Dienstag, 18. September 2012

هزارمین روز تحصن درواشنگتن - آمریکا


بمناسبت هزارمین روز تحصن درامریکا روز جمعه ۱۴ سپتامبر برابر با ۲۴ شهریورماه, درمقابل وزارتخارجه وروز ۱۵ سپتامبر برابر با ۲۵ شهریور درمقابل کاخ سفید برای حفاظت از اشرفیان درلیبرتی وحفاظت از اشرف و خروج مجاهدین از لیست، هموطنان وایرانیان آزاده وهمچنین خانواده های اشرفی در واشنگتن, گرد هم آمدند ومراسم ویژه ای را دراین رابطه برگزار کردند.
مراسم درمقابل وزارتخارجه از ساعت ۳ بعدازظهر شروع شد وتا ساعت ۵ ونیم عصر ادامه یافت. در این تحصن، اعضای خانواده اشرف و متحصنین پلاکاردهای هزار روز ایستادن برای اشرف و خروج از لیست را دردست داشتند ولباس های زرد رنگی برتن داشتند که نوشته بود : ” لیبرتی را کمپ پناهندگی اعلام کنید”. در دو بنر ویژه ۱۰۰۰ روز تحصن، آنها اعلام کرده اند که هزار روز و بیشتر ایستاده ایم تا آخرادامه خواهیم داد.
عکس های ۴۷ شهید اشرف ولیبرتی با گل های رز آراسته شده بود ودر درکنار بنرها قرارداده شده بود.
کلیه هواداران آزاده گل هایی را به یاد این شهدا درکنار عکس ها قراردادند.


دراین مراسم دکتر کشیش کریس لوکر، از رهبران مذهب مسیحیت پرسپتریان که از حامیان ساکنین اشرف و لیبرتی میباشد سخنرانی کوتاهی کرد وبه دعا برای آنان پرداخت.
دربخشی از سخنرانی خود گفت، "در همبستگی با شما ایستاده ام، بخاطر تراژدی و رنجی که برادران و خواهران شما در کمپ اشرف میکشند و نمیتوانند آزاد باشند، بعنوان کشیش مسیحی، امیدوارم بتوانید مرا کسی فرای مذهب ببینید. همانطور که خیلی از شما با من صحبت کرده اید، مهم این است که همگی یکی باشیم وقلب هایمان با هم باشد و همدیگر بعنوان یک برادر و خواهر ببینیم، مستقل از اینکه از کجا باشیم. خدای ما هیچ مرزی ندارد، ما در زمین خدا دوست داریم فکر کنیم که مرزهایی با هم داریم، ولی با خدای مشترک هیچ مرزی نیست. شما شجاعانه هزار روز برای این اصول که همه بندگان خدا شایستگی آزاد بودن دارند ایستاده اید .
دکتر لوکر برای ساکنان شجاع اشرف و لیبرتی دعا کرد: ما اینجا ایستاده ایم بخاطر انسانیت، آزاد از هرگونه مرز جغرافیایی، امروز خواهش میکنم و با عشق میخواهیم که وزارت خارجه ما، و دولت ما اقدامات ضروری را با یک امضای کار انجام بدهد که مردم ما آزاد شوند. خداوندا ، این مردم را شکر بدار که اینجا درکنار ما دراین تحصن ایستاده اند و عزیزانشان در این مبارزه طولانی به بند کشیده شدند.
ادامه تحصن هزار روزه روز شنبه عصر در مقابل کاخ سفید برای گرامیداشت روزهایی که متحصنین خانواده اشرف در مقابل کاخ سفید طی این دو سال سپری کرده بودند، در روز ۱۵ سپتامبر از ساعت ۶ تا ۸ شب برگزار شد.
دراین مراسم ابتدا آقای فیلابی – دکتر احمد رجوی وکشیش مارشال سخنرانی کردند .


دراین مراسم بیش از هزار شمع گل , هزار روز اکسیون را به نمایش گذاشتند وهنگامی که شب شده بود شمع ها زیبایی خاصی به این مراسم داده بود ودرپایان همه درکنار این شمع ها جمع شده وعکس جمعی گرفتند.
کشیش مارشال در جمع متحصنین گفت که گفت، «۳۲۰۰ تن مرد و زن و فرزند بی دفاع، پناهندگان مخالف رژیم ایران در خطر روزانه اخراج و شرایط غیرانسانی و تهدید به نابودی زندگی میکنند. برای آنها دعا میکنیم. نمیتوانم بگویم که مانند شما درد آنها را درک میکنم ، ولی میدانم که خیلی از شما عزیزانی ازخانواده های خود را از دست داده اید. ما هزار روز برای اشرف، خروج مجاهدین از لیست ایستاده ایم. این هزار روز ایستادن یعنی ما مصمم هستیم، یعنی شما متعهد هستید و من تابحال گروهی از افرادی این چنین مصمم حتی در جنبش آزدای بخش خود آمریکا ندیده ایم. شما فداکار هستید و ”نمیشود” را قبول ندارید.


وی خطاب به وزیر خارجه، خانم کلینتون و پرزیدنت اوباما اعلام کرد، ”به من گوش کنید، میخواهیم که هرچه سریعتر اینها را از لیست خارج کنید”
مراسم درساعت ۸ ونیم شب با سرود ای ایران به پایان رسید.