Donnerstag, 30. Juni 2011

استمرار انزجار و محکومیت جهانی جنایت علیه بشریت در اشرف در آوریل ۲۰۱۱ برای سومین ماه

حمله نیروهای مالکی به اشرف
حمله نیروهای مالکی به اشرف

ضرورت مجازات عاملان جنایت در اشرف و برعهده گرفتن فوری حفاظت از سوی ملل متحد، آمریکا و اتحادیه اروپا

فراخوان به به‌رسمیت شناختن مقاومت ایران و رئیس‌جمهورش مریم رجوی

اسقف اعظم، دزموند توتو- برنده جایزه صلح نوبل: من از پیگرد عاملان جنایات علیه بشریت در کمپ اشرف کاملاً حمایت می‌کنم

نمایندگان کنگره آمریکا: انتقال اجباری ساکنان اشرف در داخل عراق را رد می‌کنیم و خواستار خروج نیروهای نظامی عراق و پایان یافتن محاصره اشرف هستیم.

اکثریت پارلمان لوگزامبورگ: ساکنان اشرف حفاظت‌شده تحت کنوانسیون چهارم ژنو هستند، ملل‌متحد با حمایت آمریکا و اتحادیه اروپا باید حفاظت آنها را تضمین نماید

300 شهردار بلژیکی: نسبت به جابجایی اجباری ساکنان اشرف در داخل عراق هشدار می‌دهیم و بر ضرورت استقرار استقرار دائمی هیأت ناظران ملل‌متحد در اشرف تأکید می‌کنیم

اکثریت پارلمان جمهوری اسلواکی: خواستار دسترسی آزادانه مجروحان و بیماران اشرف به خدمات پزشکی هستیم

تمامی‌نمایندگان پارلمان لیختن اشتاین: نیروهای عراقی باید فوراً از اشرف خارج شوند و محاصره اشرف لغو شود

اکثریت پارلمان هلند: ضرورت پایان‌دادن به شکنجه روانی و محاصره اشرف

شورای بزرگ و سراسری جمهوری سن مارینو: تحقیقات کامل، مستقل و شفاف درباره 8آوریل

روزنامه‌های الزمان و المشرق این فراخوانها و حمایتها را در شماره امروز 9تیر خود درج کردند:

اسقف اعظم، دزموند توتو، برنده جایزه صلح نوبل، برجسته‌ترین چهره افریقایی مدافع حقوق‌بشر مبارز بزرگ ضدآپارتاید:
من به کمیسر عالی حقوق‌بشر سازمان ملل، اتحادیه اروپا، سایر کشورها در سراسر جهان و سازمانها و شخصیتهای حقوق‌بشری می‌پیوندم تا انزجار شدید خودم را از حملات وحشیانه نیروهای عراقی علیه ساکنان بی‌دفاع و بی‌سلاح اشرف در روز 8آوریل ۲۰۱۱ که منجر به کشته شدن 35تن از ساکنان و جراحت صدها تن دیگر شد اعلام کنم. نگرانیهایی وجود دارد که اگر سازمان ملل فوراً حفاظت ساکنان را برعهده نگیرد، مقامات عراقی دست به حمله مسلحانه دیگری علیه ساکنان اشرف بزنند. اشغال نظامی اشرف باید خاتمه یابد، محاصره غیرانسانی دوساله باید لغو شود، یک تحقیق مستقل باید توسط یک نماینده تعیین شده از سوی سازمان ملل در مورد حمله 8آوریل صورت گیرد، من از پیگرد عاملان جنایات علیه بشریت در کمپ اشرف کاملاً حمایت می‌کنم.

نامه نمایندگان ارشد کنگره آمریکا به هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه ایالات متحده:
… هم‌چنان‌که سناتور جان کری در بیانیهٴ 14آوریل خود اعلام کرد: ”ایالات متحده باید به تلاشهایش در ارتباط با تمامی طرفهای ذیربط از جمله دولت عراق، ایالات متحده، اتحادیه اروپا و خود مجاهدین خلق برای دست‌یابی به یک راه‌حل عملی و صلح‌آمیز برای اشرف بیافزاید تا استقرار دائمی برای ساکنان پیدا شود“. نیروهای عراقی باید از طریق عقب‌نشینی از کمپ انجام دهند و محدودیتها و وجلو گیری از ارائه خدمات حیاتی خاتمه یابد. جابه‌جایی ساکنان اشرف در داخل عراق هیچ مسأله‌یی را حل نمی‌کند جز این‌که وقت و امکاناتی را که نیاز است برای استقرار آنها در کشور سوم صرف گردد به خود معطوف می‌کند و ساکنان اشرف در هرجای دیگری به جز اشرف در معرض تهدید بیشتر قرار خواهند گرفت.

