Montag, 20. Juni 2011

بازتاب گردهمایی عظیم ۱۸ژوئن در رسانه‌های عربی

گردهمایی عظیم 18ژوئن، «پیروزی عدالت – حفاظت از اشرف» که روز شنبه 28خرداد در ویلپنت پاریس برگزار شد، مورد توجه گسترده رسانه‌های عربی قرار گرفت.

- تلویزیون العربیه: طرفداران سازمان مجاهدین خلق ایران نزدیکی پاریس جمع شدند و خواستار حفاظت بین‌المللی برای قرارگاه اشرف در عراق شدند. مریم رجوی از سازمان ملل خواست که بعد از تهاجمی که نیروهای امنیتی عراقی به قرارگاه اشرف در عراق کرده‌اند، از این قرارگاه حفاظت کند. رجوی در گردهمایی فرانسه گفت نیروهای مسلح عراقی بایستی از کمپ خارج شوند. خانم رجوی خواستار شروع تحقیق بی‌طرفانه درباره تهاجمی به قرارگاه شد که در آوریل گذشته صورت گرفته بود. سازمان مجاهدین می‌گوید که 34ایرانی در داخل قرارگاه اشرف در این حمله کشته شده‌اند. مخالفان ایرانی اعضای مجاهدین خلق در قرارگاه اشرف مقیم هستند و این قرارگاه در فاصله حدود 65کیلومتری در شمال بغداد قرار دارد.
خانم رجوی گفت: «فکر می‌کنم که رژیم ایران بسیار ناپایدار است و ما از ادامه خیزش در ایران خوشبین هستیم و هم‌چنین فکر می‌کنم حفاظت از ساکنان کمپ اشرف به سود مردم ایران است زیرا که آنها سمبل مقاومت و امید هستند».

ـ تلویزیون الجزیره: طرفداران سازمان مجاهدین خلق ایران با برپایی یک گردهمایی، تهاجماتی که به کمپ آنان در عراق صورت گرفته است را محکوم کردند.

- تلویزیون الجزیره انگلیسی: اپوزیسیون مجاهدین خلق یک گردهمایی در پاریس برگزار کرد. در این گردهمایی شماری از سیاستمداران معروف و سرشناس آمریکایی، شامل اعضای دولت رئیس‌جمهور سابق جرج بوش شرکت کرده بودند. آنها از آمریکا خواستند که نام مجاهدین را از لیست سازمانهای تروریستی خود خارج کند. تام ریج، وزیر سابق امنیت داخلی آمریکا به الجزیره گفت: من و بسیاری از افراد دیگر، با ابراز حمایت قوی خودمان به این‌جا آمده‌ایم. ما، شامل جمهوریخواهان و دموکراتها، لیبرالها و محافظه‌کاران چه در ایالات متحده و چه در سایر کشورها طی 2سال گذشته حمایت خودمان را ابراز داشته‌ایم و خواستار حذف نامگذاری مجاهدین و حفاظت از ساکنان (اشرف) بوده‌ایم تا زمانی که بتوانیم مکان امن‌تری برای زندگی آنها بیابیم و رژیم استبدادی تهران را تغییر دهیم.

- تلویزیون الحره: مریم رجوی پرزیدنت شورای ملی مقاومت از سازمان ملل خواستار اعزام ناظرین به قرارگاه اشرف در عراق شد. مریم رجوی هم‌چنین از اتحادیه اروپا و آمریکا خواستار تأمین حفاظت ساکنان اشرف شد.

ـ تلویزیون الرافدین: در یک گردهمایی بزرگ که روز شنبه در یکی از نواحی پاریس برگزار شد، اعضایی از کنگره آمریکا و نمایندگان پارلمان اروپا و شخصیتهای دولتی عربی خواستار حمایت و پشتیبانی از نیروهای اپوزیسیون ایران شدند. در این گردهمایی که حدود 100هزار ایرانی شرکت داشتند خواستار اتخاذ اقدامات فوری توسط سازمان ملل و آمریکا و اتحادیه اروپا برای حفاظت از ساکنان اشرف شدند. شرکت‌کنندگان در این گردهمایی حمایت و پشتیبانی خود را از مقاومت ایران به‌عنوان جایگزین دموکراتیک برای پایان‌دادن به دوران سرکوب و خفقان اعلام کردند. سرکوب و خفقانی که رژیم دیکتاتوری حاکم بر ایران تحت پوشش دین پیش گرفته است. آنها نقش سازمان اپوزیسیون مجاهدین خلق ایران را با داشتن یک دیدگاه متمدنانه و اصول انقلابی در مقابل رژیم حاکم بر ایران ستودند. اصولی که از طریق آن سازمان مجاهدین می‌خواهد مردم ایران را از فاشیزم دینی نجات بدهد. نمایندگان هیأتهای غربی و عربی به پایداری شهر اشرف در مقابل نیروهای ستمگری اشاره کردند که با سوء‌استفاده از رابطه تنگاتنگ خود با دولت مالکی تلاش کرده‌اند که ساکنان این شهر که بیش از یک سال است در محاصره می‌باشند را از بین ببرند.

- تلویزیون البابلیه: مخالفان رژیم ایران و هیأتهای پارلمانی اروپایی و عربی در یک کنفرانس به‌منظور تأمین حفاظت پناهندگان ایرانی در کمپ اشرف، گردهم آمدند.

