Montag, 16. Januar 2012

اریک کانتور: ما باید برای متوقف کردن دستیابی رژیم ایران به اتمی هر کار که میتوانیم انجام دهیم

دوشنبه، ۲۶ دی ۱۳۹۰ / ۱۶ ژانویه ۲۰۱۲
اریک کانتور (eric cantor)، رهبر اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا، در مصاحبه‌یی با هیل (the hill)، گفت در جریان سفر یک هفته‌یی خود، از همسایگان ایران هشدارهایی در مورد رژیم ایران شنیده است.
آنها معتقدند رژیم آخوندی در تهران را نمی‌توان به سادگی متوقف کرد زیرا ”چیزی برای از دست دادن ندارد. “
رهبر اکثریت مجلس نمایندگان در یک مصاحبه تلفنی از فرانسه با نشریه هیل، گفت، ”ما باید برای متوقف نمودن رژیم ایران از دستیابی به توانایی تسلیحات هسته‌یی، هر کاری که می‌توانیم انجام دهیم“. فرانسه، پنجمین بخش از سفر یک هیأت کنگره است، که طی هفته گذشته توقفهایی را در ترکیه، قطر، عربستان سعودی و امارات متحده عربی داشته است.
اریک کانتور در ادامه گفت، ”... در حالی که ما با تحریمهای نفتی و قطع رژیم ایران از جامعه بین‌المللی به لحاظ مالی، تمام اقدامات ممکن که می‌توانیم انجام بدهیم، را پیش گرفته ایم،  باید به این موضوع هم فکر کنیم که ممکن است این اقدامات فایده ای نداشته باشد.
کانتور گفت، ”مسلماً ، جهان آزاد برای میزان زیادی از سوخت فسیلی و انرژی خود به این منطقه وابسته است و من فکر می‌کنم از لحاظ دفاعی، بستن تنگه هرمز یک اقدام غیرقابل قبول از جانب رژیم ایران است، بنابراین، ما باید پاسخ بدهیم. من فکر می‌کنم که این اقدام، بسیار خطرناک میباشد.
کانتور، که با مشاور امنیت ملی فرانسه، یک مشاور ارشد وزیر خارجه فرانسه و هم چنین با یکی از رهبران اکثریت در مجلس ملی فرانسه ملاقات داشت گفت: 
فرانسویها از تحریمها علیه بانک مرکزی ایران و تحریم نفتی توسط اتحادیه اروپا حمایت کردند.
 وی از مقامات فرانسوی بابت ماده‌یی در قانون جدید التصویب دفاع ملی فرانسه، که کشورهایی که با بانک مرکزی رژیم ایران تجارت میکنند را از دسترسی به سیستم مالی آمریکا منع می‌دارد، قدردانی کردند.