Montag, 27. August 2012

نشست روز دوم لغو شد٬ مهمانان به گردش رفتند

دومین روز نشست کار‌شناسان اعضای جنبش عدم تعهد برگزار نشد و ۳۵ هیات شرکت کننده در این اجلاس «به منظور آشنایی با جاذبه‌های پایتخت به تهران‌گردی» پرداختند.

اجلاس جنبش عدم تعهد از روز گذشته در سطح کار‌شناسان آغاز شده و قرار بود تا روز دوشنبه (ششم شهریور) ادامه داشته باشد٬ اما به خاطر پایان کار کمیته‌ها در روز اول٬ این نشست به کار خود پایان داد.

سایت «نسیم‌آنلاین» اعلام کرده که کار‌شناسان امروز به «تهران‌گردی» پرداخته و رامین مهمانپرست نیز گفته که آنها «از صبح امروز در اختیار سفارتخانه‌های خود در تهران» قرار گرفته‌اند.

آقای مهمانپرست گفته کمیته‌های تشریفات «در صورتی که آنها {کار‌شناسان} برنامه خاصی داشته باشند، مقدمات آن را فراهم می‌کنند.»

مسئولان برگزار کننده شانزدهمین اجلاس سران عدم تعهد پیش‌تر اعلام کرده بودند برنامه‌های گردشگری متنوعی برای شرکت کنندگان در این اجلاس در نظر گرفته‌اند
بازدید از جاذبه‌های گردشگری تهران٬ اصفهان٬ مشهد و شیراز از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده‌ برای شرکت کنندگان در این اجلاس است.

عیسی فرهادی٬ استاندار البرز هم از تعطیلی چهار روزه دستگاه‌های دولتی این استان به علت پذیرایی از مهمانان شرکت کننده در شانزدهمین اجلاس سران غیرمتعهد خبر داده است.

آقای فرهادی گفته که «استان البرز آمادگی ارائه خدمات به میهمانان خارجی را در طول اقامت در ایران دارد و در این خصوص برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است.»

گزارش شده که شهر اصفهان نیز آماده پذیرایی از شرکت کنندگان در این اجلاس شده و احتمال دارد در این شهر نیز چند روز تعطیل عمومی اعلام شود