Freitag, 23. Dezember 2011

بلومبرگ: آمریکا برای تحریم نفتی رژیم ایران به اتحادیه اروپا می پیوندد

پنج‌شنبه، ۰۱ دی ۱۳۹۰ / ۲۲ دسامبر ۲۰۱۱

خبرگزاری بلومبرگ گزارش کرد: ایالات متحده برای تحریم نفتی رژیم ایران به اتحادیه اروپا می پیوندد.دولت اوباما و دولتهای اروپایی به دنبال کمک همپیمانان عرب و آسیایی هستند تا درآمد حاصل از نفت رژیم ایران را کاهش دهند.

به گزارش بلومبرگ ۱ دی، این اقدامات، گسترده ترین تلاشهایی است که تا کنون برای هدف قرار دادن درآمد رژیم ایران، صورت گرفته است. این استراتژی شامل فشار از سوی فرانسه و بریتانیا برای تحریمی است که تا ماه آینده علیه واردات نفت از ایران توسط ۲۷ کشور اتحادیه اروپا، اِعمال خواهد شد.
براساس بیانیه وزارت خارجه ایتالیا، کشورهای اروپا، ایالات متحده و همپیمانان آسیا – اقیانوسیه، تدابیر ممکن را در رم برای افزایش فشار بر رژیم ایران مورد بحث قرار دادند.
بلومبرگ افزود: دولت اوباما طی روزهای اخیر، مقامات عالیرتبه ای را به منطقه خاورمیانه فرستاد تا تحریم نفتی رژیم ایران و به اجرا گذاشتن لایحه قانونی تحریم های کنگره علیه بانک مرکزی را مورد بحث قرار دهند. آمریکا همچنین از ژاپن، دومین خریدار نفت ایران، میخواهد تا از میزان اتکای خود به نفت این رژیم بکاهد و پالایش کنندگان را از خرید نفت ایران، با افزودن بر مالیات گمرکی، دلسرد و منصرف کند.