Donnerstag, 27. September 2012

آسوشيتدپرس: تظاهرات ايرانيان يکی از بزرگترين تظاهرات عليه احمدی نژاد طی سالهای اخير در نيويورک بود

خبرگزاری آسوشيتدپرس: مريم رجوی از فرانسه توسط ماهواره برای تظاهر کنندگان صحبت کرد.

خبرگزاری آسوشيتدپرس در گزارشی از تظاهرات روز گذشته در نيويورک توسط مقاومت ايران، عليه سفر پاسدار احمدی نژاد گزارش داد:
در مقابل مقر ملل متحد، نيوت گينگريچ رئيس سابق مجلس نمايندگان که در اوايل سال جاری کانديدای رياست جمهوری بوده پرزيدنت اوباما را به چالش گرفت تا اقدامی قويتر عليه رژيم ايران که تهديد دارد به يک قدرت اتمی تبديل شود، اتخاذ نمايد. در عين حال او دولت اوباما را به دليل خارج کردن مجاهدين خلق يا از ليست تروريستی مورد تحسين قرارداد.

اين گروه يک نيروی عمده ضداحمدی نژاد است. يک ائتلاف از گروه های ايرانيان مقيم آمريکا تظاهراتی را عليه احمدی نژاد ترتيب دادند که يکی از بزرگترين گردهماييهايی بود که عليه احمدی نژاد در سالهای اخير طی اجلاس مجمع عمومی برگزار شده بود.
سخنرانها در اين تجمع سياستمداران معروف آمريکا از جمله دو سفير سابق آمريکا در ملل متحد و کارولين مالونی (Maloney) نماينده دموکرات از مجلس نمايندگان و پاتريک کندی نماينده سابق کنگره را شامل می شدند.

مريم رجوی، سياستمداری که شورای ملی مقاومت مستقر در پاريس را رهبری می کند، و مخالف رژيم ايران است از فرانسه توسط ماهواره روی يک صفحه تلويزيونی بزرگ برای تظاهر کنندگان صحبت کرد.

محمد، 40ساله که مدير رستوران از شيکاگو می باشد، که در کنار يک ماکت قفسه زندان با طناب دار ايستاده است، در حالکيه يک کاريکاتور احمدی نژاد زير يک سری از ايرانيان حلق آويز شده قرار دارد می گويد، ”ما ديگر زندانی سياسی در ايران نداريم“.
محمد که در تهران خويشاوند دارد، می گويد، ”وضعيت در ايران وخيم تر می شود، زيرا اين ديکتاتور آزاديهای بيشتری را سلب می کند، از جمله آزادی بيان و خبرنگاران را زندانی می کند“. در عين حال او گفت، ”اوباما هيچ کاری نمی کند“.

اتباع سوريه در تقبيح حمايت رژيم ايران از رژيم سوريه به آمريکائيان ايرانی تبار پيوستند.
مالک جندالی (Malek Jandali )، يک موسقيدان با اصليت سوريه که در آتلانتا زندگی می کند، گفت: ”اين يک سمفونی متحد اعتراضی است“. وی افزود: ”ما عليه کشتار مردان، زنان و کودکان، هم در ايران و هم در سوريه متحد هستيم“.

رامين مهمان پرست سخنگوی رژيم آخوندی در نيويورک مورد حمله ايرانيان خشمگين قرار گرفت.

خبرگزاری آسوشيتدپرس گزارش داد: يک ديپلومات ايرانی از يک خيابان منهاتان توسط يک گروه خشمگين از تظاهر کنندگان در نزديک ملل متحد مورد محاصره و تهديد قرارگرفت و توسط پليس نيويورک اسکورت شد.

پال براون (Paul Browne) سخنگوی پليس نيويورک (NYPD) گفت رامين مهمان پرست معاون سخنگوی وزارت خارجه در نزديک مقر ملل متحد در حال رفتن به آنجا بود که مورد توجه جمعيت قرارگرفت و در خيابان دوم در نزديک خيابان چهل و هشتم شرقی با گروهی خشمگين از آنها رو در رو شد.
مأموران پليس کمک کردند تا وی را به نقطه امنی ببرند. براون از اداره پليس گفت اين تهديدات لفظی بودند. اين حادثه به دنبال يک سخنرانی، توسط احمدی نژاد به مجمع عمومی ملل متحد بود. در بيرون مقر سازمان ملل، هزاران نفر از تظاهر کنندگان ضداحمدی نژاد، در داگ هامر شولد، در مقابل اين نهاد جهانی، تجمع کرده بودند.