Samstag, 19. Januar 2013

ماموران وزارت اطلاعات در هلند

گزارش ۶۴ صفحه‌اي کتابخانه تحقيقاتي کنگره آمريکا در آخرين ماه سال ۲۰۱۲ انتشار يافت. بخش کوچکي از اين گزارش به بررسي فعاليت‌هاي وزارت اطلاعات جمهوري اسلامي ايران اختصاص داشت. بنا بر اين گزارش ۶۴ صفحه اي جنگ رواني عليه سازمان مجاهدين خلق ايران از اصلي ترين وظايف اين ارگان رژيم ملايان بعد از جنگ خليج فارس در سال ۱۹۹۱ بوده است.
اين گزارش تصريح ميکند که «رژيم اعضاي سابق مجاهدين خلق ايران را در اروپا جذب نموده و از آنها براي راه اندازي کمپين ترويج اطلاعات دروغ عليه آنها استفاده ميکند. در صفحه بيست و هفت اين گزارش مشخصا از
مسعود خدابنده و همسرانگليسي اش به نام آن سينگلتون، نام برده شده كه در ارتباط با وزارت اطلاعات رژيم ايران فعال هستند . مسعود خدابنده، در اغلب کنفرانس ها و تظاهرات اعضاي جدا شده از سازمان مجاهدين در پاريس و شهر هاي ديگر اروپا شرکت مي کند، تصاوير و فيلمها و گزارشهاي ارتباط وي با جهانگير شادانلو, محمد حسين سبحاني, كريم حقي و بهزاد عليشاهي , حسن عزيزي و ... در سايت هاي وزارت اطلاعات به فور يافت مي شود و او و همسرش آن سينگلتون چه در سفر به عراق و شركت در جلسات و تجمعات عليه مجاهدين و چه اروپا بيانگر جايگاه و ارتباط ويژه وي با رژيم و با ماموران وزارت اطلاعات است. در اروپا، تاکنون چند انجمن و سايت اينترنتي در پيوند با شبکه وزارت اطلاعات فعاليت مي كنند . كه عبارتند از: انجمن نجات، ايران زنان، ايران فانوس، ايران اينترلينک، ايران سبز، ايران آريا، ايران قلم و… اين گروه در سال ٢٠٠٧ ميلادي، يک شبکه تلويزيوني اينترنتي نيز بر پا کرده است! هزينه اين انجمن ها، سايت ها، مسافرت ها، تظاهرات و اجاره سالن هاي کنفرانس و شبکه تلويزيوني ، توسط رژيم ايران تامين مي شود .
كريم حقي يكي از منفورترين مأموران اطلاعات رژيم آخوندي مرتبط با اين شبكه و خدابنده و سبحاني و ... در خارج از ايران است. او در هلند اقامت دارد، اما براي اجراي مأموريتهاي محوله و راه‌اندازي جلسات و برنامه‌هايي كه وزارت اطلاعات ملايان عليه مجاهدين و مقاومت ايران در كشورهاي مختلف اروپا و آمريكا برگزار مي‌كند، با هزينه رژيم به‌طور پي‌در‌پي مسافرت مي‌كند.
كريم حقي در سال 1373 درهلند به‌خدمت وزارت اطلاعات آخوندي درآمد. ابتدا ارتباطاتش با وزارت اطلاعات بصورت مخفيانه انجام مي‌شد ولي ازسال 1374 درارتباط منظم ومستمر با كنسولگري رژيم درهلند قرارگرفت. رابط او با كنسولگري و وزارت اطلاعات درهلند فردي به نام «مقصودي» بود. او پس از مدتي به‌صورت فعالترين مأمور وزارت اطلاعات درهلند وكشورهاي اروپايي درآمد.

