Montag, 28. Mai 2012

تهدید متهم اصلی پرونده فساد بزرگ ایران به افشاگری علیه مقامات عالی


خواهرزاده رحیم‌مشایی: باید دائی‌ام پاسخگو باشد


قاضی سراج گفته است که تا دو جلسه دیگر ختم دادرسی را اعلام خواهد کرد
عنایت‌الله ریاحی، خواهرزاده اسفندیار رحیم مشایی و از متهمان پرونده اختلاس سه هزار میلیارد تومانی، با بی‌گناه خواندن خود گفت: "بنده هفت ماه است که در بازداشت به سر می‌برم؛ در حالی که اشخاصی مانند دایی‌ام باید بیایند اینجا و پاسخگو باشند".
او، که خود را "سرباز نظام" نامید، گفت که اظهاراتش تحت فشار نیست و تنها به دلیل احساس وظیفه آنها را بیان می‌کند.
مطالب مرتبط
تهدید متهم اصلی پرونده فساد بزرگ ایران به افشاگری علیه مقامات عالی
صفحه ویژه: پرونده بزرگترین اختلاس تاریخ ایران
اتهامات متقابل سران قوای سه گانه ایران بر سر پرونده های مفاسد مالی
لینک‌های مرتبط
موضوعات مرتبط
قوه قضائیه ایران
او با انتقاد از شیوه مدیریت آقای مشایی گفت که "عده‌ای بی‌سواد و دیپلم ردی" مشاوران او را تشکیل می‌دهند.
آقای ریاحی گفته که سه سال است با دایی خود، اسفندیار رحیم‌مشایی، قطع رابطه کرده است و از هفت سال پیش تاکنون منتقد سیاست‌های او بوده است.
او افزوده است "اگر همان زمان که مقام رهبری تذاکراتی درباره ایشان داده بودند، این تذکرات عملی می‌شد اینها اینگونه دچار توهم قدرت نمی‌شدند".
اسفندیار رحیم مشایی در سال‌های اخیر به دلیل اظهارنظرهای جنجال برانگیزش به شدت مورد حمله محافظه‌کاران منتقد محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهور ایران، قرار گرفته است.
چهره های جناح اصولگرای ایران، اسفندیار رحیم مشایی رئیس دفتر محمود احمدی نژاد و همفکران او را از اعضای "جریان انحرافی" می نامند و آنها را به عدم پیروی از خط مشی آیت الله خامنه ای متهم می کنند.
خواهرزاده آقای مشایی با ذکر نمونه‌هایی، گفته است که دایی او از تخلفات اقتصادی زیادی مطلع بوده است.
به گفته او دو طبقه کردن جاده رامسر از جمله پروژه‌هایی بوده که بنا بوده است برای تامین منافع مه‌آفرید امیرخسروی به او واگذار شود.
ا.گ، مدیرعامل وقت شرکت ابنیه، که مجری این طرح بوده است، نیز از جلسات خود با اسفندیار رحیم مشایی در "اتاق خواب هتل لاله" خبر داده است.
آقای گ گفته است که در یکی از این جلسات رستم قاسمی وزیر فعلی نفت و فرمانده وقت قرارگاه خاتم‌الانبیا سپاه پاسداران، نیز حاضر بوده است.