Montag, 7. Februar 2011

نگرانی شدید خانواده زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی: خانواده‌های تعدادی از زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر کرج (گوهردشت) نسبت به وضعیت نگهداری این زندانیان و همچنین فشارها و محدودیت‌های اعمال شده از جانب مقامات امنیتی ابراز نگرانی کردند.
با اعمال محدودیت‌های صورت گرفته بر علیه زندانیان سیاسی سالن 12 بند 4 زندان رجایی شهر کرج و همچنین انتشار اخبار مربوط به وضعیت و رفتار غیرانسانی مسئولان این زندان، خانواده‌های حردانی، شریفی بوکانی و تعداد دیگری از زندانیان شهرستانی این زندان روز گذشته ضمن ابراز نگرانی از این اقدامات، خواستار رفع محدودیت‌ها و برخورداری این زندانیان از حداقل حقوق قانونی خود شدند.

در پی انتقال بیش از شصت زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج به سالن 12 بند 4 این زندان که به بند امنیتی ویژه این زندان شهرت یافته است، اقدامات محدود کننده و ضرب و شتم و تهدید زندانیان سیاسی این زندان به طور بی سابقه‌ای افزایش پیدا کرده است، تا جایی که طی روزهای اخیر مسئولان این زندان و به ویژه نبی الله فرجی نژاد معاونت حفاظت این زندان و از شکنجه گران باسابقه زندان اوین، علاوه بر نظارت مستقیم بر برخی از شکنجه‌های صورت گرفته در این زندان، ایشان را به دچار شدنِ به سرنوشت علی صارمی که هفتم دی ماه سال جاری و بدون اطلاع خانواده و وکیلش به دار آویخته شده است تهدید کرده است.

هم اکنون نیز لقمان مرادی زندانی سیاسی کرد که با حکم اعدام مواجه می‌باشد، به محل نامعلومی منتقل و اطلاعی از سرنوشت وی در دست نمی‌باشد و بیم آن می‌رود که حکم اعدام این زندانی نیز بدون اطلاع خانواده و وکیل وی، به طور ناگهانی به اجرا درآید.

در حال حاضر و در شرایطی که زندانیان جرایم سنگینی همچون قتل، شرارت، و متجاوزین به عنف در این زندان به راحتی امکان ملاقات حضوری و تماس تلفنی با خانواده‌های خود را دارند، اما به علت محدودیت‌های ایجاد شده توسط مقامات امنیتی و مسئولان این زندان برای زندانیان این بند، امکان ارتباط تلفنی زندانیان به طور کلی قطع، و ملاقات‌های حضوری ایشان به ملاقات‌های کابینی 15 دقیقه‌ای با حضور مأموران ناظر بر ملاقات مبدل گشته است، و این در حالی است خانواده‌های این زندانیان غالباً از شهرهای مختلف کشور برای ملاقات با عزیزانشان مسیر طولانی شهرهای خود تا کرج را طی می‌کنند که این امر مشکلات و هزینه‌های فراوانی را برای ایشان در پی داشته است.

یادآوری می‌گردد که هم اکنون ارژنگ داوودی و افشین بایمانی دو تن از زندانیان بند امنیتی زندان رجایی شهر در سلول‌های انفرادی بند 1 این زندان معروف به «سگدونی»، در اعتصاب غذا و زیر شکنجه قرار دارند.


تماس های تلفنی شبنم مددزاده مجددا قطع شد

شبنم مددزاده فعال دربند دانشجویی و نایب رئیس سابق شورای تهران دفتر تحکیم وحدت، در پی ابلاغ به وکیل بند سالن 19 زندان رجایی شهر کرج مجددا از تماس تلفنی با خارج از زندان محروم شد.

مسئولان زندان رجایی شهر کرج بدون ارائه دلیل و صرفا به وکیل بند سالن 19 زندان رجایی شهر کرج که شبنم مددزاده در آنجا نگهداری می شود ابلاغ کرده اند که نامبرده حق استفاده از تلفن را ندارد.

پیشتر هم با دلایل نا معلومی شبنم مددزاده زاده را از حق تماس با خانواده محروم کرده بودند که نزدیک به یک ماه است تماس های وی با خارج از زندان برقرار شده بود.

شبنم مددزاده فعال دانشجویی است که در تاریخ 1 اسفند 1387 توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده و در دادگاه بدوی و تجدید نطر به تحمل پنج سال حبس همراه با تبعید به زندان رجایی شهر کرج محکوم گردید. وی تاکنون حق استفاده از مرخصی را نداشته و تمام این مدت را در زندان های اوین و رجایی شهر کرج سپری کرده است.