Sonntag, 7. Oktober 2012

انتشار اطلاعات تازه و تکان‌دهنده درباره قدرت و فساد مجتبی خامنه‌ای

محمد نوری‌زاد، منتقد سرسخت آیت‌الله خامنه‌ای، در تازه‌ترین نامه‌ای که خطاب به وی نوشته، اطلاعات تازه و تکان‌دهنده‌‌ای را درباره قدرت پنهان و فساد اقتصادی مجتبی خامنه‌ای، فرزند رهبر جمهوری اسلامی انتشار داده است.



محمد نوری‌زاد درباره مجتبی خامنه‌ای در نامه بیست و ششم خود به رهبر جمهوری اسلامی، از قدرت نخست ایران بودن «آقازاده»ی وی یعنی «جناب مجتبی خامنه‌ای» سخن گفته است.

گرفتن پول از شهرام جزایری

نوری‌زاد فاش کرده که مجتبی خامنه‌ای از شهرام جزایری «هشتصد میلیون تومان» پول گرفته است.

نوری‌زاد همچنین با اشاره به مدیریت انتخابات سال هشتاد و هشت و تبعات بعدیِ آن از سوی مجتبی خامنه‌ای، نوشته که «امروز نیز به یُمنِ آقازادگی‌اش، و به برکت دستی که به گردن حضرت حجة الاسلام والمسلمین آشیخ حسین طائب رییس سازمان اطلاعات سپاه و مسئول سابق هماهنگی‌های بیت مکرم انداخته، در پس پرده اقتدار شما، به رتق و فتق امور می‌پردازد و برای خود در فردای پس از شما خواب‌هایی می‌بیند.»

کار گذاشتن شنود در دفتر مسؤولان

به گفته محمد نوری‌زاد، مجتبی خامنه‌ای حتی آن قدر نفوذ دارد که در دفتر همه وزرا، خود رییس جمهوری، دفتر رییس مجمع تشخیص مصلحت، در دفتر رییس قوه قضاییه و رییس مجلس، حتی در دفتر حیدر مصلحی وزیر اطلاعات نیز شنود کار گذاشته است.

نوری‌زاد تأکید کرده که مجتبی خامنه‌ای «با هر زنگی که به هر وزیر و وکیل و صاحب نفوذی می‌زند، رعشه بر تن آنان می‌اندازد و کارها و نقشه‌های خود را پیش می‌برد.»

چشم و همچشمی دیگر آقازاده‌ها

همچنین نوری‌زاد در این نامه از جولان دیگر آقازاده‌ها به کمک مجتبی خامنه‌ای نوشته است.

وی نوشته: «رها بودن آقا مجتبای شما باعث شده روضه خوانان و ابن الوقت‌های دیگر نیز به آقازادگان و عشیرگان خود جولان بدهند.»

آقازاده‌هایی که نوری‌زاد نام می‌برد به این شرح است:

«آقازاده نفرت‌انگیز واعظ طبسیِ آستان قدس که میزان دارایی‌اش از اندازه بدر رفته،

آقازاده نفرت‌انگیز خزعلی که هم سر در سفره سرداران سپاه دارد و هم به ضرب نام پدر چند شبکه تلویزیونی به راه انداخته،

آقازاده دری نجف آبادی،

آقازاده مقتدایی،

داماد و بستگان مهدوی کنی در بساطی که به اسم امام صادق علم کرده‌اند،

برادران عسگراولادی که در بستری از مناسبات نفرت‌انگیز، سالانه میلیارد میلیارد به حساب بانکی خود پول پمپاژ می‌کنند،

و دیگرانی از این دست، که با نگاه به اطوار آقا مجتبای شما صاحب نفوذ و تریلیاردر شده‌اند. با این ادله که: وقتی “او” می‌کند چرا ما نکنیم؟»

نوری‌زاد همچنین خدم و حشم خامنه‌ای را با خدم حشم خمینی مقایسه می‌کند و می‌نویسد: «معروفست که خدم و حشم و اعضای بیت امام خمینی از دوازده نفر بیشتر نبودند. و خدم و حشم و اعضای بیت جناب شما: یک هزار و دویست نفر. یعنی درست یکصد برابر.»

