Montag, 7. Februar 2011

سردبیر سایت انگلیسی زبان اخوان المسلمین اظهارات خامنه ای را تقبیح کرد

یک‌شنبه، ۱۷ بهمن ۱۳۸۹ / ۰۶ فوریه ۲۰۱۱

سايت انگليسي زبان اخوان 6 فوريه با اشاره به موضعگيري خامنه اي، ولي فقيه نظام ايران، به نقل از  خالد حمزه، رئيس هيأت تحريريه اين سايت نوشت: قيام جاري در مصر، انقلاب مردم مصر است و به‌رغم  برخي  ادعاها، نه به هيچ‌يک از گرايشات اسلامي مطلقا  مرتبط است، و نه مي‌تواند اسلامي توصيف شود.

سایت انگلیسی زبان اخوان ۶ فوریه با اشاره به موضعگیری خامنه ای، ولی فقیه نظام ایران، به نقل از خالد حمزه، رئیس هیأت تحریریه این سایت نوشت: قیام جاری در مصر، انقلاب مردم مصر است و به‌رغم برخی ادعاها، نه به هیچ‌یک از گرایشات اسلامی مطلقا مرتبط است، و نه می‌تواند اسلامی توصیف شود.

حمزه اظهار داشت که این انقلاب، که توسط جوانان از طریق شبکه اجتماعی فیس بوک آغاز شد و از هر گروه اسلام گرا، فاصله بسیار دارد مسالمت‌آمیز است و تنها خواهان رفرم و یک دولت مدنی دموکراتیک می‌باشد. او ادعاها و تصریحاتی که برخی از کشورها به‌عمل آوردند مبنی بر این‌که این قیام، جنبه اسلامی دارد را مورد انتقاد قرار داد و ادعاهای به‌عمل آمده توسط رهبر عالی ایران، آقای خامنه‌ای را که می‌گوید، این اعتراضات نشانه‌ای از بیداری اسلامی، الهام گرفته شده از انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۹۷۹ است را، تقبیح کرد.

حمزه ادامه داد که اعتراضات مصریها، یک قیام ”اسلامی ”نیست، بلکه یک قیام مردمی علیه یک رژیم ناعادلانه و مستبد است که تمامی اقشار، مذاهب و فرقه‌های مصری را در بر می‌گیرد.

این سایت در ادامه اظهارات خالد حمزه نوشت: مریم رجوی، رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران، در اظهاراتی در همین رابطه، تلاشهای خامنه‌ای برای ربط دادن قیام مصر به ایران را محکوم، و آن را یک تلاش ناامیدانه برای به‌دست آوردن حمایت از بنیادگرایی و تروریسم توصیف کرد، و آنها را بدترین دشمنان اسلام و مسلمانان نامید. او افزود، ”آن روز خواهد رسید که آنها وادار شوند دست از نام اسلام بردارند ”.