Samstag, 26. November 2011

مشاور عالی خامنه‌ای: ما باید جنگ را آغاز کنیم

سروش جعفری
خودنویس

یحیی رحیم صفوی، دستیار و مشاور عالی نظامی علی خامنه‌ای با بیان اینکه «دشمنان ایران همانند سگ‌های هاری هستند که باید با چوب بر سر آنان زد» گفته است که جمهوری اسلامی باید دست از تهدیدهای شعاری بردارد و با یک تهدید عملی و یک «استراتژی هجومی» به مقابله با «دشمن» برود.

چند روز پس از آنکه امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت که «حمله نظامی به ایران آرزوی ماست»؛ مشاور عالی خامنه‌ای نیز بر این امر صحه گذاشت و از مقامات جمهوری اسلامی خواست با «تهدیدات عملی و هجومی» و نه «شعار و حرف زدن» به مقابله با دشمن برود.

به گزارش خبرگزاری مهر یحیی رحیم صفوی، که در شهرستان لنجان و در یک همایش سخن می‌گفت اظهار داشت: «مسئولان باید در مقابل تهدید دشمن تهدید عملی انجام بدهند. مسئولان نباید فقط به شعار و حرف زدن اکتفا کنند و آنها باید در مقابل تهدید دشمن تهدید عملی انجام بدهند.»

این مقام نظامی با بیان اینکه «دشمنان ایران همانند سگ‌های هاری هستند که باید با چوب بر سر آنان زد» افزود: «دشمن را باید با هجوم به عقب راند و استراتژی کشور باید در مقابل اقدامات دشمنان علیه کشور، استراتژی هجومی باشد.»

به نظر می‌رسد سخنان رحیم صفوی که یکی از مشاوران ارشد رهبر جمهوری اسلامی و فرمانده پیشین سپاه بوده است حاکی از تغییر استراتژی جمهوری اسلامی در قبال تهدیدات اخیر نظامی علیه ایران است؛ چراکه تاکنون هیچ‌کدام از مسئولان عالی نظام از شروع «تهدیدات عملی» توسط ایران سخن نمی‌گفتند.

در همین رویکرد می‌توان به سخنان سه روز قبل خود آقای رحیم صفوی استناد کرد که در همین خصوص گفته بود «اگر آن‌ها عاقل باشند، تنش جدیدی را بوجود نمی‌آورند.. ممکن است که آن‌ها آغاز کننده جنگ باشند، ولی صحنه بعد را ما مدیریت خواهیم کرد.»

وی با بیان اینکه «ما به بدترین سناریوها فکر می‌کنیم» بدون هیچ «تهدید عملی» و تنها شعاری اسرائیل را تهدید کرده بود که چنانچه به ایران حمله کند، حماس و حزب‌الله لبنان، تل‌آویو، پایتخت اسرائیل را موشک‌باران خواهند کرد.

صفوی که دستیار ارشد خامنه‌ای در امور نظامی است سپس در سخنرانی سه روز قبل خود به تبیین «قدرت سپاه» پرداخته و گفته بود: «سپاه پاسداران درباره تحرکات نظامی اسراییل و آمریکایی‌ها اشراف اطلاعاتی دارد.. ما سیستم جمع‌آوری اطلاعات بسیار قوی داریم و در بسیاری از جاهایی که نمی‌توانم بیان کنم، حضور داریم.»

این مقام نظامی در نهایت با ذکر یک نمونه از «قدرت سپاه» گفته بود که آمریکا هم اکنون در تنگه هرمز به ایران جواب پس می‌دهد: «هم اکنون سپاه پاسداران به هر ناو آمریکایی که از تنگه هرمز بخواهد وارد شود، با ارتباط مخابراتی می‌گوید که شماره و مقصد خود را اعلام کند.. چند وقت قبل یک ناو هواپیمابر از پاسخ به نیروی دریایی سپاه و اعلام شماره بدنه خودداری کرد، و پس از آن قایق‌های تندرو اعزام شدند، به محض اعزام این قایق‌های تندرو، ناو هواپیمابر بلافاصله محترمانه پاسخ داد.»

افزودن بر روی:

ارزیابی این خبر:
3.40
نظرات (2 نوشته شد):
lov********@yahoo.com در ۰۴ آذر ۱۳۹۰
0
پاسخ دهید
صفوی که دستیار ارشد خامنه‌ای در امور نظامی است))
کوری عصاکش کور دیگر شد
تو دعای کورش کبیر یادش رفت از خدا بخواد کشور رو از شر احمقها هم حفظ کنه .کشور خودشون که نیست که دل بسوزونن این بی.....وبی.... فکر میکنه اینها هم عراق درپیتی هستند که 8 سال تو شعار فتحش کنند وجوانها رو بفرستند رو مین.حالا خودشون از خون اونها کشور رو بچاپند.تا احمقهای مثل این تو کشور هستند چه احتیاج به دشمن.(ببخشید از بی ادبیم)از حرفهای این نادون وامثالهم کمرم تیر میکشه که خدایا عاقبتمون به کجاست؟؟باچه حماقت این رجز هارو میخونن از ما مایه نذاری خودت برو جلوی ناو نگهشدار نیاد ته دار!!!!
aar****@msn.com در ۰۴ آذر ۱۳۹۰
0
پاسخ دهید
بد نبود که مشاور نظامی رهبر جمهوری اسلامی ،یک توضیح در مورد رابطه اخوی ،که در اسناد ویکی لیس هم افشا شد ،میداد ،که چه گونه بردار ملای ایشان در جلسه کارگزان کاخ سفید مسل بلبل سخن میگفت ،نکند ،که اخوی هم مشوق حمله به ایران بوده است ،که ایشان بیصبرانه میخواهد فرمان آتش حمله را صادر کند !! سردار دو زاری ،و فرمانده پیشین برادران قاچاقچی ،و مسلط بر تمامی اسکله های ورودی کشور ،خیلی علاقه مند است ،که فرمان آتش را به گوش نا شنوای رهبر جمهوری اسلامی تفهیم نماید ،این مشاور نادان ،که با دوپینگ رهبر چند سالی لباس فرماندهی به تن نموده است ،که هرگز ،و حتی چند ساعت هم در مراکز نظامی تحصیللاتی نداشته است ،بر اساس چه گونه تیوری نظامی میخواهد ،با یکی از مدرنترین ،و پیشرفته ترین ارتش های جهان مقابله نماید ؟؟کسی پیدا نمیشود به این ابولی مشاور رهبر بگویید ،مردک در خلیج همیشه فارس ،تنها بر آرشه یکی از ناوگانهای ارتش آمریکا بیش از صد بیست فروند هواپمیامی بمب افکن شکاری میباشد ،پایگاه آمریکای در عربستان ،بحرین ،عراق ،افغانستان را بی خیال .براستی که مشتی اوباش میخواهند این کشور اهورای را به آتش کشند .