Dienstag, 15. März 2011

هشدار مقام‌های قضایی و انتظامی در مورد تجمعات چهارشنبه‌سوری

دوشنبه، ۲۳ اسفند ۱۳۸۹ / ۱۴ مارس ۲۰۱۱

حالي که مخالفان در ايران خود را براي برگزاري تظاهراتي ديگر در روز سه‌شنبه ۲۴ اسفند، همزمان با مراسم چهارشنبه‌سوري آماده مي‌کنند، چند مقام قضايي و انتظامي در شهرهاي مختلف با هشدار نسبت به برگزاري تجمعات روز سه‌شنبه آخر سال، از «برخورد شديد» با اين تجمعات خبر داده‌انددر حالی که مخالفان در ایران خود را برای برگزاری تظاهراتی دیگر در روز سه‌شنبه ۲۴ اسفند، همزمان با مراسم چهارشنبه‌سوری آماده می‌کنند، چند مقام قضایی و انتظامی در شهرهای مختلف با هشدار نسبت به برگزاری تجمعات روز سه‌شنبه آخر سال، از «برخورد شدید» با این تجمعات خبر داده‌اند. محمود ذوقی، دادستان رژیم در مشهد در این باره اظهار داشته است: «برای اتفاقات این شب برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته و با مصادیق اخلال در نظم عمومی به‌شدت برخورد می‌کنیم و ضابطان قضایی افراد را به علت جرم مشهود در محل دستگیر می‌کنند».
وی با اشاره به قصد مخالفان حکومت برای برگزاری تظاهراتی دیگر در روز سه‌شنبه ۲۴ اسفند گفته است: «متأسفانه برخی سایتها و رسانه‌های بیگانه به‌دنبال تحریک جوانان برای شلوغ کردن در این شب‌ هستند که اکیداً به آنها توصیه می‌کنم تحت تأثیر این جریانهای قرار نگیرند». . .
از سوی دیگر مالک اژدر شریفی، رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی نیز روز شنبه در سخنانی در جلسه «ستاد پیشگیری و مبارزه با جرایم خاص استان آذربایجان شرقی»، مراسم چهارشنبه‌سوری امسال را نسبت به سالهای گذشته «حساس‌تر» خوانده است.
وی در این باره اظهار داشته است: «دشمنان و معاندین نظام و انقلاب پس از ناکام ماندن در عرصه‌های مختلف این بار برای این روز برنامه‌ریزی کرده‌اند که با آگاهی مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی این بار نیز شکست خواهند خورد». . .
رحمان ایمانی‌نژاد، فرمانده امنیتی نیروی انتظامی استان آذربایجان شرقی نیز اظهار داشته است: «امسال اجازه هیچ‌گونه تجمعی به مردم داده نخواهد شد و برنامه امسال پلیس هدایت مراسم چهارشنبه‌سوری به سمت خانواده محوری است و این یعنی همگان می‌توانند در منزل خود اقدام به برگزاری مراسم کنند و حداکثر در محله خود می‌توانند شادی کنند».
در این میان دادسرای عمومی و انقلاب تهران نیز روز شنبه از دایر شدن «کشیک ویژه‌ای» برای شب چهارشنبه‌سوری در دادسرای ناحیه پنج خبر داده است.
سایت رادیو فردا ۲۲/۱۲/۸۹

بعدی >