Freitag, 10. Februar 2012

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا : ما خواستار کمک به مردم ایران برای دستیابی به آزادی هستیم





سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت تحریمهای آمریکا علیه رژیم ایران اعمال شده و ما خواستار کمک به مردم ایران برای دستیابی به آزادی هستیم.



به گزارش سایت وزارت خارجه آمریکا ۱۸بهمن۱۳۹۰، ویکتوریا نولند اظهار داشت: ما سرِ ستیزه‌جویی با مردم ایران را نداریم، بلکه آینده آنها و امید و آرزوهایشان برای زندگی در یک حکومت آزاد و دمکراتیک مطرح است. حکومتی که امکانات را برایشان مهیا سازد و نه اینکه دستشان را از منابع حیاتی کشور قطع کند و آنرا به برنامه اتمی خو‌د بریزد. ما خواهان کمک به مردم ایران برای دستیابی به این دستاوردها هستیم. تحریم ها علیه رژیم ایران طراحی شده اند. رژیمی که در برنامه اتمی اش شفاف عمل نمیکند و به آژانس بین المللی اجازه بازدید از آنچه را که باید ببیند، نمیدهد.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سؤالی حول مشکلات پرداخت پول بین هند و رژیم آخوندی اظهار داشت: ما با دولت هند کار میکنیم همانطور که با سایر دولتها در سراسر دنیا کار میکنیم تا آنها را به کاهش اتکای خود به نفت ایران تشویق و ترغیب کنیم. ما آشکارا شاهد هستیم که رژیم ایران از این اقدام، عصبی است و بنابراین تلاش میکند روی شرکایش فشار وارد کند.
نولند تاکید کرد دولت هند نسبت به نگرانی آمریکا که دولتها باید خودشان را از نفت ایران خلاص کنند، مطلقا ابهامی ندارد