انجمن «ايران پيوند» يكي از انجمنهاي پوششي وزارت اطلاعات ملايان در خارج از كشور مي‌باشد. اين انجمن را وزارت اطلاعات در هلند توسط كريم حقي راه انداخته است و نشريه‌‌يي به نام «ايران پيوند» نيز جهت پيشبرد جنگ تبليغاتي و رواني عليه مجاهدين و مقاومت ايران منتشر مي‌كند. اين نشريه بطورمجاني از طريق پست، براي ايرانيان ارسال مي‌شود. وزارت اطلاعات از طريق جاسوسان خود آدرس ايرانيان پناهنده را به كريم حقي مي‌دهد و كريم حقي نشريات را براي آنها ارسال مي‌كند. هدف ار ارسال اين گونه نشريات، تحت فشارقراردادن ايرانيان پناهنده براي شيطان سازي و بازگشت به ايران مي باشد. هم چنين بخشي از پولهاي ارسالي بوسيله وزارت اطلاعات آخوندي براي فعاليتهاي كريم حقي و ساير مأموران به حساب نشريه پيوند واريز مي‌شود.
وزارت اطلاعات هم‌چنين يك ساختمان سه طبقه را درشهر كلوه آلمان اجاره كرده كه محل فعاليت كريم حقي و شماري ديگر از ماموران وزارت اطلاعات مي باشد . انتخاب شهركلوه بعنوان محل فعاليت انجمن ايران پيوند به اين دليل است كه كريم حقي بتواند از اين نقطه مأموريتهاي محوله از سوي وزارت اطلاعات دركشورهاي آلمان و هلند وبلژيك را سريعتر به‌اجرا بگذارد.
يكي ديگر از ماموريتهاي كريم حقي و همكارانش اين است كه انتشارات وزارت اطلاعات عليه مجاهدين و مقاومت را (كه در تهران يا هلند به چاپ رسيده است) به طور مجاني و به اسم خودش يا ديگران براي شخصيتهاي سياسي و اجتماعي خارجي كه از مقاومت حمايت مي‌كنند (چه در اروپا و چه در آمريكا و كانادا و استراليا)، مي‌فرستد.
كريم حقي هم‌چنين هزاران نسخه از انتشارات پرهزينة وزارت اطلاعات عليه مجاهدين را كه در قالب نشريات ظاهراً مستقل از رژيم ملايان ارائه مي‌شود، براي همسايگان و آشنايان مقاومت در فرانسه (به‌خصوص در شهرك اورسوراواز و ديگر شهرهاي استان والدوآز) به‌طور مجاني ارسال مي كند.
جمشيد تفريشي، مأمور وزارت اطلاعات و از همكاران سابق كريم حقي، در كتاب «طرحها و توطئه هاي وزارت اطلاعات عليه مجاهدين» مي نويسد:

«در فروردين 1375 كريم حقي با سعيد امامي [يكي از معاونان وزارت اطلاعات، كه مسئول عمليات تروريستي خارج كشوري رژيم عليه نيروهاي اپوزيسيون بوده است و به‌گفته مقامات رژيم 150عمل تروريستي موفق درخارج كشور انجام داده بود] در سنگاپور ملاقات كرده بود.
نشريه پيوند، محمل دريافت پول براي اعضاي شبكه ميباشد… اواخر خرداد 76، رضا معاون سعيد امامي، تماس گرفت و... گفت ما مجبورشديم ماموريت انتشار نشريه‌يي را به كريم حقي بدهيم ..... اين نشريه بخشي از خواستهاي ما را تامين مي‌كند و از من (يعني جمشيد تفريشي ) قول گرفت كه مقالاتي را نوشته و بفرستم تا به نام كريم حقي يا ديگران چاپ شود ... بعد از انتشار اولين شماره پيوند در مرداد ماه سال 1376 اميرحسين تقوي [رئيس كل اروپايي وزارت اطلاعات كه از سال 1371 رياست اداره كل عمليات ويژه را بعهده گرفت و بطور مستقيم علميات تروريستي در خارج را هدايت ميكرد] با من (جمشيد تفريشي) تماس گرفت و از من خواست نظراتم را راجع به نشريه پيوند بگويم» .

