Samstag, 7. Januar 2012

لوموند: «پنجره دیپلماتیک» با رژیم ایران در حال بسته شدن است

گزارش لوموند چاپ فرانسه درمورد چشم انداز تحریم نفتی حکومت آخوندی: «پنجره دیپلماتیک» با رژیم ایران در حال بسته شدن است رژیم ایران به دشواری خواهد توانست ضربه ناشی از تحریمهای جدید را تخفیف دهد.

لوموند چاپ پاریس با عنوان ”ایران هدف تهدید یک تحریم نفتی بزرگ بین المللی” نوشت: تفاوت وضعیت امروز از این بابت است که غربیها مشاهده می کنند «پنجره دیپلماتیک» با رژیم ایران رو به بسته شدن میرود، بخصوص که آمریکا وارد کارزار انتخابات ریاست جمهوری شده و رشته تحریمهای ضعیف تر، کارآئی خود را از دست داده است.
پایتختهای غربی بر این باورند رژیم ایران به دشواری خواهد توانست ضربه ناشی از تحریمهای جدید را صرفا با روی آوردن بیش از پیش به بازار چین تخفیف دهد. پکن نیز مایل نیست خود را بیش از اندازه به یک فروشنده بخصوص متکی کند.
لوموند می افزاید: شدت ضربه ی قانون تحریم بانک مرکزی بر حکومت ایران را که رئیس جمهور آمریکا آنرا امضا کرد، می توان از واکنش شدید رژیم دریافت. رژیم ایران تهدید کرد در صورت تحریم نفتی از سوی غرب، مسیر عبور نفت از خلیج فارس را مسدود خواهد ساخت. اما منابع دیپلماتیک غربی آنرا جدی نگرفتند.
روزنامه لوموند ۱۳دی،خاطرنشان ساخت:
انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی، پیرامون تلاش رژیم ایران برای دستیابی به تسلیحات اتمی ، بر احساس فوریت و اضطراری بودن شرایط حاضر می باشد و ضرورت تحریم های قوی تر را تقویت کرد.
از همین رو اعمال تحریم بین المللی بر واردات نفت ایران در دستور کار قرار گرفت. مسئولان فرانسوی که فعالانه بر روی تدارک این کارزار کار می کنند، قویا امیدوارند کل کشورهای عضو اتحادیه اروپا را تا اواخر ماه ژانویه به این مسیر بکشانند. استراتژی مزبور بر پایه ایجاد ائتلافی هر چه گسترده تر بدون عبور از کانال شورای امنیت استوار است.