Freitag, 15. Juli 2011

دادستان دیوان عدالت اروپا: دادگاه درخواست استیناف فرانسه را مردود بشناسد و دولت فرانسه را به پرداخت هزینه محکوم کند

جمعه، ۲۴ تیر ۱۳۹۰ / ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۱

دیوان عدالت اروپا
لوکزامبورگ -۱۴ژوئیه۲۰۱۱

دادستان دیوان عدالت اروپا در رای خود به ۱۳قاضی دیوان که عدالت اروپا را دربالاترین سطح نمایندگی می کنند پیشنهاد کرد که استیناف خواهی دولت فرانسه برعلیه احکام دادگاه عدالت اروپا و به منظور حفظ برچسب باطل شده تروریستی علیه مجاهدین مردود اعلام شود

رأی دادستان دیوان عدالت اروپا پیشنهاد می کند:دادگاه درخواست استیناف خواهی فرانسه را مردود بشناسد و دولت فرانسه را به پرداخت هزینه محکوم کند

«برپا! جلسه دادگاه رسمی است جمعبندی دادستان خانم شارپستون در کیس شماره سی ۲۷۰۹
مرحله فرجامی:
جمهوری فرانسه علیه سازمان مجاهدین خلق ایران
دادستان شارپستون معتقد است دادگاه میباید فرجام را رد کند وجمهوری فرانسه را به پرداخت هزینه ها محکوم نماید.

رای دادستان دیوان عدالت اروپا احکام قضایی صادرشده درموردابطال لیست گذاری مجاهدین و لغو رسمی این نامگذاری ازسوی ۲۷کشورعضو اتحادیه اروپا را مورد تایید می دهد»


