Mittwoch, 20. April 2011

هوارد دین، در مصاحبه با تلویزیون ام.اس.ان.بی.سی: شرم بر ما که به دولت عراق اجازه دادیم که غیر نظامیان بیگناه را بکشد

چهارشنبه، ۳۱ فروردین ۱۳۹۰ / ۲۰ آوریل ۲۰۱۱

تلویزیون MSNBC روز ۳۰ فروردین مصاحبه ای با هوارد دین، کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا و رئیس پیشین حزب دموکرات آمریکا انجام داد. توجه شمارا به برگردان این مصاحبه جلب میکنیم:
در چند روز گذشته موضوع سرکوب امنیتی در عراق در کمپ اشرف بود که ساکنین آن می گویند یک قتل عام بوده است. فعالین آنها ویدئویی روی یوتوب گذاشته اند که نشان می دهد نیروهای امنیتی مسلح عراقی روز جمعه به کمپ تبعیدیان ایرانی در نزدیکی بغداد هجوم آوردند و با هاموی ها همینطور وسط جمعیت رفته و افراد را زیر می گرفتند و تبعیدیان می گویند ۳۵ ساکن بی گناه منجمله زنان کشته شدند – تیم ان.بی.سی ما از وزیر گیتس در حالی که در عراق بود در این مورد پرسید.

این تلویزیون سپس قسمتی از اظهارات رابرت گیتس، به دنبال حمله به اشرف را نشان داد وی گفت:
من از دولت عراق می خواهم که خویشتن داری نشان دهد و به تعهداتش برای رفتار با ساکنین اشرف بر طبق قانون عراق و تعهدات بین المللی اش عمل کند.

مجری تلویزیون: این تبعیدیان ایرانی بخشی از گروهی هستند که توسط دولت ما و رژیم ایران و عراق در لیست گذاشته شده اند. آنها فعالیت می کنند تا از این برچسب مبرا شوند. شما قبلا در مراسمشان سخنرانی کرده اید همینطور سایرین نظیر وزیر سابق امنیت داخلی تام ریج، مشاور سابق امنیت ملی جیم جونز. نگرانی شما درباره این حمله خاص و همینطور سرنوشت آنها چیست؟

هوارد دین: اول از همه اینکه سه دادگاه حکم داده اند که نباید نام این گروه در لیست وجود داشته باشد. آنها از لیست در اروپا حذف شده اند. از لیست در انگلستان حذف شده اند و یک دادگاه در واشنگتن دی.سی به وزارت خارجه دستور داد که موقعیت آنها را بازبینی کند و ظاهرا دلیلی نیست که آنها در لیست باشند.
آنها سلاحهایشان را تحویل دادند، آنها مشمول کنوانسیون ژنو شدند، آنها خواستار برابری حقوق زنان هستند.
جمعه گذشته نیروهای آمریکایی کمپ را ترک کردند ما این کار را کردیم ما هرگز نباید این کار را می کردیم. بعد عراقیها ۳۰ (۳۴) تن را کشتند و بعد خدمات پزشکی برای ایرانیان تبعیدی را قطع کردند و بسیاری از مجروحین به خاطر عدم رسیدگی به جراحتشان، جان دادند.
این آمریکایی نیست که من می شناسم، اینها غیر مسلح هستند، ما قول حفاظت دادیم ولی عمل نکردیم.

حالا ما دوباره به کمپ رفته ایم و بهتر کار می کنیم ولی حالا آن چه برای آمریکا مانده است، شرم است. شرم برای اینکه ما به دولت عراق اجازه دادیم که ۳۰ (۳۴) غیر نظامی بیگناه را بکشد. دولتی که اگر بخاطر ما نبود این دولت وجود نمیداشت.

گوینده: متشکرم فرماندار دین می دانم این موضوعی است که شما به آن توجه دارید، برای حقوق انسانی افرادی که در کمپ اشرف هستند و از آنها پشتیبانی میکنید. از اینکه موضوع را در معرض توجه قرار دادید، متشکرم.
دین ـ متشکرم