Montag, 17. September 2012

زوزه های وحشت و «چالشهای فراوان»! ! در ولایت جهل و جنایت

تهران- خبرگزاری و زارت اطلاعات-۲۶شهریور۱۳۹۱-گروه بین الملل : با وجود اینکه تخلیه کامل اردوگاه اشرف از مجاهدین گام نخست پاکسازی عراق یکی از مهمترین همسایه های ایران از این گروهک محسوب می شود، اما به نظر می رسد تحقق این مسئله چالشهای فراوانی را پیش رو دارد.
به گزارش خبرگزاری مهر، روز گذشته هفتمین و آخرین گروه از مجاهدین اردوگاه اشرف در استان دیالی را به مقصد اردوگاه لیبرتی در نزدیکی فرودگاه بین المللی بغداد ترک کردند...
رجوی در تلاش است با کمک گرفتن از برخی شخصیتهای عراقی مقدمات تشکیل ارتشی موسوم به ارتش آزاد را در مناطق غربی عراق فراهم آورد و علیه نیروهای امنیتی اقدامات تروریستی انجام دهد.
اما با وجود اینکه تخلیه کامل اردوگاه اشرف نخستین گام در راستای پاکسازی عراق از مجاهدین محسوب می شود، اما به نظر می رسد تحقق این مسئله با چالشهای متعددی روبرواست.
بر این اساس، مجاهدین با حضور قریب به سه دهه ای خود در خاک عراق ریشه هایی را در این کشور به جا گذاشته اند که به سادگی قابل پاکسازی نیست. روز گذشته منابع آگاه اعلام کردند " رجوی" سرکرده گروهک مجاهدین ارتباطات ویژه خود را با مقامات عراقی مخالف "نوری المالکی" نخست وزیر عراق حفظ کرده و اخیرا بر این تماسها شدت بخشیده است.
بنابر این گزارش، وی در تلاش است با کمک گرفتن از این شخصیتهای عراقی مقدمات تشکیل ارتشی موسوم به ارتش آزاد عراق (به سبک ارتش آزاد سوریه) را در مناطق غربی عراق فراهم آورد و علیه نیروهای امنیتی اقدامات تروریستی انجام دهد.
ارتش آزاد علاوه بر حمله به نیروهای امنیتی عراق، برنامه ریزی برای انجام حملاتی به ایران را نیز در دستور کار دارد.
از سوی دیگر، "عباس داوری" مرد شماره دو مجاهدین که در پاریس اقامت دارد، اخیرا در حالی که روند خروج مجاهدین از اردوگاه اشرف شدت گرفته بود، خطاب به ساکنان اردوگاه لیبرتی گفته بود: ما تا لحظه مرگ در عراق باقی می مانیم.
به هر حال اظهارات این مقام ارشد مجاهدین و طرحهای خطرناک رجوی برای ایجاد ارتش آزاد عراق همگی نشانه هایی از ریشه های ایجاد شده مجاهدین در عراق است که پاکسازی آن به تلاش جدی دولت عراق و نیروهای امنیتی این کشور نیاز دارد.