Dienstag, 25. Dezember 2012

محاکمه تروریست های رژیم در تایلندو گزارشی از عملیات تروریستی رژیم در بانکوک

به گزارش آسوشیتد پرس، در روز جمعه اول دیماه ۱۳۹۱ محاکمه سعید مرادی ۲۸ ساله و مهدی خزایی ۴۲ ساله در به اتهام عملیات تروریسی در بانکوک شروع شده است.
در ۱۴ فوریه ۲۰۱۲ (۲۵ بهمن ۹۰) : چند بمب در بانکوک، پایتخت تایلند، منفجر شد. این حادثه بدنبال لو رفتن خانه تروریست ها که ۳ تروریست در آن بودند رخ داد. اسامی ۳ نفر تروریست عبارت است از:
۱)    سعید مرادی ۲۸ : وی وقتی مواجه با محاصره خانه شد، بمب ها در کوله اش گذاشت و در تهاجم به عابرین تلاش داشت فرار کند که در محاصر پلیس قرار گرفت و بمبی را که قصد داشت به سمت پلیس پرتاب کند، جلوی پای خودش منفجر و دو پایش قطع و سپس دستگیر شد
۲)    محمد خزایی ۴۲ ساله، بعداز فرار از خانه، هنگام تلاش برای خروج از تایلند، در فرودگاه دستگیر شد.
۳)    مسعود صداقت‌زاده ۳۱ ساله پس از فرار از خانه  که توانست در روز حادثه به مالزی بگریزد، هنگامی که قصد سوار شدن به هواپیمایی به مقصد تهران را داشت، دستگیر شد. در حال حاضر دادگاه مالزی حکم به استرداد سعید صداقت‌زاده به تایلند داده است  صداقت‌زاده خواستار تجدید نظر در این حکم شده است.
تصاویری که ۲۵ بهمن‌ماه توسط دوربین‌های مداربسته در بانکوک ثبت شده ، نشان می‌دهد که مهدی خزایی و مسعود صداقت زاده به نوبت از خانه خود خارج شده‌اند و در آخر، سعید مرادی در حالی که صورتش خونین بوده و یک کوله پشتی را حمل می‌کرده، خانه را ترک کرده است.
بدنبال تحقیقات بعدی پلیس موارد زیر مشخص شد:
    در ۷ اسفند ۱۳۹۰ (۲۶ فوریه ۲۰۱۲) مهرداد مدنی پس از تجسس در اتاقش دستگیر شد.
    در ادامه تحقیقات پلیس  مشخص شد که در  روز ۱۹ ژانویه ۲۰۱۲ (در ۲۹ دیماه ۱۳۹۰) فرد ایرانی با نام مستعار حسین تهرانی وارد بانکوک می‌شود. که در تحقیقات مشخص میگردد که نام اصلی این فرد مجید علوی، از مسئولین وزارت اطلاعات ایران است.

مجید علوی کیست؟
مجید علوی از کادرها و  از بازجویان قدیمی وزارت اطلاعات است که :
•    ۸ سال مأمور مخفی معاونت خارجی وزارت اطلاعات  در کشورهای سودان و عربستان سعودی بوده است.
•    مجید علوی در سودان شناخته میشود و به تهران میاید. و در تهران مدیر کل کشورهای عربی در معاونت خارجی وزارت اطلاعات میشود. که در آن زمان آخوند مصطفی پور محمدی معاونت خارجی وزارت اطلاعات بعهده داشت و علی فلاحیان وزیر اطلاعات بود.
•     یکی از مسئولیت های مجید علوی در این مدیریت، ارتباط با جهاد اسلامی فلسطین و حزب الله بود.
•    مجید علوی بعداز افشای قتل های زنجیره ای در سال ۱۳۷۸ (۱۹۹۹) جزو کادرهائی بود که از وزارت اطلاعات به دفتر ویژه خامنه ای به ریاست  آخوند علی اصغر حجازی منتقل شدند و اطلاعات موازی را شکل دادند.
•    با ریاست جمهوری شدن احمدی نژاد در سال ۱۳۸۴ (۲۰۰۵) آخوند محسنی اژه ای وزیر اطلاعات شد، مجید علوی به وزارت اطلاعات بازگشت به سفارش آخوند حجازی، مجید علوی معاون اطلاعات خارجی وزارت اطلاعات شد.
•    احمدی نژاد در ۳ مرداد ۱۳۸۸ (۲۵ ژوئیه ۲۰۰۹) بعداز انتخاب مجدد به ریاست جمهوری و قبل از تشکیل کابینه جدید، محسنی اژه را از وزارت اطلاعات برکنار کرد. احمدی نژاد شخصا سرپرست وزارت اطلاعات را بعهده گرفت وطی حکمی در ۶ مرداد ۱۳۸۸ (۲۸ ژوئیه ۲۰۰۹) قائم مقام وزارت اطلاعات کرد.
•    بدنبال تصمیم رژیم برای دوره جدیدی از عملیات تروریستی از اوائل سال ۱۳۹۰ (۲۰۱۱) مجید علوی از وزارت اطلاعات با پوش بازنشستگی خارج میشود و در نیروی قدس برای راه انداختن مجدد دستگاه تروریستی رژیم می پیوندد. رادیو دویچه وله در تاریخ ۲۴ اسفند ۱۳۹۰ (۱۴ مارس ۲۰۱۲) خبر داد که : “از سال ۲۰۱۱ مجید علوی در سپاه قدس، نیروی عملیاتی سپاه پاسداران در خارج از کشور، مسئولیت هماهنگی با حزب‌الله، حماس و سازمان جهاد اسلامی را به عهده دارد. مسئولیت عملیات در حوزه جنوب شرقی آسیا و اقیانوسیه هم از دیگر مسئولیت‌های اوست. ۵ ایرانی مرتبط با طراحی ترورها در بانکوک که ۴ نفر آن‌ها دستگیر شده‌اند نیز، ظاهرا با سپاه قدس مرتبط هستند. بنا به داده‌های محافل امنیتی، این افراد خود قرار نبوده که در عملیات شرکت داشته باشند، بلکه می‌بایست پیشاپیش تایلند را ترک کنند. “
عملیات تروریستی تایلند یک حلقه از عملیات متعدد تروریستی بود که رژیم از اکتبر ۲۰۱۱ با طرح ترور سفیر عربستان در واشنگتن شروع کرد و در هند، تایلند، گرجستان، قبرس ... و بلغارستان ادامه دادند که بجز بلغارستان که منجر به زخمی شدن ۱۷ نفر شد، در بقیه کشورها عملیات تروریستی آنها ناموفق بود. و تعداد از تروریست ها علاوه بر تایلند در هند هم دستگیر شدند و مشخص شد که این تروریست ها در ارتباط با هم بودند.