Sonntag, 15. April 2012

ليبرتي- اطلاعيه شماره 23

دولت عراق در نقض آشكار يادداشت تفاهم با ملل متحد با استقرار مزدوران اطلاعات آخوندي در ليبرتي و شكنجه رواني ساكنان موافقت مي‌كند.
وزارت اطلاعات رژيم آخوندي، در صدد است همزمان با جابه‌جايي ساكنان اشرف به ليبرتي، مزدوران خود را كه از 26ماه پيش در اطراف اشرف مشغول شكنجه رواني ساكنان هستند، به ليبرتي منتقل كند. سفارت رژيم آخوندي در بغداد موافقت دولت عراق براي استقرار اين مزدوران در ليبرتي را كسب كرده است.
اينها همان مزدوراني هستند كه تحت عنوان خانواده ساكنان اشرف از فوريه 2010 به طور مستمر در مقابل اشرف حضور داشته و هر چند يك بار با مزدوران تازه نفس تعويض مي‌شوند.
دولت عراق بخشي از كمپ ليبرتي را كه جداسازي كرده در اختيار سفارت قرار داده تا به مزدوران اختصاص دهد و علي رشادتمند، مأمور شناخته شده اطلاعات آخوندي در سفارت، مسئول راه اندازي اين محل است. اكبرزاده و احمد هاجري دو تن از گردانندگان كارزار شكنجه رواني كه در 26 ماه گذشته به طور عمده در اشرف حضور داشته اند، قرار است زودتر از بقيه در ليبرتي مستقر شوند. وزارت اطلاعات آخوندي همچنين قصد دارد تمامي امكانات خود را از اشرف به ليبرتي منتقل كند .
طرح ابلهانه و خام خيالانه رژيم آخوندي و دست نشاندگان عراقيش اين است كه با تحت فشار قرار دادن مجاهدين آنها را در هم شكسته و به تسليم و بازگشت به ايران بازگردانند.
موافقت دولت عراق با انتقال شكنجه گران و مزدوران اطلاعات آخوندي به ليبرتي و فراهم كردن تسهيلات براي استقرار آنها در اين محل، مشاركت در جنايت عليه بشريت و نقض آشكار و وخيم يادداشت تفاهم امضاشده بين اين دولت و ملل متحد است. يادداشت تفاهم با تأكيد بر تعهد دولت عراق به حقوق بشر بين المللي تصريح مي‌كند كه اين دولت مي بايست تضمين كند كه كمپ ليبرتي ” از استانداردهاي حقوق بشري و انساندوستانه برخوردار باشد”.
مقاومت ايران از دبيركل ملل متحد، نماينده ويژه دبيركل، يونامي و همچنين وزير خارجه آمريكا و نماينده ويژه وي و سفارت آمريكا در بغداد مي‌خواهد از داير كردن يك شكنجه گاه جديد در كنار ليبرتي و نقض يادداشت تفاهم جلوگيري كنند.

دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران
26 فروردين 1391(14 آوريل 2012)