بدين ترتيب كريم حقي به‌طور مستقيم از وزارت اطلاعات در تهران امكانات و پول دريافت كرد و با بقيه مأموران شناخته شده وزارت اطلاعات در اروپا ارتباط برقرار نمود. بمنظور مخفي نگهداشتن اين ارتباطات مدتها ملاقاتهاي حضوري كريم حقي و مقامات وزارت اطلاعات در يكي از كشورهاي آسياي شرقي منجمله سنگاپور انجام مي‌شد.
رژيم هم‌چنين از طريق لابي‌ها و ارتباطاتش در كشورهاي مختلف براي كريم حقي و ساير مأموران خود تحت پوش «اپوزيسيون» از شخصيتها، ارگانهاي حقوق بشري و پارلمانترها ملاقات مي‌گيرد تا با اين شيوه، طرف حسابها و طرف ملاقاتهاي مقاومت را با جنگ رواني و شيطان سازي نسبت به‌مقاومت ايران بدبين كند.
اما ايرانيان و پناهندگان ايراني بارها عنوان كرده‌اند، كريم حقي و ماموراني مانند او كه مي‌گويند فقط يك پناهنده هستند و ممر درآمد ديگري ندارند. چگونه قادرند هزينه‌هاي كلان مسافرتهاي فردي و جمعي(چند ده نفره) به كشورهاي مختلف اروپا و آمريكا، برگزاري به اصطلاح كنفرانسها و سمينارها در كشورهاي مختلف، هزينه هاي سرسام آور تبليغات گسترده عليه مجاهدين، راه اندازي تلويزيون، انتشار نشريات و ماهنامه‌ها و ارگانهاي خارج كشوري مانند تلويزيون پيوند، نشريه پيوند، كانون ايران پيوند و... را كه ظاهراً به‌اسم آنها اداره و منتشر مي‌شود تأمين نمايند. هزينه‌هاي سنگيني كه با توجه مضمون فعاليتها كه صرفا و تماما درخدمت اهداف و كارزار اهريمن سازي رژيم عليه مقاومت است، جز توسط وزارت اطلاعات آخوندها و بودجه نجومي آن تأمين نمي‌گردد.

اخطار پليس هلند به‌كريم حقي به‌خاطر ارتباط با وزارت اطلاعات ملاها

همكاريها و ارتباطات كريم حقي و ديگر مأموران و جاسوسان رژيم در هلند و ساير كشورها با وزارت اطلاعات، از چشم پليس و دستگاه امنيتي هلند پوشيده نمانده است.
پليس هلند در فوريه 2000 با مراجعه به كريم حقي و تعداد ديگري از ماموران رژيم، نسبت به ادامه اين فعاليتها و ارتباطاتشان با وزارت اطلاعات ملايان در هلند و كشورهاي ديگري از جمله نروژ، آلمان و كانادا، به‌آنها اخطار داد. كريم حقي خود در نشريه ايران پيوند (پيوست شماره 2) به‌اين موضوع اعتراف كرد:

« سه‌شنبه اول فوريه 2000 در ساعت 4:30 بعد از ظهر، يك مأمور امنيتي هلندي به محل كريم حقي در شهرك ELST مراجعه كرده و...بعد از خواندن يك ليست اضافه مي‌كند: كه شما همگي تان با رژيم ايران در ارتباط هستيد و شبكه بزرگي را تشكيل داده ايد ...مأمور امنيتي مي‌گويد: ما اطلاعات كافي داريم كه شما با رژيم در ارتباط هستيد و هزينهٌ نشريهٌ شما توسط رژيم تأمين مي‌شود و هم‌چنين مي‌دانيم كه آقاي شمس‌حائري با رژيم در ارتباط است و رابط او با وزارت اطلاعات برادرش مي‌باشد. و در همين رابطه يكبار هم به‌سنگاپور سفر كرده است.....