Freitag, 16. Dezember 2011

 واشینگتن تایمز : پرزیدنت اوباما ! مالکی یک قاتل است!آمریکا از او میهمانداری میکند!

جمعه، ۲۵ آذر ۱۳۹۰ / ۱۶ دسامبر ۲۰۱۱

واشنگتن تایمز ۱۴ دسامبر برابر با ۲۳ آذر، نوشت:پرزیدنت اوباما! مالکی یک قاتل است!آمریکا از او میهمانداری میکند!

پرزیدنت اوباما !
درمقابل حمله وکشتاری که محتمل است ! به تعهد آمریکا پایبند باشید!
از جابجایی اجباری ساکنان اشرف جلوگیری کنید!
ضرب الاجل ۳۱دسامبر را فسخ کنید!
کلاه آبی ها را برای حفاظت بفرستید!

سفیر میچل ریس- مدیر پیشین طراحی سیاست وزارت خارجه آمریکا: ” رئیس جمهور اوباما باید به مالکی بگوید که او باید کمپ اشرف را باز نگه دارد و به کمیساریای عالی پناهندگان اجازه بدهد کارش را انجام بدهد. آمریکا مسئولیت ویژه در حفاظت از ساکنان اشرف دارد“.

اندرو کارد- رئیس ستاد رئیس جمهور بوش درکاخ سفید : دعا میکنم که رئیس جمهور اوباما ساکت نماند. آمریکا قول داده است که از ساکنان اشرف حفاظت کند. ایالات متحده باید این قول و تعهد را محترم بشمارد و این تعهد به نظر من به رسمیت شناختن این حقیقت را ایجاب می کند که سازمان مجاهدین خلق ایران یک سازمان تروریستی نیست.

فرماندار بیل ریچاردسون وزیر انرژی آمریکا در دولت کلینتون: دولت عراق هنوز مخالفت میکند. و من امیدوارم رئیس جمهور اوباما در برخورد با مالکی قوی باشد.

فیلیپ دوستبلازی، معاون دبیرکل ملل متحد، وزیرخارجه پیشین فرانسه: بعنوان معاون دبیرکل سازمان ملل متحد من نمی توانم قبول کنم که این فشار توسط دولت عراق برای اخراج ساکنان کمپ اشرف ادامه داشته باشد. دولت عراق همه تلاشهای کمیساریای عالی پناهندگی و یونامی را برای جلوگیری از یک فاجعه انسانی بی ثمر کرده است. پراکنده کردن ساکنان اشرف در عراق برای ازمیان برداشتن ارتباطات آنها با دنیای بیرون است و ما این را تحمل نمی کنیم. من در کنار ساکنان شجاع اشرف هستم.

پاتریک کندی: من از رئیس جمهور اوباما می خواهم که برای نوری مالکی کاملا روشن سازد که کمپ اشرف تنها یک موضوع مربوط به عراق نیست. این یک بحث حقوق بشر است و آمریکا میخواهد در کنار حقوق بشر بایستد و نگذارد کشتاری انجام شود. این در وجدان آمریکاست که اجازه ندهد. آقای رئیس جمهور، بعد ازملاقات نوری مالکی با شما دیدار کند چنانجه به نقض حقوق بشر و جنایت علیه بشریت درحق ساکنان بیدفاع اشرف دست بزند، توضیح آن برای کشور آمریکا بسیار سخت خواهد بود.

ژنرال دیوید فیلیپس، فرمانده ارشد نیروهای آمریکایی حفاظت اشرف: من در آنجا بودم وقتی که آنها داوطلبانه سلاحهایشان را تحویل دادند. باید به روشنی و با صدای بلند فریاد زد که ما به هیچوجه خشونت را علیه افراد حفاظت شده در کمپ اشرف تحمل نخواهیم کرد. من تلاش کردم در این کمپ تروریست پیدا کنم اما پیدا نکردم. من شاهد برابری کامل در کمپ اشرف بودم.

آلن درشویتز معروف ترین وکیل جهان در پرونده های جنایی و وکیل برجسته حقوق فردی: در دست رئیس جمهور آمریکا است که با رئیس دولت عراق ملاقات میکند. سکوت به معنای همدستی است. قانون بین الملل در مورد افرادی که بی عملیشان منجر به تسهیل کشتار شده است قبلا بکار گرفته شده است و دولت آمریکا در موقعیتی است که از طریق سکوتش، میتواند همدست یک جنایت محسوب شود.