Mittwoch, 15. August 2012

بازتاب طومار ۲۱۰ هزار تن از مردم عراق در رسانه های خبری

۱۰ هزار تن از مردم عراق تهدید دولت عراق به جابجایی اجباری سا کنان اشرف به زندان لیبرتی را محکوم کردند شیوخ عشایر و حقوقدانان عراقی از سازمان ملل خواستار قرار دادن مخالفین ایرانی در عراق تحت حفاظت بین المللی از طریق اعلان کمپ لیبرتی نزدیک بغداد تحت سرپرستی کمیساریای عالی پناهندگان گردیدند شیوخ عشایر و حقوقدانان در این بیانیه از دبیر کل ملل متحد خواستار اعلام کمپ لیبرتی که در برگیرنده ۲۰۰۰ تن از مخالفین ایرانی هستند بعنوان یک کمپ پناهندگی تحت نظر کمیساریای عالی پناهندگان شدند. تجمع از سازمان ملل خواستار تضمین فروش اموال ساکنان اشرف منقول و غیر منقول یا انتقال آنها به یک کشور دیگر گردید.
خبرگزاری فرانسه:
خبرگزاری نینا -عراق:پارلمان شوراهای شیوخ و اعیان و سمبلهای عراق بر ضرورت متوقف ساختن هر گونه جابجایی ساکنان اشرف به قرارگاه لیبرتی تا زمان تامین خواسته‌های انسانی در لیبرتی تاکید کرد.
در بیانیه مطبوعاتی این پارلمان آمده است که ۲۱۰ هزار نفر تهدیدهای دولت برای انتقال اجباری ساکنان اشرف به زندان لیبرتی را محکوم می‌کنند بیانیه می‌افزاید ۲۱۰ هزار تن از مردم عراق فراخوانی را امضا کرده و برای ملل متحد ارسال کرده و در آن محدودیتهای غیر انسانی علیه ساکنان اشرف و نقض مستمر تعهدات ازسوی دولت عراق و تلاش برای تبدیل لیبرتی به یک زندان را محکوم کردند و خواستار توقف جابجایی به لیبرتی تا تأمین حداقلهای انسانی شدند.
روزنامه الحیات:شیوخ عشایر و حقوقدانان در یک بیانیه از دبیر کل سازمان ملل خواستند « قرارگاه لیبرتی که ۲۰۰۰ تن از مخالفان ایرانی را در خود جای داده است، به عنوان کمپ پناهندگی تحت نظارت کمیساریای عالی امور پناهندگان اعلام شود ».
این جمعیت از سازمان ملل خواست که « فروش تمامی داراییهای منقول و غیر منقول ساکنان اشرف یا انتقال آنها به کشوری دیگر را تضمین کند».
روزنامه الدستور شیوخ عشایرعراق و حقوقدانان در یک بیانیه از دبیر کل سازمان ملل خواستند که « لیبرتی محل استقرار۲۰۰۰ تن از مخالفان ایرانی، به عنوان کمپ پناهندگی تحت نظارت کمیساریای عالی امور پناهندگان اعلام گردد».
از طرف دیگر، جنبش ملی عراق در یک بیانیه گفت که « تهدید بکارگیری خشونت برای جابه جایی اجباری ساکنان اشرف به زندان لیبرتی بدون تأمین حداقل نیازها و تقاضاهای انسانی آنان محکوم و منزجرکننده است».
روزنامه السیاسه شیوخ عشایر و حقوقدانان عراقی از سازمان ملل خواستند لیبرتی در نزدیکی بغداد را تحت حفاظت بین المللی قرار دهد. سازمان مجاهدین خلق ایران زندانسازی و فقدان خدمات دراین کمپ را افشا کرده است.
روزنامه العرب الیوم
شیوخ عشایر و مدافعان حقوق بشر در عراق طی بیانیه یی مسؤولیت کامل حفاظت از ساکنان اشرف و لیبرتی را بر عهده سازمان ملل متحد و دولت آمریکا دانستند. امضاءکنندگان به فراهم نمودن شرایط انسانی درلیبرتی فراخوان دادند.
سایت تلویزیون العربیه: حقوقدانان عراقی از سازمان ملل خواستند با اعلام اینکه قرارگاه لیبرتی در نزدیکی بغداد تحت نظارت کمیساریای پناهندگان قرار دارد، مخالفان ایرانی در عراق را تحت حفاظت بین المللی قرار دهد.
آنها از سازمان ملل خواستند فروش تمامی داراییهای منقول و غیر منقول ساکنان اشرف یا انتقال آنها به کشوری دیگر را تضمین کند.
روزنامههای النهار لبنان و ”القدس” فلسطین و سایتهای جیران عراق، ”مجاز”مصر، ”سعورس”،”یوکال” و ”اخبارک نت” نیز این خبر را منعکس کردند.