Montag, 11. Juli 2011

وضعیت زندانیان سیاسی در بند

زندانیان سیاسی
زندانیان سیاسی

پیمان کریمی در زندان اوین دست به اعتصاب‌غذای خشک و دارو زد
وی در پی ضرب‌وشتم توسط پزشک بهداری زندان، اعلام اعتصاب‌غذای خشک و دارو کرد. این زندانی سیاسی که اخیراً به اتهام توهین به رهبری مجدداً مورد محاکمه قرار گرفته است در پی وخامت حال جسمی و ضرب‌وشتم وی در بهداری زندان اعلام اعتصاب‌غذای خشک نمود.
این زندانی که در بهداری زندان اقدام به گفتگو با یک زندانی سیاسی زن کرده بود توسط پزشک بهداری مورد ضرب‌وشتم قرار گرفت.
در پی شکایت پزشک متخلف وی روز چهارشنبه ۱۵ تیر ماه به دادسرای غیرقانونی مستقر در زندان اوین احضار و با قرار تأمین جدیدی مواجه گردید.
این زندانی بازداشتی وقایع ۶ دی (عاشورا) پس از برخورد‌های فوق و هم‌چنین کاهش انسولین دریافتی، دست به اعتصاب‌غذای خشک و دارویی زده است.

پیمان روشن ضمیر به ۱۷ ماه زندان محکوم شد
پیمان روشن ضمیر وبلاگ نویس و فعال سیاسی اهوازی با حکم شعبه ۳ دادگاه انقلاب اهواز به ۱۷ ماه زندان تعزیری محکوم شد. حکم زندان پیمان روشن ضمیر به‌صورت کتبی به وکیل وی آقای شموسی ابلاغ شده است.
قاضی بارانی رئیس دادگاه، این حکم محکومیت را با استناد به ماده ۵۰۰ و ۵۱۴ قانون مجازات اسلامی صادر کرده است.
پیمان روشن ضمیر، با تأیید خبر حکم ۱۷ ماه زندان خود به کمیته گزارشگران حقوق‌بشر گفت: «در دادگاه بدوی، در اعتراض به غیرعلنی بودن دادگاه از خود دفاع نکرده و سکوت کردم چون طبق اصل ۱۶۸ قانون اساسی دادگاه متهم سیاسی باید علنی و با حضور هیأت منصفه باشد. هم‌چنین اتهامات مورد نظر را نپذیرفتم چرا که در هیچ‌یک از مقالات خود به رهبر جمهوری اسلامی توهین نکرده‌ام».

محکومیت هوشنگ فنائیان به ۴ سال حبس تعزیری
بر اساس رأی دادگاه تجدید نظر ”هوشنگ فنائیان“ شهروند بهایی ساکن آمل به تحمل چهار سال حبس تعزیری محکوم شده است.
هوشنگ فنائیان که بیش از ۴ ماه است در زندان آمل به‌سر می‌برد، به اتهام شرکت در جلسه ”ضیافت“ (جلسه مذهبی مختص بهاییان) و عضویت در جامعه بهایی به سه سال حبس تعزیری و به اتهام عضویت در فیس‌بوک تحت عنوان تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.
گفتنی‌ست این شهروند بهایی بر اساس حکم اولیه، به ۴ و نیم سال حبس تعزیری محکوم شده بود که در تجدید نظر از شش ماه حبس مربوط به اتهام توهین به رهبری تبرئه شد.
شایان ذکر است حکم مزبور بسیار سریع و تنها طی دو روز پس از ارسال حکم بدوی به دادگاه تجدید نظر صادر شده و این درحالی ست که عبدالفتاح سلطانی (وکیل نامبرده) درخواست ملاقات با قاضی پرونده قبل از صدور حکم را داشته است ولی قاضی درخواست را نپذیرفته و حکم غیابا صادر شد.