Mittwoch, 24. August 2011

اتحادیه اروپا سپاه قدس ایران را در ارتباط با سوریه تحریم کرد

چهارشنبه، ۰۲ شهریور ۱۳۹۰ / ۲۴ اوت ۲۰۱۱

نيروي قدس در سركوب سوريه شركت كرده است اتحادیه اروپا، سپاه قدس ایران را به دلیل پشتیبانی از حکومت سوریه در "سرکوب معترضان" در این کشور تحریم کرده است. این اتحادیه نام ۱۵ فرد و ۵ نهاد از جمله سپاه قدس، واحد برون مرزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، را در فهرست تازه تحریم‌های خود در ارتباط با وقایع سوریه قرار داده است.

در اطلاعیه رسمی اتحادیه اروپا، از سپاه قدس به عنوان نیروی ویژه سپاه پاسداران نام برده شده و دلیل تحریم این نیرو " تامین تجهیزات و پشتیبانی از سرکوب معترضان در سوریه" عنوان شده است.

شماری از کشورهای غربی از مدت‌ها پیش نهادهای امنیتی و نظامی رژیم ایران را به همکاری با حکومت سوریه در اقدامات خشونت‌آمیز علیه معترضان در آن کشور و ارائه تجربیات خود در مقابله با تظاهرات اعتراضی در ایران متهم می‌کنند.

آژانس ایران خبر : اتحادیۀ اروپا امروز پنج ژنرال ارتش سوریه، سپاه قدس وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و سرویس های اطلاعاتی عمدۀ نظامی وغیرنظامی سوریه را دربه خاطر سرکوب مردم سوریه به فهرست شخصیت های حقیقی و حقوقی تحریم شده از سوی این اتحادیه اضافه کرد.

از سوی دیگر بنابه گزارش رسانه های بین المللی، دیده بان حقوق بشر در سوریه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد طی بیست و چهارساعت اخیر بیش از ١٥٠ تن از مردم در شهر "حرستا" به وسیلۀ نیروهای امنیتی بازداشت شده و یک نفر نیز در شهری دیگر زیر شکنجه جان باخته است.
جوانی که در زیر شکنجه جان باخته است بیست و هشت ساله بوده و از اهالی غرب سوریه بوده است.
بازداشت ٣٧ تن از اهالی شهر محاصره شدۀ "حرستا" امروز صورت گرفته است. این شهر در ١٠ کیلومتری دمشق قرار دارد.
خبرگزاری فرانسه در گزارشی از نیکوزیا به نقل از مخالفان رژیم سوریه از برگزاری اجتماعات اعتراضی شبانه در شب گذشته در شهر های متعددی در اطراف پایتخت سوریه خبر می دهد.
همزمان با ادامۀ سرکوب مردم سوریه از سوی رژیم بشار اسد، اتحادیۀ اروپا امروز پنج ژنرال ارتش سوریه، سپاه قدس وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و سرویس های اطلاعاتی عمدۀ نظامی وغیرنظامی سوریه را در ارتباط با این سرکوب ها به فهرست تحریم شخصیت های حقیقی و حقوقی خود اضافه کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از بروکسل، ژنرال هائی که از امروز مشمول تحریم های اتحادیۀ اروپا شده اند در سرویس های اطلاعاتی سوریه کار می کنند.
گزارش دیگری از همین خبرگزاری حکایت از آن دارد که کشورهای عضو اتحادیۀ اروپا سرگرم بحث و تبادل نظر در مورد تحریم نفتی سوریه اند.
یک دیپلمات اروپائی در مقر اتحادیۀ اروپا در بروکسل که نخواست هویتش فاش شود ضمن اعلام این خبر گفت روند رایزنی و تصمیم گیری در مورد عدم خرید نفت از سوریه تا پایان هفته به نتیجۀ قطعی خواهد رسید