Freitag, 16. Dezember 2011

بحث لوایح تحریم علیه رژیم ایران درمجلس نمایندگان کنگره آمریکا

جمعه، ۲۵ آذر ۱۳۹۰ / ۱۶ دسامبر ۲۰۱۱

ایلیانا رزلهتینن رئیس کمیته امور خارجی کنگره آمریکا:من حمایت قوی خود را از لایحه «کاهش تهدید ازجانب رژیم ایران» که با عضو سرشناس و برجسته کمیته مان از کالیفرنیا، آقای بِرمَن ارائه دادیم، اعلام میکنم. همچنین مایلم تشکر کنم از آقای شرمن عضو ارشد در زیر کمیته تروریسم- منع تکثیر و بازرگانی بابت کمک کلیدی ایشان در تنظیم این لایحه.

همانطور که کاملا شناخته شده و تصریح شده است در بیانیه اضطرار ملی و توسط رؤسای جمهور آمریکا پی در پی ادامه پیدا کرده است، رژیم ایران تهدیدی غیرمعمول و فوق العاده علیه امنیت ملی ، سیاست خارجی و اقتصاد ایالات متحده میباشد. افشای توطئه رژیم ایران در ماه اکتبر برای ترور سفیر عربستان سعودی در ایالات متحده در خاک ما که طی آن شمار زیادی از آمریکاییها به قتل میرسیدند، یک هشدار قوی نسبت به تمایل رژیم ایران از جهان بدون آمریکا است.
اقدام غیرمترقبه مقامات آمریکا توطئه آنها را خنثی کرد اما تهدید رژیم باقی می ماند. ساده لوح خواهیم بود که فکر کنیم آنها مجددا دست به این کار نخواهند زد.

آقای رئیس،دستیابی رژیم ایران به سلاح اتمی غیرقابل قبول است. هدف بنیادین استراتژیک ما باید متوقف کردن رژیم ایران قبل از دستیبابی به توانایی تسلیحات اتمی و وادار کردن آن به از هم پاشاندن دائمی چنین برنامه تسلیحاتی باشد. این آزمایشی در مقابل ماست و درصورتیکه در این آزمایش شکست بخوریم، هیچ تسکینی برای خانواده های قربانیان حملات رژیم ایران چه در گذشته و چه در آینده یا برای متحدانمان، نخواهد بود. ما نمیدانیم چه میزان وقت برای ما باقیمانده است. در گزارش در باره برنامه اتمی رژیم ایران، در نوامبر گذشته آژانس بین المللی انرژی اتمی، نه تنها اعلام کرد که رژیم ایران به جلو رفتن زیاد در برنامه اتمی خود ادامه داده است بلکه آژانس تصریح کرد شواهد قاطعی فاش می کند که رژیم ایران همچنین روی قطعات انفجاری اتمی کار کرده است.
تا کنون میدانیم زمانیکه تحریم ها به اجرا گذاشته شده اند، حتی تحریم های محدود، تاثیرات خود را روی رژیم ایران گذاشتند، زمان آن است که با آموختن از این تجربه، تحریم های فلج کننده علیه این رژیم و کسانی که آنرا کمک میکنند، اِعمال کنیم. این هدف لایحه ای است که در مقابل ما میباشد، لایحه کاهش تهدید از جانب ایران که کمیته امور خارجی آنرا با اجماع در ماه گذشته به تصویب رساند. این لایحه قانون تحریم های قبلی علیه رژیم ایران را به‌روز و تقویت میکند، بطوریکه ایالات متحده میتواند اقدام مؤثری را برای مقابله با تهدیدهای چندگانه از سوی رژیم تهران اتخاذ کند. این لایحه شکافهای تحریم های انرژی و مالی موجود را می بندد و با تلاشهای رژیم برای دور زدن آنها مقابله میکند از جمله بانک مرکزی رژیم را هدف قرار میدهد. این لایحه همچنین سپاه پاسداران و مقامات ارشد رژیم را هدف قرار میدهد. بیش از ۳۵۰ تن از اعضای کنگره از این لایحه دو حزبی قویا پشتیبانی کرده اند.