Sonntag, 17. Juli 2011

آرژانتین به رژیم ایران گفت: متهمان بمب‌گذاری را تحویل بده

یک‌شنبه، ۲۶ تیر ۱۳۹۰ / ۱۷ ژوئیه ۲۰۱۱

به گزارش خبرگزاری فرانسه ۲۶ تیرماه، دادستان آرژانتینی که بدترین حمله تروریستی در خاک آرژانتین در سال ۱۹۹۴را تحقیق می‌کند روز شنبه از ایران خواست تا متهمان این پرونده را تحویل دهد.
در حمله تروریستی سال ۱۹۹۴ به ساختمان خیریه یهودیان ۸۵نفر کشته شدند. - صحبتهای دادستان آرژانتین بعد از این صورت گرفت که سخنگوی وزارت‌خارجه ایران روز شنبه گفت این کشور آماده گفتگوی سازنده در رابطه با این پرونده است.
- آلبرتو نیسمان دادستان آرژانتینی طی بیانیه‌یی گفت ”اگر ایرانیان و دولت آنها آماده همکاری هستند، باید این همکاری را برای اولین و آخرین بار و از تنها طریق ممکنه انجام دهند: تمامی متهمان این حمله تروریستی وحشتناک را تحویل دهند... (نقطه چین از متن اصلی) و از طرح صحبتهای عاری از محتوا که به هیچ جایی نمی‌رسد خودداری کنند“..
- روز دوشنبه هفدهمین سال حمله‌یی است که مقامات قضایی آرژانتین معتقدند به دستور ایران انجام شده است.
- آرژانتین حکم جلب احمد وحیدی وزیر دفاع فعلی ایران همراه با پنج ایرانی دیگر و یک لبنانی را برای طراحی و اجرای این بمب‌گذاری صادر کرده است
هیلاری کلینتون: تلاش اپوزیسیون سوریه دلگرم کننده و بخش مهمی از رفرم سیاسی می‌باشد
- وزیر خارجه آمریکا روز شنبه در کنفرانس مطبوعاتی در ترکیه در ارتباط با اپوزیسیون سوریه گفت ” تلاش اپوزیسیون برای اتحاد و برای هماهنگی و تدوین یک برنامه بخش مهمی از رفرم سیاسی می‌باشد. ”.
- او تلاشهای اپوزیسیون سوریه را تشویق کننده خواند.