امروز۲۳تیر برابر با چهاردهم ژوئیه، سالگرد انقلاب کبیر فرانسه، دیوان عدالت اروپا با صدور یک اطلاعیه، رسما اعلام کرد : دادستان شارپستن پیشنهاد میکند که دیوان عدالت اروپا برعلیه تقاضای استیناف خواهی فرانسه از حکم دادگاه عدالت اروپا مبنی بر خارج کردن نام سازمان مجاهدین خلق ایران از لیست تروریستی اتحادیه اروپا، حکم بدهد و درخواست دولت فرانسه را مردود اعلام کند.
دیوان عدالت اروپا هم چنین اعلام کرد : دادستان در همین رابطه چند پیشنهاد برای ارتقای پروسدور ها هم داده است تا از یک تعادل میان نیاز به برخورد با تروریسم و احترام به حقوق پایه ای انسانها، اطمینان حاصل شود
اطلاعیه دیوان عدالت اروپا می افزاید : در دسامبر ۲۰۰۸، دادگاه عدالت اروپا که اکنون به دادگاه عمومی شناخته میشود، تصمیم شورای وزیران اروپا مبنی بر نامگداری سازمان مجاهدین خلق ایران در لیست اروپایی را که باعث می شد نقدینگی و تمام داراییهای این سازمان بلوکه شود را مردود شناخت و این سومین باری بود که دادگاه این قبیل تصمیمات را رد می کرد.
تصمیم مردود شده قبلی توسط دادگاه عمومی عدالت اروپا، بر پایه وجود تصمیم انگلیس بر ممنوع کردن سازمان مجاهدین خلق استوار بود،. بعد از اینکه دادگاه کشوری انگلستان در نوامبر ۲۰۰۷ این نامگذاری را ”احمقانه» و «بی دلیل» توصیف کرد، سازمان مجاهدین خلق ایران از لیست ممنوعه انگلیس در ۲۴ ژوئن ۲۰۰۸ ، خارج شد.
در ۱۵ ژوئیه ۲۰۰۸، زمانیکه شورای وزیران تصمیم جدیدی اتخاذ کرده و لیست اتحادیه اروپا را به روز کرد، همچنان سازمان مجاهدین را در لیست نگاه داشت و این لیست گذاری بر اساس اطلاعاتی بود که دولت فرانسه تامین کرده بود که خودش بر یک پرونده قضایی ساخته شده توسط دفتر بازپرس ضدتروریستی پاریس (بروگیر)در سال ۲۰۰۱ و همچنین دو اتهام اضافه شده در سال ۲۰۰۷متکی بود و این اطلاعات درست درهمان روزی که شورای وزیران تصمیم خود را گرفته بود، به سازمان مجاهدین توسط شورا اطلاع داده شد. درنتیجه داگاه عدالت اروپا با رد تصمیم شورای وزیران، لیست گذاری راباطل اعلام کرد و حکم داد که شورا ی وزیران حق دفاع سازمان مجاهدین را با عدم مطلع کردن آن قبل، نقض کرده است.
اطلاعیه دیوان عدالت اروپا می افزاید : در حالیکه این مورد به خودی خود کافی بود تا تصمیم شوراوزیران ولیست گذاری مجاهدین رد شود، دادگاه عمومی، برای اینکه همه چیز تکمیل باشد، دعواهای دیگر را که سازمان مجاهدین مطرح کرده بود مورد بررسی قرار داد. بخصوص دادگاه رای دادکه باز کردن پرونده قضایی و اتهامات جدید، تصمیم جدیدی را توسط مرجع ذیصلاح در رابطه با سازمان مجاهدین لازم نمی کرد.
همچنین، دادگاه رای داد که با عدم ارائه دادن اطلاعات مشخص به دادگاه درباره پرونده سازی فرانسه، شورای وزیران نیز به همان میزان حقوق بنیادین سازمان مجاهدین را برای حفاظت حقوقی نقض کرده است.
به دنبال صدوراین احکام ، دولت فرانسه بر علیه رای صادره تقاضای استیناف داد».
اطلاعیه دیوان عدالت اروپا پس از ذکر این سابقه امر، می افزاید: «خانم دادستان دیوان عدالت اروپا، النور شارپستن، در رای خود که امروز صادر کرد، پیشنهاد میکند که دیوان عدالت اروپا درخواست استیناف فرانسه را رد کند».
شایان ذکراست که به رغم استیناف خواهی فرانسه، ۲۷کشور عضو اتحادیه اروپا دراجرای احکام پی درپی دادگاه عدالت اروپا نام سازمان پرافتخار مجاهدین خلق ایران را از لیست اتحادیه اروپا حذف کردند.
دررابطه با استیناف خواهی فرانسه، دیوان عدالت اروپا متشکل از ۱۳قاضی در تاریخ ۸سپتامبر۲۰۱۰، تشکیل جلسه داد و درجریان این رسیدگی بی اعتباری دعاوی دولت فرانسه بسیار بارز بود و مورد تمسخرحقوقدانان قرارگرفت و اکنون پس ازده ماه داستان دیوان عدالت اروپا دررای خود به ۱۳قاضی دیوان, که عدالت اروپا را دربالاترین سطح نمایندگی می کنند، رسما وبا استدالات حقوقی متقن پیشنهاد کرده است که علیه استیناف خواهی فرانسه که هدفش حفظ برچسب باطل شده علیه مجاهدین بود، حکم صادر کنند، این درخواست را مردود بشناسند و دولت فرانسه را به پرداخت هزینه دادگاه محکوم کنند:
برپا!
جلسه دادگاه رسمی است
جمعبندی دادستان خانم شارپستون در کیس شماره سی ۲۷۰۹
مرحله فرجامی:
جمهوری فرانسه علیه سازمان مجاهدین خلق ایران
دادستان شارپستون معتقد است دادگاه میباید فرجام را رد کند وجمهوری فرانسه را به پرداخت هزینه ها محکوم نماید.

هرچه میتوانید برقبر” امام راحلِ“ فاشیسم مذهبی علیه مجاهدین دسته گل تروریستی بگذارید, اما ملت ایران و وجدانهای بیدار ملتهای اروپا آنرا ”بکلی مزخرف“ و لجن مال شده و شایسته آویختن بر گردن بانکدار مرکزی تروریسم در دنیای معاصر میدانند.
رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران چه خوب گفت که : «پدیده احمدی نژاد، دست پختِ مشترکِ فاشیسمِ ولایت و سیاستِ استمالت است».
بله , شما با سرپیچی از حکم دادگاه و با مشوق و مُشتُلُق به بانکدار مرکزی تروریسم , مجرمید . به صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی خنجر کشیده و خیانت نموده اید. مجاهدین و مقاومت ایران با استفاده از تمام حقوق قانونی خود , با این یاوه ی تماما مزخرف , مقابله میکنند.
در جایی که هنوز یک قطره قانون و یک ذره آزادی و وجدان وجود دارد, تردید نکنید که ما پیروز میشویم . مبارزه بر سر حذف یاوه ی تروریستی ,اکنون مبارزه ای است با پیروزی محتوم . برچسب زنان , هرکه هستند, محکوم به شکست هستند. صبرکنید ببینیم این نامگذاری پوسیده و در هم شکسته , چه مدت دیگر دوام می آورد.