- تلویزیون السومریه: هواداران سازمان مجاهدین خلق ایران نزدیکی پاریس جهت درخواست برای حفاظت از قرارگاه اشرف گردهمایی برگزار کردند.

- تلویزیون الرشید: هواداران سازمان مجاهدین خلق ایران در حومه پاریس برای فراخوان به ضرورت دفاع بین‌المللی از کمپ اشرف در عراق یک گردهمایی ترتیب دادند. این گردهمایی با حضور شخصیتهایی از قبیل رودی جولیانی، شهردار سابق نیویورک، مورد پشتیبانی قرار گرفت. شرکت‌کنندگان که از کشورهای اروپایی و آمریکا و کانادا گرد آمده بودند و در سالن ویلپنت در شمال پاریس اجتماع خود را تشکیل داده بودند، برای آزادی اشرف شعار می‌دادند. مریم رجوی در مقابل هوادارانش گفت: سازمان ملل ‌متحد و ایالات متحده مسئول حفاظت و امنیت ساکنان اشرف هستند. پرزیدنت شورای ملی مقاومت خواستار حضور ناظران بین‌المللی در اشرف شد و گفت از ایالات متحده و اتحادیه اروپا خواهد خواست که حفاظت این ناظران را تأمین کنند.

ـ تلویزیون المجد: در پاریس کنفرانس حمایت از مجاهدین خلق با شرکت صدها پارلمانتر و شخصیتهای سیاسی فرانسوی و اروپایی و آمریکایی و عربی برگزار شد. … ایرانیان طرفدار مجاهدین خلق که به‌طور خاص در اروپا و به‌طور عام در غرب مقیم هستند، آمده بودند تا از مجاهدین خلق و ساکنان قرارگاه اشرف در عراق حمایت کنند زیرا که آنها تحت فشارهای فوق‌العاده از طرف دولت بغداد می‌باشند که با دستور رژیم ایران انجام می‌شود. در ادامه محمد اقبال، از ساکنان اشرف، به تلویزیون المجد گفت: سخنران اصلی گردهمایی خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور منتخب مقاومت ایران بود که جنگ قدرت بین سران رژیم ایران را زلزله‌یی توصیف کرد که سرنگونی رژیم را نزدیک می‌کند. خانم رجوی گفت تهاجم 8آوریل به قرارگاه اشرف به دستور رژیم آخوندی صورت گرفته است، زیرا که رژیم می‌خواست که انرژی در حال انفجار جامعه ایران را مهار کند به‌خصوص که خیزشها بار دیگر از زیر خاکستر خیانت شعله‌ور می‌شود…

ـ مرکز اطلاع‌رسانی صوت العراق: با حضور جمعیتی از ایرانیان خارج کشور که بیش از 100هزار نفر برآورد شده و با حضور دهها شخصیت پارلمانی و سیاسی غربی و عربی با شعار پیروزی عدالت و حفاظت از اشرف برگزار شد. مریم رجوی هنگام ورود تاجی از گل بر نماد شهدای اشرف و مقاومت ایران گذاشت. مریم رجوی در سخنان پرشوری به قیامها و انقلابهای دموکراتیک در خاورمیانه و شمال آفریقا درود فرستاد. در این هنگام شعار معروف مردم خواستار سرنگونی رژیم هستند در سالن سرداده شد. مریم رجوی گفت سوریه برجسته‌ترین هم‌پیمان استراتژیک رژیم ایران در آستانه سقوط است و جبهه رژیم آخوندی در حال فروپاشی است ولی جایگزین دموکراتیک رژیم آخوندی استوار و سربلند در حال پیشرفت است...

العرب الیوم چاپ مصر: گردهمایی هواداران مجاهدین خلق برای حفاظت اشرف - این گردهمایی از حمایت شخصیتهایی مانند شهردار سابق نیویورک رودی جولیانی برخوردار بود. جمعیت از سراسر اروپا، آمریکا و کانادا در این گردهمایی شرکت کرده بودند. آنها شعار می‌دادند ”ایران، اشرف، آزادی“. تعدادی از نمایندگان محلی فرانسه به‌اضافه شخصیتهایی مثل شهردار سابق نیویورک در مقابل جمعیت سخنرانی کردند. پرزیدنت شورای ملی مقاومت مریم رجوی در مقابل هوادرانش تکرار کرد ”سازمان ملل و آمریکا مسئول حفاظت و امنیت ساکنان اشرف هستند“.

ـ مرکز اطلاع‌رسانی ایلاف عربستان: روز شنبه ایرانیان نزدیکی پاریس برای تأمین حفاظت بین‌المللی ”ساکنان اشرف“ یک گردهمایی برگزار کردند. این گردهمایی، از حمایت شخصیتهایی مانند شهردار سابق نیویورک رودی جولیانی برخوردار بود.

ـ مرکز اطلاع‌رسانی الملف: در بزرگترین گردهمایی ایرانیان خارج از کشور در پاریس ۴۰۰۰پارلمانتر به حفاظت فوری اشرف و محکومیت جابه‌جایی در عراق و به‌رسمیت شناختن شورای ملی مقاومت فراخوان دادند.

-مرکز اطلاع‌رسانی الفجر: بزرگترین گردهمایی ایرانیان خارج از کشور در پاریس با شرکت صدها سیاستمدار و قانونگذار از آمریکا، اروپا و خاورمیانه برگزار شد. در این گردهمایی بیانیه ۴۰۰۰ پارلمانتر از جمله اکثریت اعضاء در 30 مجلس قانونگذاری ارائه شد.