Dienstag, 6. Dezember 2011

استرالیا تحریم های جدیدی علیه ایران اجرا می کند

دبی-العربیه.نت

دولت استرالیا با تشدید تحریم های ایران، صنعت نفت، نظام بانکی و افراد و موسسه های مرتبط با برنامه های اتمی و موشکی ایران را تحریم کرد.

دلیل این تحریم ها که نگرانی رو به افزایش استرالیا از اقدام های رو به افزایش جمهوری اسلامی ایران توصیف شده، با افزایش فشارهای غرب بر تهران همزمان و همراستا شده است.

فعالیت های اتمی جمهوری اسلامی ایران و حمله هفته گذشته دانشجویان بسیجی به سفارتخانه بریتانیا در تهران، دلیل این افزایش تحریم ها و فشارها است. اتحادیه اروپا هم در روزهای پیش نام 180 شخصیت و سازمان ایرانی را به لیست تحریم های خود افزود.

به گزارش خبرگزاری "آسوشیتدپرس"، کوین راد نخست وزیر استرالیا گفته است که بخش هایی از صنعت نفت، نظام بانکی و افراد و موسسات مرتبط با برنامه های اتمی و موشکی ایران هدف تحریم های جدید کشورش قرار گرفته است.

سازمان بین المللی انرژی اتمی در آخرین گزارش خود، جمهوری اسلامی ایران را متهم به تلاش برای ساخت سلاح اتمی کرده است. تهران این گزارش ها را رد کرده و بر مسالمت آمیز بودن برنامه های اتمی خود اصرار می کند.

نخست وزیر استرالیا در مورد تحریم های جدید جزئیات بیشتری ارائه نداده است. او در عین حال تاکید کرده که باید مصوبه های شورای امنیت سازمان ملل متحد و آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ایران اعمال شود.

کوین راد ماهیت برنامه های هسته ای جمهوری اسلامی ایران همراه با حمله به سفارت بریتانیا در تهران در هفته گذشته را «نشانه هایی بسیار نگران کننده» دانسته است.