ما هلند را آرام مي‌خواهيم و نمي‌خواهيم كه اين‌جا تظاهرات و درگيري باشد، براي شما خيلي بهتر است كه دست از اين كارها برداشته و به‌دنبال كار و زندگي خود برويد و فكر آيندهٌ بچه‌هايتان باشيد.... در همان روز يك مأمور امنيتي ديگر در پاركينگ محل كار خانم رويا رودساز، همسر كريم حقي حضور داشته است و زماني‌كه وي قصد سوار شدن بر اتومبيل خود را داشته، خود را معرفي كرده و مي‌گويد قصد دارد با وي صحبت كند. اساس صحبت‌ها حول فعاليتهاي كريم حقي و اين‌كه هزينهٌ نشريه پيوند از كجا تأمين مي‌شود، بوده است. مأمور امنيتي به خانم رودساز مي‌گويد كه: كريم و دوستانش، شبكهٌ بزرگي تشكيل داده‌اند و همگي آنها با رژيم در ارتباط هستند. كريم يكبار به قبرس سفر كرده است.....در همان روز سه‌شنبه در سه شهر آلمان يعني كلن، ويسبادن و هنف 6‌نفر در گروههاي دو‌نفره به آقايان مهدي خوشحال و بهمن راستگو و خانم نادره افشاري مراجعه مي‌كنند. محور سؤالات بر روي نوع ارتباطات، تيراژ نشريهٌ پيوند، نحوهٌ تأمين هزينهٌ آن… دور مي‌زده است. به مهدي خوشحال مي‌گويند كه تو از سه جا پول مي‌گيري. نيمروز، پيوند و ايران. ولي زماني‌كه نگاهي به‌دور و بر خود انداخته و زندگي محقر مهدي را مي‌بيند به خبط خود پي‌برده و مسير صحبت را عوض مي‌كند. از مهدي خوشحال مي‌پرسد كه چرا كمتر راجع به رژيم مي‌نويسد و موضعش نسبت به رژيم محتاطانه است. مهدي در جواب مي‌گويد، هركس خط فكري خاص خودش را دارد و اين بر عهده كسي نيست كه براي فرد ديگري خط و ربط مشخص كند.
مأمور امنيتي مي‌پرسد: آيا تا به‌حال رژيم با تو تماس گرفته است؟ مهدي خوشحال مي‌گويد خير، كه طرف مربوطه جواب مي‌دهد خيلي عجيب است چون تو سوژه خيلي خوبي براي رژيم هستي و ما تعجب مي‌كنيم كه چرا تابه‌حال با تو تماس نگرفته‌اند. مهدي در جواب مي‌گويد سؤال خود را با رژيم در ميان بگذاريد شايد جوابي برايتان داشته باشد. از آقاي بهمن راستگو مي‌پرسند تيراژ نشريهٌ پيوند چقدر است و هزينهٌ آن چگونه تأمين مي‌شود. وي جواب مي‌دهد، تيراژ نشريه رقم بالايي نيست و هزينهٌ آن نيز توسط دوستان و هواداران پيوند تأمين مي‌شود. از آقاي بهمن راستگو سؤال مي‌شود كه چرا 80درصد مطالب نشريهٌ پيوند برعليه مجاهدين است» (نقل از نشريه پيوند)

به‌رغم اخطار پليس امنيتي هلند و پليس امنيتي آلمان، نروژ، سوئد و كانادا، كريم حقي و ديگر همكارانش در هلند و ساير كشورها به همكاري و ارتباطاتشان با وزارت اطلاعات ادامه مي‌دهند.
حسن عزيزي يكي ديگر از ماموران وزارت اطلاعات و از همكاران كريم حقي در «انجمن ايران پيوند» در باره كريم حقي چنين مي گويد<
«آنزمان فضائي را در خارج از کشور بوجود آورده بود که مسافرت افراد عادي هم به ايران زير علامت سوال ميرفت ، چه رسد به جدا شدگان ومنتقدين از اين فرقه، وبنوعي يک زندان شيشه اي در خارج بوجود آورده بود . وخيلي خوب هم از اين فضا استفاده مي کردخوب بياد دارم ان موقع که در زندان شيشه اي رجوي ساخته در خارج بسر ميبرديم وتبليغات رجوي مثل ديو افسانه ها تنوره مي کشيد وکسي را ياراي مقابله با آن نبود دوست عزيزم آقاي کريم حقي تمام خطرات را به جان خريد وبراي اولين بار در بين جداشدگان راهي ايران شد.».
