Sonntag, 12. August 2012

نامه فوری ۷۹ نماینده کنگره آمریکا به هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا

نامه نمایندگان کنگره به ابتکار ایلینا رز-لهتینن رئیس کمیته امور خارجی کنگره، و برد شرمن نایب رئیس زیر کمیته تروریسم و ۷۷ تن دیگر از قانونگذاران آمریکا برای وزیر خارجه هیلاری کلینتون

با توجه به نقش آمریکا در ارائه تضمینها برای حفاظت ساکنان کمپ اشرف و برای به نتیجه رساندن یادداشت تفاهم بین ملل متحد و دولت عراق در مورد اشرف که در دسامبر ۲۰۱۱ به امضا رسید، ایالات متحده مسئول است و باید حراست از حفاظتهای انساندوستانه برای ساکنان اشرف و لیبرتی را تضمین کند.
بنابراین، ما محترمانه خواستار آن هستیم که وزارت خارجه آمریکا از دولت عراق بخواهد با اقدامات انساندوستانه توافق کند و آنها را به مورد اجرا بگذارد. تا زمانی که این اقدامات به اجرا در نیامده اند، جابجایی داوطلبانه بعدی ساکنان اشرف، شرایط دهشتناک استقراری در کمپ لیبرتی را صرفاَ بدتر خواهد کرد.
این اقدامات که می توانند شرایط انساندوستانه را در لیبرتی بهبود بخشند، عبارتند از: وصل کمپ به شبکه آب بغداد یا هر اقدام دیگری که دسترسی به آب را در کمپ لیبرتی تضمین کند؛ انتقال ژنراتورهای برق، خودروها از جمله خودروها و بنگالهای ویژه برای افرادی که ناتوانی فیزیکی دارند، کامیونها و لیفتراکها از اشرف به لیبرتی؛ اجازه برای ساختن زیرساختهای ضروری؛ دسترسی بدون محدودیت به اشرف توسط افرادی که قصد دارند اموال منقول ساکنان را خریداری کنند؛ و شروع مذاکرات بین ساکنان اشرف و دولت عراق در مورد فروش داراییهای غیرمنقول. علاوه بر این، ما معتقدیم تعیین کننده است که دولت آمریکا کمپ اشرف را برای مشخص کردن خلع سلاح کامل بازرسی کند. این امر به روند انتقال ساکنان کمک خواهد کرد.