وجود دارد، (دولت) عراق به ایالات متحده(امریکا) برای امنیت و حفاظت تضمین داده و باید به رسمیت شناخته شود.”

فرماندار ریچاردسون افزود ،” این قابل فهم است که سازمان مجاهدین خلق ایران از سازمانهای تروریستی خارج شود. ارتباط تروریستی وجود ندارد، قابلیت تروریستی نیست، قصدی نیست.... امریکا نیاز است پیشگامی اتحادیه اروپا و پارلمان اروپا را دنبال کند.”

خانم رجوی تاکید کرد ” به دیکتاتوری مذهبی در ایران باید خاتمه داده شود. این نه با جنگ و نه با مماشات دست یافتنی نیست. یک راه حل سوم وجود دارد: تغییر دمکراتیک بدست مردم و مقاومت ایران.”

آقای موکیزی اضافه نمود ” این مهم است که (مجاهدین از) نامگذاری (تروریستی-م) قبل از اینکه آن را به ساکنان اشرف لقب بدهند و به آنها برای ترک آنجا فشار بیاورند و سرنوشت بدتری به آنها تحمیل شود، خارج شوند.”

مادامیکه نقش سازمان مجاهدن خلق ایران در باره سیاست ایران برجسته می شود، سفیر بولتون تاکید می کند ” سیاست ایالات متحده بی ابهام باید سرنگونی رژیم تهران باشد.”

سفیر دیل دایلی تاکید کرد ” وضعیت در کمپ اشرف بصورت مهمی عوض شده است و در خاورمیانه لغو نامگذاری سازمان مجاهدین خلق ایران از لیست تروریستی بطور روشن توجیه شده است... سازمان مجاهدین خلق ایران یک وزنه تعادل قوی در ایران است. ”

دکتر ویدال کوادراس گفت ” یک سازمان متشکل، قدرتمند و جنبش اپویسیون متعهد در داخل ایران وجود دارد. دو درخواست عاجل در اولویت قرار دارد. اول حفاظت ساکنان اشرف و دوم خروج سازمان مجاهدین خلق ایران از لیست سیاه امریکا.”

استراوس استیونسون نماینده اسکاتلند در اتحادیه اروپا اضافه کرد، ” امید واقعی برای دهها میلیون ایرانی سازمان مجاهدین خلق ایران است. ما باید با ملاها قبل از اینکه هژمونی در خاورمیانه را بدست بگیرند رو در رو شویم (بجنگیم)، و این بدان منظور نیست که آنجا را تصرف مسلحانه کنیم، (بلکه) بدان معنا است که سازمان مجاهدین خلق ایران را از لیست ترور امریکا خارج کنیم و برای ساکنان شجاع کمپ اشرف حفاظت فراهم کنیم.”

کمیته بین المللی در جستجوی عدالت