Mittwoch, 6. Juli 2011

دژخیمان زندان از پیگیری وضعیت وخیم جسمی زندانی سیاسی جعفر اقدامی خودداری می‌کنند

 زندان گوهردشت
زندان گوهردشت

بنابه گزارشات رسیده، وضعیت جسمی‌زندانی سیاسی جعفر اقدامی رو به وخامت گذاشته است و به‌رغم این‌که چند هفته از بیماری او می‌گذرد اما از درمان وی خودداری می‌کنند.
زندانی سیاسی جعفر اقدامی از چند هفته پیش دچار ناراحتی حاد عضلانی گردید. ابتدا این ناراحتی در یکی از پاهای او ایجاد شد و سپس به سایر عضلات و ماهیچه‌های وی گسترش یافت و در حال حاضر او بر بستری بیماری قرار دارد. زندانی سیاسی جعفر اقدامی دچار دردهای شدید عضلانی است و شبانه روز از درد قادر به استراحت نیست. او با کمک عصا و همبندیانش قادر به انجام کارهای شخصی‌اش خود می‌باشد.
از زمان آغاز این ناراحتی تاکنون بیش از ۱ماه می‌گذرد و به‌رغم وخامت روز به روز وضعیت جسمی‌اش از معاینه و تشخیص بیماری و درمان وی خودداری می‌کنند.
این مسأله باعث خشم و اعتراض همبندیانش شده است و بارها خواستار درمان این زندانی سیاسی شده‌اند ولی تا به‌حال هیچگونه اقدامی در این‌باره انجام نداده‌اند.
هم‌چنین زندانی سیاسی الله وردی روحی که از بیماری تومور پروستات رنج می‌برد و در وضعیت وخیمی جسمی است و زندانی سیاسی ماشالله حائری که از ناراحتی قلبی و تنفسی رنج می‌برد و ماه‌ها است که در چنین شرایطی قرار دارد اما از درمان آنها خودداری می‌کنند.
به نظر می‌رسد که ولی‌فقیه علی خامنه‌ای تصمیم به زجرکش کردن زندانیان سیاسی که دچار بیماریهای وخیم جسمی در زندان می‌شوند گرفته است و طرح زجرکش کردن را توسط صادق لاریجانی رئیس منصوب قوه‌ قضاییه، بازجویان وزارت اطلاعات و سازمان زندانها در حال به اجرا درآوردن آن هستند.
فعالان حقوق‌بشر و دموکراسی در ایران.