حسن عزيزي در گزارشي از ايران با عنوان «گزارشي از داخل کشور» براي تشويق ديگر ماموران وزارت اطلاعات براي شركت در يك برنامه تلويزيوني رژيم عليه مجاهدين مي نويسد:
«در تاريخ پنجم مرداد ماه 1391 روزپنجشنبه برابر با 26ژوئيه 2012 من به اتفاق دوست عزيزم آقاي ابراهيم خدابنده و خانم ثريا عبداللهي، به دعوت تهيه کننده تلويزيون شبکه سه ، برنامه ماه عسل که پر بيننده ترين برنامه ها در ايران هست شرکت داشتيم، که پرداختن به موضوعاتي چند پيرامون اين برنامه را خالي از لطف نديدم.
معمولا" از مصاحبه هاي تلويزيوني در گذشته نه چندان دور هيچ يک ازما خاطرات خوبي به همراه نداشتيم ، وسازمان هم تا اين لحظه از اين خط قرمز به نفع خود استفاده کرده وميکند ، ولي ويژگي اين برنامه راهگشا را به برکت دست اندرکاران مسئول ميتوان درست در نقطه مقابل جريان فرقه اي سازمان رجوي ارزيابي کرد.
حضور پرقدرت جدا شده ها از سازمان دراقصا نقاط خارج از کشوروافشاگري هاي بي امانشان عليه ترفند هاي رهبري اين فرقه، رجوي راسخت به وحشت انداخته وقبل از پيش بردن هر خط جديدي از طرف ديگر اين ترفندها نقش بر آب مي شود .
فاکت هاي بسياري بود که گريختگان از اين فرقه افشا کردند که سازمان اقدام به ربودن جوانانمان در داخل کشور با ترفند کار يابي کرده، که اهميت افشاگري عليه اين فرقه را در ابعاد اجتماعي بطور گسترده مي رساند.

تا کنون با تلاش جدا شده ها ومسئولين دست اندر کار، انجمن نجات توانسته با شعبات استاني خود خانواده اين اسيران در بند را تحت پوشش قرار دهد . ولي در لايه هاي اجتماعي بخصوص نيروي جوان کار نشده است واز همين ضعف اين فرقه توانسته ماکزيموم بهره برداري را بکند.
شرکت ما در برنامه تلويزيوني زنده براي اولين بار در ايران از نظر من تير خلاصي است به انديشه رجويسم که در اذهان زندانيان سابق اين فرقه ويا در ذهن خانواده هاي کشته شدگان اين جريان باقي مانده است. واز طرفي به ابهام زدائي اذهان خانواده هاي شهداي کشور کمک مي کند که ما با چه نيتي به اين جريان پيوستيم ولي رهبري اين فرقه چه به روزمان آورد واگر ما را منافق خطاب مي کنند بايستي حساب ما را از رهبري به حق منافق اين جريان تميز دهند.
اميدوارم مسئولين دست اندر کار وتهيه کنندگان تلويزيوني به اين مهم رسيده باشند که اين برنامه تاثير گذار بود ولي کافي نيست. واز طرف ديگر از دوستان ديگر مي خواهم با شرکت در اين گونه برنامه ها از خطوط قرمزي که از طرف رجوي براي ما وضع شده بگذرند واين را بدانند که سياسي ترين مردم را هم اکنون کشورمان ايران دارد وخوب سره را از ناسره تشخيص ميدهند. ودوران دجاليت رجوي به پايان رسيده است.
