Mittwoch, 30. März 2011

افشای کهریزکی دیگردر شیراز، تحت عنوان پلاک ۱۰۰

چهارشنبه، ۱۰ فروردین ۱۳۹۰ / ۳۰ مارس ۲۰۱۱

زندانیان و بازداشتی های شیراز در استان فارس مختصری از وضعیت و فضای امنیتی و ضد قوانین و موازین حقوق بشری که در بازداشتگاه پلاک ۱۰۰ شیراز میگذرد را برای کانون حمایت از خانواده های جان باختگان و بازداشتی هاارسال کرده اند.بنا به اطلاع این بازداشتگاه در شیراز همانند کهریزک و یا سلولهای انفرادی ۲۰۹ و گوهردشت است که کمتر صدای قربانیان این شکنجه گاه به گوش ایران و جهانیان میرسد. مختصری از شرایط و موقعیت کهریزک و بقول بعضی از زندانیان از کهریزک بدتر در شیراز تحت نام پلاک ۱۰۰ که بدست کانون حمایت از خانواده های جانباختگان و بازداشتی ها رسیده است بدینقرار میباشد:
اطلاعات شیراز با اماده سازی مکانی، تحت عنوان پلاک ۱۰۰ واقع در خیابان سپاه شیراز از این محل بعنوان بازداشتگاه و زندان معترضین استفاده کرده و انجا رابه محلی برای جولان جنایتهای خود تبدیل کرده است

این مکان قسمتی از یک پادگان متعلق به ارتش میباشد و هیچ نوع تابلو یا نشانی ندارد. سرتا سر خیابان فوق از طریق دوربین و برجهای نگهبانی و چند دستگاه ساختمان در این خیابان کنترل میشود.
زندان موسوم به پلاک ۱۰۰ شیراز، متشکل از حدود ۲۰ الی ۳۰ سلول انفرادی و ۱۰ اتاق جمعی است و همجنین حدود ۸ اتاق مجهز به امورات بازجویی دارد.
سردسته بازجوها و شکنجه گران مستقر در این مکان، شخصی بنام دکتر زمانی میباشد!
بلاک ۱۰۰ شیراز به خاطر واقع شدن در حاشیه یک پادگان نظامی از امنیت بالایی برخوردار بوده و در انجا بازجوها هر کاری که دلشان بخواهد میکنند و در رابطه با هر عمل غیر انسانی دست به هر اقدامی در رابطه با بازداشتی میزنند و صراحتاً نیز به آنان میگویند که کسی متوجه وضعیت شما نمیگردد.
در این مکان دو سلول معروف وجود دارد که یکی معروف به سلول لوله ها میباشد که در حال حاضر رها ثابت شهروند بهایی در این سلول محبوس میباشد

سلول دیگر، بنام سلول سلامی(بنام یکی از اسایشگاههای بیماران روانی شیراز) نامگذاری شده است.این سلول به علت سقف بلند نور زیاد و نحوه رنک امیزی و همچنین تعبیه بلندگو های بسیار قوی، محلی برای شکنجه روحی و روانی افراد بازداشت شده میباشد.این محل بلحاظ بهداشتی نیز از شرایط بغرنجی برخوردار است و در این مکان افراد در ضعیف ترین وضعیت بهداشتی به سر میبرند.
نفراتی همانند علی محمدی و فرشید غواصه در این محل بصورت انفرادی نگهداری و زندان شده بودند.وضعیت زندانیان در این زندان اسفناک است و گفته میشود که حاکمیت همیشه قصد دارد که این محل مخفی باقی بماند و یا کمتر از وضعیت داخل آن اخبار و اطلاعات درز نماید.