Freitag, 8. Juli 2011

جیمز جفری: شبه نظامیان چیزی بیش از اوباشان آدمکش از جنس سپاه پاسداران، نیستند

جمعه، ۱۷ تیر ۱۳۹۰ / ۰۸ ژوئیه ۲۰۱۱

سفیر آمریکا در عراق گفت دو مورد از گروه های وابسته به رژیم ایران در عراق،”چیزی بیش از اوباشان آدمکش از جنس سپاه پاسداران، نیستند ”.
خبرگزاری فرانسه گزارش کرد در حالیکه آمریکا رژیم ایران را متهم به تحویل تسلیحات مرگبار به شبه نظامیان در عراق می کند، مالکی به معاون احمدی نژاد گفت: روابط بین دو کشور باید بیشتر از این بهبود یابد و شرکتها و تجار ایرانی را با آغوش باز به عراق دعوت کرد.

نخست‌وزیر عراق گفت ”ما از تمامی شرکتهای ایرانی که خواهان سرمایه‌گذاری هستند دعوت می‌کنیم که به عراق بیایند ”او ادامه داد ”این دعوت برای تمامی تجار در بخش خصوصی نیز باز است ”...
اما مقامات آمریکایی از افزایش نفوذ رژیم ایران در عراق اظهار نگرانی می‌کنند، عراق برای تهران و واشنگتن، دارای اهمیت استراتژیکی می‌باشد.
معاون احمدی نژاد در مراسم امضای چندین توافقنامه برای ارتقای همکاری در زمینه‌های فرهنگی، تکنولوژی، علوم، ارتباطات، بهداشت و تعرفه‌‌های گمرگی، محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس‌جمهور ایران به نوری مالکی نخست‌وزیر عراق گفت : ما آماده هستیم تا برای ساختن این کشور و تأمین امنیت آن در کنار عراق بایستیم
به گزارش خبرگزاری فرانسه، مالکی نخست‌وزیری خود را به‌صورت عمده مدیون تهران است.
بعد از این‌که مالکی با یک رأی گیری در انتخابات مارس ۲۰۱۰ شکست خورد، این رژیم ایران بود که جریانات وابسته به خود را قانع کرد تا پشت سر مالکی قرار بگیرند...
هم‌زمان اسامه النجیفی رئیس پارلمان عراق برای داشتن روابط خوب با ایران ولی ”بر اساس احترام متقابل و عدم دخالت در امور داخلی ”تأکید کرد.
او هم‌چنین خواهان متوقف کرد ”آتشباری روستاها و زمینهای ”منطقه خودمختار کردستان در شمال عراق گردید...
جیمز جفری سفیر آمریکا در بغداد به خبرنگاران گفته بود بالاترین نگرانی وی در مورد ثبات آینده عراق، گروههای وابسته به ایران هستند.
سفیر آمریکا گفت دو مورد از این گروهها، کتائب حزب‌الله و عصا‌ئب الحق ”چیزی بیش از اوباشان آدمکش از جنس سپاه پاسداران نیستند ”.

جیمز جفری سفیر آمریکا در عراق اعلام کرد: آزمایشات وتحقیقات علمی بر روی تسلیحات به‌کار گرفته شده در آخرین حملات مرگبار اخیر در عراق ثابت می کند که رژیم ایران با تسلیحات و تجهیزات جدید، دست اندرکار است.
به گزارش واشنگتن پست سفیر آمریکا میگوید تمدید مأموریت نیروهای آمریکایی در عراق، شاید به این خاطر است که رژیم ایران در پشت افزایش تلفات نیروهای آمریکا قرار دارد.

بنوشته واشنگتن پست: شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران در عراق، تسلیحات هر چه پیشرفته تری را نسبت به گذشته برای حمله به نیروها و پایگاههای نظامی آمریکا به کارمی‌گیرند.
سفیر آمریکا گفت: شکی نیست اینها متعلق به ایرانیها است. وی اضافه نمود، ما شاهد تسلیحات مرگبار بیشتر، تسلیحات دقیقتر، و با برد بیشتری می‌باشیم .
هم چنین شاهد گزینه‌های هر چه پیشرفته و سیال‌تر و سایر گزینه‌های آرایش قشون هستیم، و شاهد نفراتی هستیم که آموزش بیشتری دیده‌اند. آنها حتی، تلاش نکردند شماره هویت تسلیحات را پاک‌کنند که این نشان می‌دهد از طرف ایران فرستاده شده و برای ما آزار دهنده است .
جفری و مقامات ارتش آمریکا، تیپ موعود، عصائب الحق و کتائب حزب‌الله، این ۳ گروه شبه‌نظامی راعامل موجی از خشونت میدانند که خونین ترین ماه طی ۲سال گذشته علیه نیروهای آمریکایی بوده است.
مقامات آمریکایی گفتند، این گروهها توسط نیروهای ویژه سپاه پاسداران ایران آموزش و تجهیز شده و عوامل ویژه‌ایران به خاک عراق نفوذ کرده تا آموزش و مواد در اختیار آنها بگذارند.
ژنرال آستین فرمانده نیروهای آمریکایی در عراق گفت: مطمئن هستم تسلیحات از طرف ایران وارد می‌شوند.
واشنگتن پست یادآوری کرد در گزارش سال ۲۰۰۹ در مورد تروریسم بین المللی، وزارت خارجه آمریکا، ایران را متهم به تسلیح گروههای شبه‌نظامی عراق با راکتهای پیشرفته، تفنگهای تک تیرانداز، مسلسل و خمپاره جهت به‌کارگیری آنها علیه نیروهای ائتلاف نمود.
این گزارش هم‌چنین ایران را متهم به افزایش میزان کشندگی بمب های کنارجاده‌یی (آی.ئی.دی ied) در عراق دانست که برای منفجر کردن خودروهای نظامی آمریکا به‌کار گرفته می شود. گروههای ایرانی هم در داخل و هم خارج ایران به شبه‌نظامیان آموزش ساختن و به‌کارگیری تکنولوژی آی.ئی.دی و سایر تسلیحات پیشرفته را آموزش می‌دهند.
وزارت دادگستری آمریکا در سال ۲۰۰۸، به‌طور جداگانه، گروهی از بازرگانان ایران را برای خریدن مدارهای پیچیده الکتریکی و سایر سخت افزارهایی که بعداً برای ساختن آی.ئی.دی به‌کار می‌رفت، متهم کرد.
حمایت مستقیم عوامل رژیم ایران در حمله مه ۲۰۰۹ علیه نیروهای آمریکایی، بعد از کشف مخفیگاه تسلیحات در ساحل رودخانه‌ای در میسان استان شرقی هم مرز با ایران، تا کنون گویاترین فاکت بوده است
در این مخفیگاه مرزی ۱۵۰ صفحه مسی پرداخته شده به‌طور حرفه‌یی یافت شد که به‌طور ویژه برای نوعی دستگاه مرگبار موسوم به بمبهای جهنده نافذ (ئی.اف.پی efp) به‌کارگرفته می‌شود. این بعداً به گروه شبه‌نظامی عراق منتسب شد که نیروهای آمریکایی گفتند توسط رژیم ایران آموزش و تجهیز شدند.
مایکل آیزنستات (michael eisenstadt)، مدیر مطالعات نظامی موسسه واشنگتن در امور سیاست خاورمیانه گفت، رژیم ایران دلیل کمی برای اختفای حمایت خود از گروههای مهاجم علیه آمریکاییها در عراق دارد.
آیزنستات گفت از آنجا که خامنه ای نگران حمله آمریکا به ایران نیست، آنها اعتماد به‌نفس پیدا کرده اند