Donnerstag, 3. Februar 2011

بيانيه جمعي از اساتيد دانشگاههاي تهران: هر چه سكوت كنيم ، گراني ، فقر ، سركوب و اعدام افزايش مي يابد


جمعي از اساتيد دانشگاههاي تهران طي بيانيه اي خاطر نشان كردند كه هر چه سكوت كنيم،نظام متجاوز سركوبي را در تمامي ابعاد به اوج ميبرد، نظام ولايت فقيه هر جا كه با خطر اعتراضات مردمي و سرنگوني محتوم روبرو ميشود به اعدام هاي جوانان روي مي آورد تا چند صباحي بيشتر به حاكميت ننگين خود ادامه دهد. پس بايد بپا خيزيم . متن كامل بيانيه به شرح زير ميباشد :

هر چه سكوت كنيم ، گراني ، فقر ، سركوب و اعدام افزايش مي يابد
پس بايد بپا خيزيم و اكنون در ماه قيام(بهمن) زمان آن فرا رسيده است
دزدي ها و غارتگري هاي دولت غاصب و كارگزارانش در جنگ و جدالهاي دروني خودشان روز به روز بيشتر افشا شده و ابعاد اين غارت و چپاول بعد از حذف يارانه ها سير صعودي به خود گرفته است.
درهمين رابطه دو عضو کميسيون برنامه و وبودجه مجلس از گزارش جديد ديوان محاسبات کشور خبر دادند که نشان مي دهد دولت 11/7 ميليارد دلار از درآمدهاي حاصل از مازاد فروش نفت و اقساط فروش نفت را به حساب ذخيره ارزي واريز نکرده و بجاي اينكه به خزانه كشور واريز شود به جيب احمدي نژاد و دوستانش و مجتبي خامنه اي نور چشمي ولي فقيه ريخته شده است.
با شروع حذف يارانه ها و بالارفتن نجومي قيمتها (طوري كه ديگر حتي نان خالي هم از سفره هاي ملت محروم ناپديد شده است) اموال و سرمايه هاي ما به دست غارتگران حاكم به تاراج ميرود . نظام حاكم به خوبي ميداند كه رفتني است و نفس هاي آخرش را ميكشد ، بنابراين در حال جمع آوري پول و امكانات و ارسال به كشورهاي ديگر است تا اگر ملت ايران نيز با الهام از قيام مردم تونس و مصر به خروش در آمدند ، كوله بار خود را بسته باشند و با پول و امكانات كافي از جيب ما، به كشور ديگري فرار كنند.
بعد از حذف يارانه ها ، در حالي كه دزدي هاي نجومي كارگزاران حكومتي اوج جديدي گرفته ، بطوري كه جان ملت محروم از اين همه فشار و ناداري به لب رسيده است، نظام حاكم براي مقابله با اعتراضات مردمي و بجاي كمك به اقتصاد ور كشته كشور ، براي به سكوت و تسليم وادار كردن مردم، دست به اعدامهاي وحشيانه و حتي قتل عام زندانيان سياسي كه در اعتراضات عاشوراي سال 88 دستگير شده بودند زده است كه آخرين اين سربداران سرفراز آقايان : علي صارمي ، حسين خصري ، جعفر كاظمي و محمد حاج آقايي و خانم زهرا بهرامي بودند.
البته بسياري را نيز به بهانه ي مواد مخدر اعدام كرده و ميكند تا با نشان دادن چنگ و دندان و چشم زهر گرفتن از مردم ايران ، ذلت و سكوت را در كشور ما مستولي كند. اين در حالي است كه حتي ملت افغانستان هم بر عليه اعدامهاي فزاينده ي دگر انديشان در ايران و ساير اعدامهايي كه به بهانه مواد مخدر انجام ميشود روزانه دست به تظاهرات ميزند.
همه ميدانند كه ايران بزرگترين صادر كننده ي مواد مخدر است و سپاه پاسداران خود سردمدار توليد و پخش مواد افيوني است. همه ميدانند كه در زندانها ، بصورت گسترده مواد مخدر به وسيله مسئولين زندان توزيع ميشودت همه ميدانند كه به تازگي محموله چند تني مواد مخدر به ارزش 5ميليون دلار از ايران به سمت ونزوئلا و ساير كشورها كشف شد و عاملان آن هم از سران سپاه پاسداران بودند كه دستگير شدند. آنگاه ناجوانمردانه به بهانه چند مثقال مواد مخدر جوانان بي پناه ايراني را كه از روي فقر و ناداري دست به اين كار زده اند ، به دار مي آويزند تا بدين طريق ترس و وحشت را در جامعه فراگير كنند و كسي به خود اجازه اعتراض ندهد! چرا كه نظام ولايت فقيه هر جا كه با خطر اعتراضات مردمي و سرنگوني محتوم روبرو ميشود به اعدام هاي جوانان روي مي آورد تا چند صباحي بيشتر به حاكميت ننگين خود ادامه دهد.
پس از سال قبل تا كنون بايد طبق تجربه دريافته باشيم كه سكوت و سكون ما به مانند اين است كه دزد به خانه حمله كرده باشد و ما بجاي اعتراض و فرياد و حمله به سمت غارتگري كه به خانه ما تجاوز كرده است، سكوت كنيم و به روي خود نياوريم! با چنين شيوه اي دزدان نه تنها مال بلكه جان و نواميس ما را هم به غارت خواهند برد. كما اينكه تاكنون اين تجربه را به عينه ديده ايم. هر چه سكوت كنيم، قيمت ها بالاتر ميرود، بنزين يارانه اي ، از 100تومان به 400 تومان رسيده و گرانتر هم خواهد شد. اعدام جوانانمان افزايش مي يابد، تعداد زندانيان سياسي بيشتر ميشوند و در يك كلام ، نظام متجاوز سركوبي را از تمامي ابعاد به اوج ميبرد، چرا كه كسي جلودار آنان نيست و صاحب خانه در گوشه اي نظاره ميكند و بجاي اعتراض و حفاظت از شرف و ناموس و اموال خويش، منتظر است كه كسي پا كاري كند و از او صدايي بر نمي خيزد، گويي كه نميداند كس نخارد پشت ما جز ناخن انگشت ما!
پس بايد بپا خيزيم و در بهمن ماه امسال طرحي نو در اندازيم و روز 14 بهمن ساعت 3 بعد از ظهر به خيابانها بياييم و دزدان و غارتگران اموال ملت ايران را افشا كنيم.
جمعي از اساتيد دانشگاههاي تهران