Montag, 5. Dezember 2011

بایدن ۹ درخواست را به مالکی ارائه کرد

دوشنبه، ۱۴ آذر ۱۳۹۰ / ۰۵ دسامبر ۲۰۱۱

آسمان عراق، ۱۸۰۰ مربی برخوردار ازمصونیت و ۳هزار سرباز-به گزارش روزنامه المستقبل ۱۳آذر، معاون رئیس‌جمهور آمریکا جوزف بایدن (پنجشنبه) عراق را ترک کرد درحالی‌که مجموعه‌ای از درخواستها داشت که مقامات عراقی به او اطلاع دادند که طی روزهای آینده آن را بررسی خواهند کرد.

بر اساس گزارشات مطبوعاتی واشنگتن خواستار موافقتنامه‌ای با بغداد است که بر اساس آن کنترل بر آسمان عراق را به‌دست بیاورد و تعداد مربیان آمریکایی در عراق از ۸۰۰نفر که قبلاً مورد توافق قرارگرفته بود، به ۱۸۰۰نفر با برخورداری از مصونیت قانونی افزایش بابد، و علاوه براین ۳۰۰۰ سرباز برای حفاظت هیأتهای آمریکائی. با تغییر موقعیت منطقه‌یی پایتخت بغداد در نظر گرفته شود، و اجازه خارج کردن یکی ازفرماندهان حزب‌الله لبنان موسی دقدوق از بازداشتگاه کنونی او درساختمان سفارت آمریکا در بغداد به بازداشتگاه دیگری درخاک آمریکا نیز به آمریکا داده شود. . .
اطلاعات به‌دست آمده از بغداد حاکی است: واشنگتن قصد دارد ۱۷هزار کارمند عیرنظامی را در عراق برای خدمت درسفارتخانه‌اش و۱۸ کنسولگری که واشنگتن می‌خواهد در تمام استانهای عراق دائر نماید نگهدارد (در حال حاضر ۲کنسولگری در اربیل و بصره وجود دارد)، امروزهم‌چنان ۱۳۸۰۰ سرباز آمریکایی و ۷ پایگاه نظامی در عراق وجود دارد که باید قبل از پایان سال به عراقیان تحویل دهد. همان منابع فاش می‌کنند: “نکته دوم در دستور کارهای بایدن خطرناکتر از نکته اول است، وی از دولت عراق خواستار دادن آسمان عراق به ایالات متحده برای حفاظت از آن شد. . . .