Dienstag, 24. Januar 2012

رژيم و مواد مخدر


منابعی در اپوزسيون سوريه خبر دادند که رژيم بشار اسد تلاش می کند با همکاری ”حزب الله“ لبنان و رژيم ايران به توزيع گسترده مواد مخدر در کشورهای خليج فارس بپردازد. يکی از سايتهای اپوزيسيون سوريه به نام «کلنا شرکا» نوشت: توزيع گسترده مواد مخدر با نظارت اطلاعات سوريه و با همکاری هسته های مواد مخدر در لبنان و جنوب آفريقا صورت می گيرد. اين هسته ها توسط حزب الله لبنان و سپاه پاسداران در ايران، افغانستان و عراق سازمان داده شده اند.
يک افسر ارشد در مقر رياست جمهوری سوريه که سرتيب «حسام سکر» ناميده می شود و در ژانويه امسال به درجه سرتيپی ارتقاء يافته است، مسئول هماهنگی در تمامی اين مراحل است.
سرتيپ سکر رؤسای باندهايی را که اکثراً به اتهام جنايتهای بزرگ تحت پيگرد و دارای پرونده امنيتی هستند در سوريه جمع کرده و از آنها خواسته که بر اساس دستور مستقيم بشار اسد، بازار خليج فارس را با مواد مخدر پر کنند.
اين سرتيپ سوری، به رؤسای باندها گفته دولت سوريه آن چه که در گذرگاههای مرزی مورد نياز است و هم چنين شيوه عاديسازی کاميونهای آنها را تسهيل می کند. به اين افراد وعده داده شده که از پروندهای جنايی آنها در مقابل اين کار چشم پوشی خواهد شد. رژيم سوريه درآمد مواد مخدر را با آنها تقسيم می کند به نحوی که ۴۰درصد را برای خود بر می دارند و ۶۰درصد بقيه را به رژيم می دهند.