Montag, 13. August 2012

دولت عراق از دفن اجساد سه تن از ساكنان اشرف و ليبرتي جلوگيري مي كند



150روز پس از درگذشت يكي از ساكنان ليبرتي و 50روز پس از درگذشت دو تن از ساكنان اشرف
اجساد آنها هنوز دفن نشده است.
دولت و نيروهاي عراقي در يك اقدام ضد انساني و ضد اسلامي، 50 روز است از دفن پيكر مجاهدان خلق حمدالله رحماني و محمدعلي طاطائي از ساكنان اشرف جلوگيري مي‌كنند. درگذشتگان، هر دو، از مجروحان قتل عام فروردين1390 (ژوييه2009) بودند كه بر اثر محروميت از دسترسي آزادانه به خدمات پزشكي و تأخير در عمل جراحي و رسيدگي نكردن به آنها در هنگام عمل جراحي به ترتيب در روزهاي 3تير و 6 تيرماه (23 و 26 ژوئن) سال جاري در بيمارستان بعقوبه و بغداد جان باختند.
نيروهاي عراقي ابتدا از تحويل اجساد آنها خوداري مي‌كردند. پس از مراجعات پياپي، سرانجام دولت عراق اجازه دفن آنان را صرفاً در خارج از اشرف داد.
در روز 8مرداد (29ژوييه) پس از انتقال اجساد به گورستان، به خاطر صادر نكردن جواز دفن، مسئولان گورستان از خاكسپاري آنان خودداري كردند و تا كنون مراجعات ساكنان براي صدور جواز دفن به جايي نرسيده است.
نيروهاي عراقي تلفنهاي موبايل و دوربين دوستان و اقوام متوفيان را كه براي دفن آنها به گورستان رفته بودند، گرفته اند و به‌رغم گذشت دو هفته و پيگيريهاي مستمر هنوز برنگردانده اند.
نيروهاي عراقي همچنين از بازگرداندن پيكر مهندس برديا امير مستوفيان و خاكسپاري او به‌رغم گذشت پنج ماه از درگذشت او جلوگيري مي‌كنند. مهندس مستوفي در سومين گروه از ساكنان اشرف به ليبرتي منتقل شد، اما در روز 20 مارس، بلافاصله پس از رسيدن به ليبرتي جان باخت. به تشخيص پزشكان عراقي وي دچار ايست قلبي ناشي از خستگي مفرط شده بود.
نمايندگان ساكنان، مقامات ملل متحد را از ممانعت نيروهاي عراقي از خاكسپاري مطلع نموده اند, اما اين امر تاكنون به نتيجه يي نرسيده است.

دبير خانه شوراي ملي مقاومت ايران
23 مرداد1391 (13اوت2012)