وی می‌افزاید: «هزینه سالانه بیت امام خمینی به یک میلیون تومان هم نمی‌رسید. اما سالانه حداقل یکصد میلیارد تومان صرف امور جاری و تشریفاتی بیت مکرم شما می‌شود. امام خمینی یک بار سفره نینداخت اما بیت شما در ایام محرم و رمضان و فاطمیه هر شب برای بیست هزار نفر سفره می‌اندازد.»

پرونده فساد مالی مجتبی خامنه‌ای

انتشار اطلاعات تازه درباره فساد مالی مجتبی خامنه‌ای در حالی است که پیش‌تر نیز خبرهایی در این باره منتشر شده است.

یک سال پیش، روزنامه لیبراسیون چاپ پاریس، از فساد مالی فرزند رهبر جمهوری اسلامی خبر داد.

این روزنامه فرانسوی در گزارشی نوشت که دویست هزار سند در وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی موجود است که برخی از آنها به خارج کردن پول و سپرده‌های مجتبی خامنه‌ای از بانک‌های خارجی مربوط می‌شود.

همچنین خبر اختلاس یک میلیارد و ششصد میلیون یورویی مجتبی خامنه‌ای، از سوی یک سایت ایرانی منتشر شد.

قضیه از این قرار بود که سایت جرس، به نقل از منابع خبری خود در ایران، نوشته است:‌ «چندی پیش هیاتی متشکل از ابراهیم رئیسی معاون اول قوه قضائیه، مصطفی پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور و حیدر مصلحی وزیر اطلاعات با محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری دیدار می‌کنند و مدارک دخالت و دست داشتن اسفندیار رحیم مشائی رئیس دفتر رئیس جمهور در اختلاس سه هزار میلیارد تومانی را به وی ارائه داده و می‌گویند پرونده وی کامل است و از احمدی‌نژاد می‌خواهند مشائی را برکنار کند تا به اتهام او رسیدگی شود. احمدی نژاد می گوید: اشکال ندارد، اما باید به همه پرونده‌های اختلاس رسیدگی شود. من اسناد و مدارک موثقی دارم که به موجب آن آقای سید مجتبی خامنه‌ای فرزند محترم مقام معظم رهبری رقم ناقابل یک و شش دهم میلیارد یورو از بیت المال اختلاس کرده است. اگر متعهد می‌شوید که به هر دو پرونده همزمان رسیدگی کنید من با استعفای مشائی موافقت خواهم کرد.»

قبلا هم مصطفی تاج‌زاده، از زندانیان سیاسی، گفته بود مجتبی خامنه‌ای شخصا پیگیر پرونده وی و همسرش است.

همچنین مهدی کروبی نیز در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۴ از دخالت فرزند رهبر جمهوری اسلامی در این انتخابات خبر داده بود.

این اقدام مهدی کروبی، نقش مهمی در افشای قدرت پنهان مجتبی خامنه‌ای داشت.

کروبی که نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در سال ۱۳۸۴ بود، پس از این انتخابات در نامه‌ای سرگشاده خطاب به خامنه‌ای نوشت: «به‌رغم شفافیت مواضع جنابعالی، اخباری مبنی بر حمایت فرزند محترم شما - آقا سید مجتبی - از یکی از کاندیداها منتشر شد که پس از به تواتر رسیدن این اخبار نگران شدم که مبادا این موضوع مرتبط با دیدگاه حضرتعالی باشد، اما تجربیات سابق و شناختی که از شما داشتم مرا مطمئن کرد که این موضوع، نظر شخصی ایشان است. پس از آن هم شنیدم که یکی از بزرگان به جنابعالی گفته‌اند که «آقازاده حضرتعالی از فلان شخص حمایت می‌کند» و شما فرموده‌اید «ایشان آقا است نه آقازاده» و به هر حال مشخص شد که آن حمایت‌ها نظر شخصی آقا مجتبی بوده‌است. در عین حال کماکان خبرهایی در مورد فعالیت ایشان به نفع یکی از کاندیداها - که سه روز قبل از انتخابات ناگهان ستاره بخت او افول کرد و عنایت‌ها به طرف فرد دیگر سرازیر شد - و حتی رفت و آمد به ستاد انتخاباتی آن کاندیدا منتشر شد.»

طی اعتراضات سال‌های‌ اخیر ایران نیز شعارهای بسیاری علیه مجتبی خامنه‌ای از سوی مردم معترض سر داده شده است.