بیانیه اکثریت پارلمان هلند
با در نظر گرفتن محاصره و ادامه شکنجه روانی و تعرضهای مستمر نیروهای عراقی و عوامل رژیم ایران، علیه افراد حفاظت‌شده تحت کنوانسیون چهارم ژنو که ازمصادیق جنایت جنگی است؛ و با در نظر گرفتن راه‌حل سوم خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران، ائتلاف اپوزیسیون دموکراتیک که تغییر دموکراتیک در ایران به دست مردم و مقاومت ایران را در چشم‌انداز قرار می‌دهد؛ دولت هلند را به این موارد فرا می‌خوانیم: اقدام نزد دولت آمریکا و سازمان ملل‌متحد برای تأمین حفاظت اشرف و تأکید بر استاتوی ساکنان اشرف به‌عنوان افراد حفاظت‌شده تحت کنوانسیون چهارم ژنو و پایان‌دادن به شکنجه روانی و محاصره اشرف
-برسمیت شناختن مقاومت ایران علیه فاشیسم دینی و دیالوگ با شورای ملی مقاومت

بیانیه اکثریت نمایندگان پارلمان لوگزامبورگ
اکثریت نمایندگان پارلمان لوکزامبورگ طی بیانیه‌یی ضمن حمایت از خیزش سراسری مردم ایران، و محکومیت نیروهای امنیتی عراق به کمپ اشرف که منجر به کشته شدن 35تن از ساکنان شد، خواستار برعهده گرفتن حفاظت اشرف توسط ملل‌متحد و استقرار دائمی هیأت ناظران ملل‌متحد در اشرف با حمایت همه‌جانبه آمریکا و اتحادیه اروپا شدند، دربین امضا‌کنندگان بیانیه مقامات زیر دیده می‌شود: رئیس سابق پارلمان، وزیر سابق، 2تن از رؤسای فراکسیونهای سیاسی 4 رئیس کمیسیون و هم‌چنین 6 نائب رئیس کمیسیون بچشم می‌خورند.

بیانیه اکثریت پارلمان جمهوری اسلواکی
ما از دولت اسلواکی و آقای بان کی‌مون دبیرکل مل متحد، خانم ناوی پیلایکمیسر عالی حقوق‌بشر، خانم اشتون نماینده عالی اتحادیه اروپا و از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم از طرح اروپا برای اشرف حمایت کنند و برای تحقق این موارد دست به‌عمل بزنند:
1-بر عهده گرفتن حفاظت اشرف توسط ملل‌متحد و استقرار هیأت ناظران سازمان ملل در اشرف با حمایت آمریکا و اتحادیه اروپا

2-خروج فوری نیروهای عراقی از اشرف و لغو محاصره و دسترسی آزادانه مجروحان و بیماران به خدمات پزشکی

3- تعیین یک نماینده ویژه از سوی شورای امنیت ملل‌متحد به‌منظور تحقیق درباره جنایت 8آوریل و پیگرد مسئولان جنایت.

شورای بزرگ و سراسری جمهوری سن مارینو:
شورای بزرگ و سراسری جمهوری سن مارینو قطعنامه‌ای را در محکومیت حمله به اشرف و ضرورت برعهده گرفتن حفاظت اشرف توسط سازمان ملل به اتفاق آراء تصویب نمود.

بیانیه تمامی‌نمایندگان پارلمان لیختن اشتاین:
ما از آقای بان کی‌مون دبیرکل ملل متحد، خانم ناوی پیلای کمیسر عالی حقوق‌بشر، بارونس اشتون نماینده عالی اتحادیه اروپا و از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم از طرح اروپا برای اشرف حمایت کنند.

بیانیه اکثریت شهرداران بلژیک:
با توجه به قطعنامه 24آوریل ۲۰۰۹ پارلمان اروپا و بیانیه کتبی 25نوامبر پارلمان اروپا درباره شهر اشرف محل سکونت ۳۴۰۰ مخالف ایرانی شامل ۱۰۰۰ زن که افراد حفاظت‌شده تحت کنوانسیون 4 ژنو محسوب می‌شده‌اند، با توجه به این‌که دولت عراق محاصره غیرانسانی را بر اشرف تحمیل کرده است شامل محدودیتهای درمانی و پزشکی، ما شهرداران بلژیکی شهر اشرف را به‌عنوان شهر خواهر خودمان که خواسته‌های دموکراتیک مردم ایران را سمبلیزه می‌کند تلقی می‌کنیم، ».