Montag, 14. März 2011

هاشم خواستار محروم از خدمات ضروری پزشکی

دوشنبه، ۲۳ اسفند ۱۳۸۹ / ۱۴ مارس ۲۰۱۱

قرار اطلاع آقاي هاشم خواستار, از معلمين مشهد و عضو كانون صنفي معلمين اين شهر اكنون از خدمات ضروري پزشكي محروم شده و در وضعيت جسمي نامناسبي قرار دارد. در جريان عمل جراحي كه بر روي اين زنداني صورت گرفت, عليرغم نياز به ماندن در بيمارستان و دريافت داروهاي ضروري, ماموران زندان وكيل آباد آقاي خواستار را پيش از موعد مقرر شده توسط پزشك, به زندان بازگرداندند و او را از دريافت داروهاي ضروري نيز محروم ساختند. به قرار اطلاع آقای هاشم خواستار, از معلمین مشهد و عضو کانون صنفی معلمین این شهر اکنون از خدمات ضروری پزشکی محروم شده و در وضعیت جسمی نامناسبی قرار دارد. در جریان عمل جراحی که بر روی این زندانی صورت گرفت, علیرغم نیاز به ماندن در بیمارستان و دریافت داروهای ضروری, ماموران زندان وکیل آباد آقای خواستار را پیش از موعد مقرر شده توسط پزشک, به زندان بازگرداندند و او را از دریافت داروهای ضروری نیز محروم ساختند. به گزارش کانون حمایت ازخانواده های جان باختگان و بازداشتی ها این درحالی بود که پزشک جراح می بایست شخصاً او را معاینه و داروهای موردنیازش را تعیین می نمود اما با این وضعیت, حتی خانواده این معلم هم موفق به دریافت دارو و رساندن آن به وی در زندان نشده اند.
قابل توجه اینکه پزشکانی که در زندان وی را معاینه کرده بودند نیز تاکید داشتند که نمی توانند دارویی برای آقای خواستار تجویز نمایند زیرا داروی فردی که تحت عمل جراحی بوده, بایستی توسط پزشک جراح تجویز گردد. از این رو, این معلم زندانی اکنون بدون دریافت هیچگونه مداوا و معاینه ای, همچنان در وضعیت سختی به سر می برد و از عوارض عدیده بیماری و عمل جراحی صورت گرفته, در رنج است.
علاوه بر این, دسترسی این زندانی به روزنامه حکومتی خراسان و یا مرخصی که حق اولیه او می باشد نیز از وی دریغ شده است و در ۲۰ ماهی که در بازداشت بوده, شرایط بسیار وخیمی را متحمل شده است.