Freitag, 16. Dezember 2011

 تلویزیون فرانسه کانال ۳ فراخوانهای جامعه جهانی برای حفاظت از ساکنان اشرف

جمعه، ۲۵ آذر ۱۳۹۰ / ۱۶ دسامبر ۲۰۱۱

کانال ۳ فرانسه گزارشی دارد تحت عنوان فراخوانهای جامعه جهانی برای حفاظت از ساکنان اشرف و به قسمتی از مصاحبه خود با اینگرید بتانکور، ژنرال فیلیپس و مریم رجوی پرداخته است . ما تا بحال درمورد نگرانی جامعه جهانی در مورد سرنوشت ۳۴۰۰ پناهنده ایرانی در کمپ اشرف در عراق صحبت کرده بودیم. از واشنگتن تا پاریس که این هفته کارزار ادامه پیدا کرد, شخصیتها خواهان این هستند که آنها با آرامش از عراق خارج شوند چرا که آنها نگران امنیت آنها هستند.
رپرتاژ لوک لگن بوشه و فیلیپ لاگون
در این روز ارتش عراق افراد بی سلاح و بی دفاع از مخالفان ایرانی را که دشمنان قسم خورده رژیم تهران هستند می کشد. قربانیان ساکنان کمپ اشرف هستند که ارتش امریکا حفاظت آنها را قبل از اینکه آن را به مقامات عراقی منتقل کند، تضمین کرده بود. نتیجه حمله: (۳۶ )کشته و (صدها) مجروح.
شعار: ایران اشرف آزادی
در پاریس زنان و مردان به پا می خیزند چرا که ۳۴۰۰ تن ساکنان اشرف هستند که همه آنها در معرض تهدید در پایان سال شده اند چیزی که باعث این فراخوان تکان دهنده شد:

فراخوان نجات برای اشرف در خارج:

بتانکور: در اطراف ما بی تفاوتی است, سکوت است. من شاهد این هستم که دهانها بسته است. دیپلماتها وانمود میکنند به تضمین و امنیت زندگی ها توسط دولت عراق اعتقاد دارند. نمیتوان دست روی دست گذاشت. باید عمل کرد.
دولت عراق میخواهد تا پایان سال ۳۴۰۰ پناهنده سیاسی کمپ اشرف را خارج کند. شانه به شانه این قضیه این دولت وساطت سازمان ملل را رد میکنند که از یک کشتار اعلام شده بیم دارد.

ژنرال فیلیپس: سکوت یک تهدید واقعی برای مردم اشرف است و در حالیکه دولت عراق تصمیم خود را میگیرد من نمیتوانم راحت بخوابم چرا که سرنوشت این افراد من را مضطرب میکند.

مریم رجوی: تمامی کشورهای غربی, امریکا, کانادا. فرانسه, آلمان, انگلیس همه کشورها خیلی خوب میدانند که یک فاجعه انسانی در راه است و این بار جامعه جهانی مسئول خواهد بود.
فقط چند روز مانده است که یک راه حل پیدا شود, یا پناهندگی برای ۳۴۰۰ پناهنده سیاسی یا یک تضمین بین المللی یعنی یک حفاظت بین المللی.