Sonntag, 15. April 2012

لرد کارلایل: ساکنان شجاع اشرف مخالفان استوار رژیم ایران باید حفاظت شوند

در هشتم آوریل سال گذشته، هنگامیکه نیروهای عراقی به کمپ اشرف ، حمله کردند هشت زن یا بضرب گلوله از فاصله نزدیک کشته شدند یا زیر چرخهای خودروهای زرهی له شدند، به مناسبت عید پاک و به مناسبت سالگرد این رخداد به آنها درود می فرستیم
در مجموع، ۳۶ تن از ساکنان اشرف درآن روز کشتار شدند: تمام آنها عضو سازمان مجاهدین خلق ایران بودند، دشمنان اصلی رژیم ملاهایی که امروز بر ایران حکومت می کنند.صدها تن دیگر نیز در اشرف به شدت مجروح شدند.
درحالیکه  این حمله در سراسر جهان درکانون توجهات قرار گرفت و محکوم شد، ولی کسی از قاتلان حسابرسی نشده است. به فراخوانهای  رئیس کمیته امور خارجی سنای آمریکا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد برای تحقیقات مستقل دراینباره توجهی نشده است.
پیش از حمله مقامات عراق به دیپلماتهای آمریکا گفته بودند که قصد ندارند دست به خشونت بزنند. این دروغها آنها را خاطر جمع کرد و همان را به ساکنان اشرف نیز منتقل کردند. اما چند ساعت بعد، سربازان عراقی به سوی این شهروندان بیدفاع آتش گشودند.
بی عملی جامعه بین المللی در توبیخ نخست وزیر عراق نوری مالکی و دولتش  باعث شد آنها توطئه دیگری را در ابعاد بزرگتر طراحی کنند و مالکی اعلام کرد که کمپ اشرف، محل استقرار ۲۶ساله این ساکنان ، باید پایان سال ۲۰۱۱ بسته شود. این، یک ضرب الاجل غیرقانونی بود که تنها پس از یک کارزار عظیم و شدید بین المللی که شامل دهها تن از  مقامات دولتی پیشین و کنونی آمریکا بود، به عقب انداخته شد.
پس از آن بود که  به دنبال تضمینهای هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا و سازمان ملل متحد ، مریم رجوی موافقت کرد که  ساکنان اشرف به لیبرتی، یک پایگاه نظامی سابق آمریکا در بغداد، منتقل شوند.
حدود ۱۲۰۰تن از ۳۴۰۰ ساکن کمپ اشرف تاکنون این سفر را انجام داده اند، ولی با شرایط زندان مانندی مواجهند که آنها را در معرض خطرهایی قرار می دهد. بخصوص که با همان نیروهای نظامی عراقی مواجهند که مسئولیت کشتار آوریل ۲۰۱۱ را برعهده دارند.
حفاظت از این مخالفان رژیم ایران ضرورتی فراتر از انساندوستی است. به خصوص که تضمینهای هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا موجب رفتن ساکنان اشرف به لیبرتی شد.
ملاهای حاکم بر تهران، در مواجهه با انزوای فزاینده داخلی، تحریمهای بین المللی و یک جنگ قدرت مرگبار  در بالاترین سطوح حاکمیت، اکنون به شدت در تنگنا قرار گرفته اند. احساس شوم آنها این است که  بیش از هر زمان دیگر به  ازمیان برداشتن مخالفان اصلی شان نیاز دارند. 
پس از احکام دادگاههای بریتانیا و دادگاه عدالت اتحادیه اروپا، وزارت خارجه آمریکا می تواند مجاهدین خلق ایران را از لیست خود حذف کند. این لیست گذاری غیرعادلانه به دولت عراق برای حمله به اشرف بهانه داد و این لیست گذاری یک هدیه واقعی به حکومت تهران بوده است تا برای توجیه سرکوب مقاومت داخلی  از آن استفاده کند.
در ۲۹ فوریه، در یک استماع کنگره، وزیر خارجه آمریکا گفت : ”همکاری مجاهدین خلق در بستن صلح آمیز کمپ اشرف «یک عامل کلیدی در هر تصمیم گیری» درباره لیست گذاری است.
 رفتن ۱۲۰۰ تن از ساکنان اشرف به لیبرتی، به رغم وضعیت نامطلوب آنجا، به وضوح حسن نیت آنها را نشان داده است. اکنون و به طور متقابل، آمریکا باید لیست گذاری مجاهدین را لغو کند. هم چنین حقوق  مسلم آنها در لیبرتی باید تضمین شود.
منبع: میل آن لاین ۹۱۰۱