Mittwoch, 29. Juni 2011

هشدار برای یک تهدید فاجعه انسانی در اشرف

حمله نیروهای جنایتکار مالکی به اشرف
حمله نیروهای جنایتکار مالکی به اشرف

وضعیت ایرانیان در تبعید در اشرف در عراق بدتر شده است. این اردوگاه که می‌خواهد بسته شود از جهان پیرامون ایزوله شده است و محدودیتهای غذایی و دارویی اعمال شده است. اکنون هشدار برای یک تهدید فاجعه انسانی داده می‌شود.
آفتون بلادت سوئد – ۴ تیر نوشت: مسعود کیانی ۳۱ ساله به خبرگزاری تی تی گفت: پدر من در آن‌جا ست و طبعاً من نگران هستم. در صورتی که آنها به ایران فرستاده شوند خشونت، شکنجه و زندان در انتظار آنها ست.
این قرارگاه در دهۀ ۸۰ توسط مجاهدین خلق برپا شد، این گروه اپوزیسون رژیم ایران است که هم با رژیم شاه مخالفت کردندوهم با سیستم ملایان مخالفت ورزیدند. جلال طالبانی رئیس‌جمهور عراق که مجاهدین خلق را یک گروه تروریستی قلمداد کرده تصمیم به بستن اردوگاه در این سال گرفته است. اما بسیاری به این تصمیم انتقاد دارند.
پرویز خزایی نمایندۀ نوردیک شورای ملی مقاومت ایران چتر فراگیری که مجاهدین خلق جزو آن است می‌گوید: امکان وقوع یک سربرنیکای جدید هست، صحبت از جنایت علیه بشریت است. انسانها باید تا حصول یک راه‌حل قا بل قبول حفاظت شوند. پیشنهاد ای یو یک راه‌حل واقعی است.
جدیداً یک گردهمایی بزرگی در پاریس با شرکت تعدادی از سیاستمداران معروف آمریکایی و پارلمانترهای اروپایی از ۴۰ کشور برگزار شد. در آن‌جا طی یک بیانیه‌یی از سازمان ملل؛ آمریکا و اتحادیه اروپاخواسته شد که از اشرف حفاظت‌شده و یک تحقیقات بی‌طرف در رابطه با وقایع آوریل که در آن جان ۳۴ نفرتوسط نیروهای عراقی طی یک تهاجم خونین از بین رفت انجام شود.
یک هیأت از طرف اتحادیه اروپاکه می‌خواست از اشرف دیدار کند متوقف گشت. اردوگاه که تحت مراقبت نظامی قرار دارد ایزوله شده و خیلی کم ناظر بیرونی اجازۀ ورود دارد.
پارلمان اتحادیه اروپادر ماه مه یک راه‌حل ارائه داد که در آن خواهان عقب‌نشینی نیروهای نظامی؛ برخورداری از بیمارستان و برداشتن محاصره شد.
هم‌چنین در یک مرحلۀ گذار ساکنان محل تحت حفاظت سازمان ملل و آمریکا بتوانند از این محل به کشورهای ثالث مثل آمریکا؛ کانادا یا در اروپا منتقل شوند.
بر اساس اطلاعات واصله شهروندان سوئدی در این قرارگاه ساکن هستند.
کیانی می‌گوید: من می‌دانم که تعدادی هستند که والدین‌شان در آن‌جا است؛ یک ناامنی بزرگی وجود دارد چرا که دشوار است که بدانید آن‌جا چه اتفا قی می‌افتد. آدم احساس می‌کند قادر به انجام کاری نیست.