حسن عزيزي 31-07-2012 »
يكي ديگر از ماموران وزارت اطلاعات در هلند بهزاد عليشاهي است كه هفته گذشته، در يک مصاحبه تلويزيوني گفته است من در سال ٢٠٠۵ از طريق ترکيه و باکمک برادرم فرارکردم و آمدم بيرون. از آن تاريخ، يعني از سال ٢٠٠۵ به بعد، من ديگه هيچوقت به ايران نرفتم، هيچوقت پايم را از اروپا بيرون نگذاشتم! اما واقعيت چيست؟ بهزاد عليشاهي که «وبلاگ حسن زبل» يا « حسن زباله» و «سايت کانون وبلاگنوسان مستقل »! را اداره ميكند، در مهر ١٣٨٨(اکتبر ٢٠٠٩) و در بحبوحه جنبشِ سراسري مردمِ ايران و در حاليکه خيابانها از فرياد «مرگ بر اصل ولايت فقيه» پر شده بود و حتي تعدادي از اصلاح طلبان حکومتي هم مجبور به ترک ايران شده بودند، در تهران ديده شد! بهزاد عليشاهي در بازگشت از ايرانِ تحت حاکميت آخوندها، با انتشار نامه سرگشاده اي با عنوان «سپاس از همدردي هايتان» خبر از بازگشت خود به ايران داد. اين نامه در يکي از سايتهاي وزارت اطلاعات که زير نظر خود بهزاد عليشاهي(کانون وبلاگنويسان مستقل از شرف) اداره ميشود، منتشر شد. http://www.cibloggers.com/?p=3737 و سپس تمام سايتهاي وزارت اطلاعات مانند ايران اينترلينک، انجمن نجات، ايران ديدبان، ايران قلم، ايران آوا و... آنرا منتشر کردند.
متن نامه بهزاد عليشاهي به تاريخ مهر ١٣٨٨ مصادف با اکتبر ٢٠٠٩، در مورد بازگشت به خانه پدري!
بهزاد عليشاهي-
غريبان را دل از بهر تو خونست/
دل خويشان نمي‌دانم که چونست/
با تشکر و سپاس از همدري و تسليت دوستان عزيز که با درج در سايت ها ويا با تلفن و ايميل لطف کرده و باعث آرامش من و همسرم بعد از مصيبت از دست دادن پدردر غربت شدند.
بيست سال دوري از پدر؛همسر و خانواده ؛بيست سال اسارت در قرارگاه اشرف جايي که هيچ خبري از تلفن و نامه رسان نبود ،برخلاف آنچه که مجاهدين ميخواستند که” هرکه از ديده برفت از دل رفت” نه تنها ياد عزيزان را از دل نبرد بلکه تمام اين سالها در ديده هم مانده بود و نه تنها من که همه اسيران هميشه ياد و خاطر و عطر خانواده و دوستان را به اميد لحظه ديدار حفظ کرده بوديم ؛من برخلاف بسياري که هنوز هم در اسارت هستند شانس ديدار با خانواده را پيدا کردم آنهم نه در اشرف و زير چشم دژخيمان که بعضي حتي برخلاف ميل مجبور شدند پدر و مادر سالخورده را بيازارند و به دستور سازمان تندي کنند ، من راهي ايران شدم و بالاخره بعد از راهي به آن دوري و ديداري به اين ديري عزيزانم را ديدم ؛ اما ديدارکوتاه بود و هنوز نگفته بوديم که تمام اين سالهاي دوري چه برما گذشته که باز هم دوري و……….. تسليت خانواده هايي که هنوز چشم به راه فرزندانشان هستند و تسليت آنها که فرزندانشان را مجاهدين کشته اند و اميد به ديدار مزار فرزندشان و عزيزشان...»
اين مزدور همراه با ديگر ماموران مزدور وزارت اطلاعات حتي منكر گزارش پنتاگون شده كه توسط رسانه هاي فارسي زبان منعكس گرديده است. همان رسانه هاي فارسي زباني كه بخش مربوط به مجاهدين و ماموران وزارت اطلاعات را حذف كردند اما كليت گزارش را نتوانستند منكر شوند.
علاوه بر كريم حقي , حسن عزيزي و بهزاد عليشاهي مزدوران ديگري نيز در هلند فعال مي باشند كه يكي از آنها مسعود جاباني است.