Sonntag, 19. Februar 2012

برخی از بازداشت شدگان تظاهرات دمشق به سفارت ایران منتقل شدند "

دبی – العربیه. نت

یک منبع مخالف رژیم سوریه در گفتگو با العربیه تاکید کرد نیروهای امنیتی در تظاهرات بی سابقه ای که در منطقه مزه در دمشق برگزار شد برخی شرکت کنندگان را دستگیر و به سفارت ایران در نزدیکی محل تظاهرات منتقل کردند.

مخالفان رژیم سوریه روز شنبه 18 – 2 – 2012 هنگام تشییع جنازه سه تن از کشته شدگان اخیر تظاهرات گسترده ای در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری در منطقه حساس مزه دمشق برگزار کردند.

این منطقه علاوه بر اینکه به کاخ ریاست جمهوری نزدیک است ساختمان های مهم امنیتی و بازداشتگاه های رژیم را در بر دارد.

چندین سفارتخانه از جمله سفارت ایران و دو مدرسه وابسته به این کشور نیز در این منطقه قرار دارند.
ابواسامه عضو دفتر اطلاع رسانی کمیته مردمی انقلاب در حاشیه دمشق تاکید کرد هزاران نفر در تظاهرات ضددولتی شرکت کردند.

او در گفتگو با العربیه تاکید کرد نیروهای رژیم پس از بازداشت تعدادی از شرکت کنندگان در تظاهرات آنها را به درون سفارت ایران منتقل می کردند.

وی گفت :" تعداد شرکت کنندگان در این تظاهرات بین 10 الی 20 هزار تن بودند... آنها پس از ادای نماز میت جنازه ها را به سمت قبرستان مزه تشییع کردند اما نیروهای امنیتی به سمت مردم آتش گشودند."

دمشق طی دو روز گذشته شاهد تظاهرات گسترده مخالفان بود. در تظاهراتی که روز گذشته تحت عنوان " مقاومت مردمی " سازماندهی شد دست کم 3 نفر در پایتخت این کشور کشته شدند.

منابع مخالفان اعلام کردند دهها تن از شرکت کنندگان در تجمع اعتراضی در منطقه " حمیدیه " در نزدیکی مسجد امویان به دست نیروهای امنیتی کشته و زخمی شدند.
مناطق " القدم " ، " حجر الاسود " ، " کفر سوسه " و " البرزه " در پایتخت سوریه نیز شاهد تظاهرات گسترده ای بوده است.

تظاهرات مخالفان در دمشق در حالی صورت گرفت که عملیات نیروهای ارتش در چندین شهر دیگر به شدت ادامه دارد.

شهر حمص از مراکز عمده مخالفان برای چندین روز متوالی گلوله باران شد و درگیری های پراکنده ای بین نیروهای ارتش آزاد و نیروهای وفادار به نظام سوریه در درعا به وقع پیوست.