پیام به ارتش آزادی
مسعود رجوی – ۲۸آذر ۱۳۸۶
چه روزگار غریبی که در آن آخوندهای یاوه گو که کارشان حتی یک روز, بدون سر و دست بریدن و جراثقال پیش نمیرود, یک مقاومت سترگ و تاریخی را که هرروزش حماسه است, به سکت و تروریسم متهم میکردند. دست پیش میگرفتند تا پس نیفتند! نمیدانستند که در هر حال آنها را واپس مینشانیم. مضحک تر, پشتیبانان آبروباخته و مزدورانی که گمان میکردند دنیا هیچ حساب و کتابی ندارد! گفته بودیم«در جایی که هنوز یک قطره قانون و یک ذره آزادی و وجدان وجود دارد, تردید نکنید که ما پیروز میشویم »
بگذریم که اگر قانون و عدالت بی مانع و رادع جاری شود و مبتنی بر سیستم قطرهای و ذرهای نباشد, بی گمان در این دادگاهها جای ظالم و مظلوم و جای قربانی و جلاد بالکل باید تغییر کند. ظالم و جلاد همین ظَلَمه دینی و همان عمله لعنت شده فاشیسم مذهبی هستند که برای کشتار و سرکوب مجاهدین, اسب زین کردند و اسباب کار آماده ساختند و گواهی دروغ دادند.
تهنیت به مریم رهایی و ارتش آزادی
مسعود رجوی- ۲۵ اردیبهشت۹۰

فَأَمَّا الزَّبَدُ فَیَذْهَبُ جُفَاء وَأَمَّا مَا یَنفَعُ النَّاسَ فَیَمْکُثُ فِی الأَرْضِ
سپس اما ، کف به کناری میرود و آنچه به سود مردمان است در زمین باقی می ماند...
تهنیت به مردم ایران، به مریم رهایی و به ارتش آزادی، به خاطر پیروزی زرین عدالت و مقاومت بر تارَک همه دستاوردهای سالیان در برابر کودتای ارتجاعی و استعماری.
بله اکنون آخوندها و مزدوران کف بر دهان بور و کور و مات و مبهوت بر جای مانده اند! یک دهه یاوه گویی و لجن پراکنی و دروغ و دغل و دنائت، بسته بندی شده در دلارها و یوروهای نفتی، افاقه نکرد و مردم ایران پیروز شدند.
گفته بودیم که پرونده ۱۷ ژوئن « سیاهترین لکه در مبارزه ضد تروریستی دراروپا وبالاترین مشوق برای دیکتاتوری تروریستی و مذهبی حاکم برایران بوده است» (۲۱ آذر ۱۳۸۵).
از آن سو مریم را بنگرید: اشرفی نخستین، که در طوفان ضربات و بلاها و ابتلائات، و در محاصره انواع و اقسام مشکلات و دست بستگی ها، با ریسمان ها و تار عنکبوتی که آنچنان گرداگردش تنیده بودند، در مکتب فدا و رهایی، آیت ضد ضربه و نابودی، و بشارت مجسم فتح و پیروزیست. پیروزی «سبز و سفید و سرخ » و « شیر وخورشید» بر ظُلَماتِ عمامه پیچِ تیرگی و تاریکی.
دادستان در ادعانامه خود علیه مریم نوشته بود : جرم این است که او ,« تعادل ژئوپلیتیک بین المللی را در هم میریزد و نظم عمومی را مختل میکند».
راست میگوید!”کوکب مشرق“ (عنوانی که آن بزرگ بانوی اردنی بکار برد) براستی نظم آخوند پسندِ نرینه سالار را در هم می ریزد و انقلاب میکند . خانم نریمان رئوسان آنجا که می گوید دُرّ الشرق با زیرصدای خودش نشان داده شود
امروز پس از ۱۴ سال وجدانهای بیدار بیش از یک میلیارد تن از مردم جهان، قضاوت خود را انجام داده اند. اکثریت نمایندگان مردم امریکا و بسیاری از مقامات سابق و لاحق در این شمارند. گفته ایم و تکرار میکنیم که در هر کجا یک ذره انصاف و قانون حکمروا باشد، مردم ایران، مقاومت ایران، مجاهدین خلق ایران و رشیدترین فرزندان این میهن در اشرف پیروز میشوند.