Sonntag, 12. August 2012

فراخوان عفوبین الملل برای توقف حکم اعدام غلامرضا خسروی



عفو بین الملل با انتشار یک بیانیه «اقدام فوری» ، برای توقف حکم اعدام زندانی سیاسی غلامرضا خسروی، فراخوان داد و اعلام کرد: وی به دلیل خودداری از «اعتراف اجباری» مورد شکنجه و یا بد رفتاری مکرر قرار گرفته است. دربیانیه عفو بین الملل ازجمله آمده است: غلامرضا خسروی سوادجانی، قرار است به اتهام محاربه ازطریق همکاری موثر با گروه مخالف ایرانی مجاهدین خلق در تاریخ ۲۰ شهریور اعدام شود.
خانواده غلامرضا خسروی سوادجانی که پنجاه سال سن دارد، گفته‌اند در ماه جولای ۲۰۱۲ به او گفتند حکم اعدام او در ۱۰ سپتامبر (۲۰ شهریور) اجرا خواهد شد. وی که از ماه جولای ۲۰۱۱ در زندان اوین نگهداری می‌شود، به طور مکرر از سال ۲۰۰۸ یعنی زمان بازداشتش به مدت ۴۰ ماه در سلول‌های انفرادی بازداشتگاههای مختلف از جمله بند ۲۴۰ زندان اوین بوده است. بعد از بازداشت در بازداشتگاه وزارت اطلاعات کرمان در جنوب ایران بوده است که گفته می‌شود به دلیل خودداری از «اعتراف» مورد شکنجه و یا بد رفتاری مکرر قرار گرفته است.
عفو بین الملل در ادامه این فراخوان اضطراری یادآوری می کند: غلامرضا خسروی سوادجانی در سال ۲۰۰۸ در شهر رفسنجان استان کرمان در ارتباط با حمایت از تلویزیون سیمای آزادی دستگیر شد و به زندان محکوم شده بود، با دو بار محاکمه مجدد، به دلیل ارتباط با سازمان مجاهدین خلق به اتهام محاربه به اعدام محکوم شد و در ۲۱ آوریل ۲۰۱۲ دیوان عالی رژیم ایران حکم وی را تأیید کرد.
به گزارش هرانا عفو بین الملل خواسته است اعضای این سازمان بین المللی و مدافعان حقوق بشر با اعتراض به سردمداران رژیم آخوندی، برای جلوگیری از اجرای حکم اعدام غلامرضا خسروی و هر کس دیگری که در انتظار اعدام است، تلاش کنند.