Dienstag, 24. Januar 2012

خبرگزاری وزارت ارشاد: هاشمی رفسنجانی پدرخوانده بقایای جریان فتنه است



دبی-العربیه.نت


خبرگزاری "شبستان" وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را پدرخوانده بقایای جریان فتنه توصیف کرد که "اقلیتی ضعیف در سپهر سیاسی کشور و عاجز هرگونه تاثیر گذاری" هستند.


اصولگرایان حاکم بر ایران به اصلاح طلبان که به نتایج انتخابات ریاست و جمهوری دو سال و نیم پیش این کشور اعتراض کردند "جریان فتنه" می گویند.


خبرگزاری شبستان یکشنبه 22-1-2012 به شایعه ترور هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و در همین چارچوب به شدت به او تاخت. این خبرگزاری افرادی را که مورد ترور قرار می گیرند شخصیت های تاثیر گذار سیاسی و علمی دانست و در مورد هاشمی رفسنجانی نوشت: "ترور هاشمی رفسنجانی در شرایط کنونی بسیار دور از ذهن به نظر می‌رسد. نخستین سوالی که در این خصوص به ذهن متبادر می‌شود این است که ترور هاشمی رفسنجانی چه سودی می‌تواند برای دشمن داشته باشد؟ آیا چنان که در بالا آمد هاشمی رفسنجانی را می‌توان از ایدئولوگ‌های انقلاب اسلامی و یا شخصیتی علمی و تأثیرگذار در تکنولوژی‌های بنیادین کشور دانست؟"


این خبرگزاری در پاسخ به این سوال ادامه می دهد: "ناگفته پیداست که هاشمی رفسنجانی به هیچ عنوان در این دو طبقه نمی‌گنجد. در رابطه با اینکه آیا می‌توان هاشمی رفسنجانی را هم از سیاستمداران تأثیرگذاری دانست که در لیست ترور کشورهای خارجی قرار دارد نیز تردید‌های جدی وجود دارد."


خبرگزاری وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می افزادید: "اساسا بررسی شرایط و جایگاه کنونی ایشان نشان می‌دهد که دشمن از انگیزه لازم برای ترور هاشمی رفسنجانی برخوردار نیست. هاشمی رفنسجانی و نزدیکان وی در مقطع کنونی بیش از هر زمان دیگری در موضع ضعف قرار دارند."


سپس به پست های از دست رفته هاشمی رفسنجانی اشاره می کند و ادامه می دهد: "همین چند ماه قبل بود که هاشمی رفسنجانی کرسی ریاست مجلس خبرگان را به آیت الله مهدوی کنی واگذار کرد و یکی از مهمترین مناصبی را که در اختیار داشت از دست داد. همچنین ایشان عملا جایگاه خود به عنوان امام جمعه موقت تهران را هم از دست داده است و دیگر امکان استفاده از این تریبون به نفع خود و متحدانش را ندارد. همچنین دانشگاه آزاد هم که به عنوان یکی از اهرم‌های قدرت هاشمی رفنسجانی تلقی می‌شد، عملا از دست رفته و سه دهه حکومت جاسبی بر این دانشگاه با تأیید حکم ریاست فرهاد دانشجو از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به پایان رسیده است. در مورد تمدید حکم ریاست هاشمی رفسنجانی در مجع تشخیص مصلحت نظام هم اما و اگرهای بسیاری وجود دارد و خیلی‌ها معتقدند که ریاست وی بر مجمع به زودی به پایان خواهد رسید و حکم وی تمدید نخواهد شد."
پس از انتخابات ریاست جمهوری دو سال و نیم پیش ایران، اختلاف ها میان هاشمی


رفسنجانی و اصولگرایان نزدیک به آیت الله علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران و شخص رهبر اوج گرفت. هاشمی در آخرین نماز جمعه خود از روند انتخابات انتقاد کرد و خواستار آزادی زندانیان سیاسی شد. از آن پس از امامت نماز جمعه تهران منع و پروسه محدودیت های او آغاز شد. اخیرا هم خبرهایی از احتمال تمدید نکردن ریاست او بر مجلس تشخیص مصلحت نظام منتشر شده است.


خبرگزاری "شبستان" خاطرنشان می کند: "با این اوصاف مشخص است که هاشمی رفسنجانی از هیچگونه منصب سیاسی تأثیرگذاری که بتواند انگیزه‌ای برای ترور وی توسط دشمنان محسوب شود، برخوردار نیست. به واقع جایگاه ایشان تنها به تأثیرگذاری بر قشر قلیلی از سیاستمداران ایرانی تحدید شده است. در حال حاضر هاشمی رفسنجانی تنها به عنوان پدر معنوی اصلاح‌ طلبان و پدرخوانده بقایای فتنه شناخته می‌شود که اقلیتی ضعیف در سپهر سیاسی کشور و عاجز از هر گونه تأثیرگذاری هستند. لذا پرواضح است که اساسا دلیل چندانی برای سوء قصد به جان هاشمی رفسنجانی وجود ندارد."