Freitag, 17. August 2012

پسر عموی معاون رئیس جمهور سوریه و رئیس شعبه اطلاعات از رژیم دمشق جدا شد

دبی-العربیه.نت فارسی

یعرب الشرع پسر عموی فاروق الشرع معاون بشار اسد رئیس جمهور سوریه از رژیم این کشور جدا شد وبه مخالفان پیوست.

در ویدیویی که تلویزیون العربیه پخش کرد پسر عموی فاروق الشرع از نظامیان سوریه خواست تا از رژیم این کشور جدا شوند.

یعرب الشرع پیش از اعلام جدایی به عنوان رئیس شعبه اطلاعات بخش امنیت سیاسی بوده است.

وی در بیانیه ای که در این ویدیو قرائت کرد برخوردهای نظامی وحشیانه رژیم سوریه با مردم را به دور از اخلاق و ارزشهای انسانی خواند.

پسر عموی معاون فاروق الشرع در بخشی از پیام خود تاکید کرد که رژیم سوریه از زمان آغاز اعتراضات ، مردم این کشور را هدف قرار داده است.

یعرب همچنین افزود که رژيم سوريه تلاش می کند بين مردم این کشور فتنه ايجاد کند. وی اکید کرد که از این پس خود را در اختيار مردم سوريه قرار می دهد.

ماهر اسد یکی از دو پایش را از دست داده است

در همین حال یک دیپلمات غربی به خبرگزاری رویترز گفته است که ماهر اسد برادر رئیس جمهور سوریه یکی از دو پایش را در انفجار ساختمان سازمان امنیت ملی این کشور از دست داده است.

وی بدون ذکر جزئیاتی گفته است که "ما خبر قطع پای ماهر اسد را از منابع خود شنیده ایم ."

از سوی دیگر یک دیپلمات عرب که نخواست نامش فاش شود صحت این خبر را تاکید کرد و گفت :" وی یکی از دو پایش را از دست داده و این خبر صحت دارد."

پیشتر روزنامه سعودی "الوطن" طی گزارشی اعلام داشت که میخائیل بوگدانف، معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد ماهر اسد برادر رئیس جمهور سوریه در جریان انفجار سازمان امنیت ملی ، دو پای خود را از دست داده است.

اما ساعاتی پس از این گزارش وزرات خارجه روسیه صحت اظهارات میخائیل بوگدانف، را تکذیب کرد.

پس از آن روزنامه الوطن فایل صوتی اظهارات میخائیل بوگدانف، معاون وزیر امور خارجه روسیه را پخش کرد که در آن مقام روس علاوه بر خبر قطع دو پای ماهر الاسد از آمادگی رئیس جمهور سوریه برای کناره گیری از قدرت سخن گفته بود.