Sonntag, 30. Januar 2011

سازمان ملل و آمریکا بایستی از کمپ اشرف حفاظت کنند

شنبه، ۰۹ بهمن ۱۳۸۹ / ۲۹ ژانویه ۲۰۱۱

خبرگزاری فرانسه ۲۸ ژانویه: پارلمانترهای شورای اروپا جمعه از ملل ‌متحد و ایالات متحده خواستند که حفاظت کمپ اشرف در عراق را که به گفته شورای ملی مقاومت ایران در ۷ژانویه قربانی حمله‌ای بوده است که طی آن ۱۷۶نفر مجروح شدند، تضمین نمایند.

در یک بیانیه مکتوب که تنها امضاء کنندگان آن را متعهد می‌سازد، ۱۵۰ پارلمانتر (از ۳۱۸) هم‌چنین خواستار آن شدند”که بلافاصله به شکنجه روانی توسط مأموران اطلاعات ایران به‌وسیله ۱۸۰ بلندگوی بدور کمپ، پایان داده شود ”

مریم رجوی، پرزیدنت شورای ملی مقاومت ایران، اصلی ترین جنبش اپوزیسیون در تبعید، به این بیانیه درود فرستاد و آن را ”یک حکمیت بین‌المللی قاطع در زمینه حقوق اهالی اشرف ”نامید.

در اطلاعیه‌ای که در استراسبورگ منتشر شد وی خواستار ”از سر گیری حفاظت ”کمپ از سوی ایالات متحده شد و درخواست کرد که «یک اکیپ ناظر سازمان ملل در اشرف مستقر شود».

در ژانویه بعد از پایان مأموریت سازمان ملل، که مسئولیت کمپ را به ارتش آمریکا واگذار کرده بود، عراقیان مستقیماً اداره کمپ را به‌دست گرفتند.

حدود ۳۵۰۰ هوادار شورای ملی مقاومت در این کمپ که واقع در ۸۰ کیلومتری شمال بغداد است اقامت دارند.

در پایان ماه ژوئیه ۲۰۰۹، درگیریهایی میان نیروهای انتظامی عراق و اهالی کمپ رخ داد که به گفته مجاهدین خلق ۱۱ کشته و ۵۰۰ زخمی بجای گذاشت. نیروهای امنیتی عراقی گفته بودند که وارد کمپ شدند تا یک ایستگاه پلیس مستقر کنند. ».