Samstag, 23. Februar 2013

كنفرانس ” فرانسه و چشم انداز خاورميانه وايران در 2013 و بحران انساندوستانه در ليبرتي” در پارلمان فرانسه




فراخوان به بازگرداندن بلادرنگ پناهندگان ايراني به كمپ اشرف براي تامين امنيت آنها

و گفتگو با مقاومت ايران به عنوان راه حل بحران كنوني ايران

روز چهارشنبه 2 اسفند، در كنفرانس «فرانسه و چشم انداز خاورميانه وايران در 2013 و بحران انساندوستانه در ليبرتي» در سالن كولبر مجلس ملي فرانسه، با حضور دهها نماينده پارلمان از گروههاي مختلف سياسي، خانم مريم رجوي، رئيس جمهور برگزيده شوراي ملي مقاومت ايران هشدار داد كه كمپ ليبرتي، محل استقرار 3100 عضو اپوزيسيون ايران در عراق هر لحظه و هر روز ممكن است در معرض كشتار جديدي قرار گيرند و افزود تنها راهي كه امنيت آنها را تا انتقال به كشور ثالث به طور نسبي تأمين مي‌كند، بازگشت بلادرنگ به اشرف است. خانم رجوي بر مسئوليت كميسارياي عالي پناهندگان در قبال حفاظت ساكنان تاكيد كرد و گفت بهانه انتقال به ليبرتي مصاحبه هاي كميساريا بود. حالا كه 18 ماه از درخواستهاي پناهندگي افراد و يكسال از انتقال آنها به ليبرتي گذشته است، كميساريا به منظور تامين حفاظت ساكنان بايد بلادرنگ اعلام كند همه ساكنان پناهنده هستند و مي بايست به اشرف بازگردند.

در اين كنفرانس كه به رياست دومينيك لوفور, نماينده مجلس ملي، برگزار شد علاوه بر خانم مريم رجوي، شماري از قانونگذاران فرانسوي از جمله برونو لوقو؛ رئيس گروه اكثريت (سوسياليستها)؛ ميشل ترو، آندره شاسين ، رئيس مشترك كميته پارلماني براي يك ايران دموكراتيك، پاسكال تراس، پاسكال دوگيلم ، ويليام دوما، ژان گروليه، فيليپ ويتل، ژاك والو و همچنين آلن ويوين، وزير سابق امور اروپايي، فرانسوا كلكومبه، قاضي و نماينده سابق و ايو بونه، رييس سابق سازمان ضد تروريستي فرانسه، پير برسي، رئيس حقوق بشر نوين ، و سناتور رابرت توريسلي، از آمريكا و طاهر بومدرا مشاور يونامي در باره اشرف سخنراني كردند. سخنرانان خواستار بازگرداندن ساكنان ليبرتي به اشرف و اعلام موقعيت پناهندگي آنها از سوي كميسارياي عالي پناهندگان ملل متحد شدند. آنها مقاومت ايران را تنها راه حل بحران كنوني ايران توصيف كردند و خواستار گفتگو با اين مقاومت شدند

خانم مريم رجوي با اشاره به حمله جنايتكارانه به ليبرتي در 9 فوريه گفت: آنها مي‌خواهند جنبشي را از بين ببرند كه به خاطر ريشه هاي عميق در جامعه ايران توان آن را دارد كه نارضايتيهاي عظيم اجتماعي را هدايت كند و تغيير دموكراتيك در ايران را محقق كند. مقاومتي كه آمال جامعه ايران را نمايندگي مي‌كند چرا كه هدف آن استقرار يك جمهوري بر اساس جدايي دين از دولت، دموكراسي, يك جامعه كثرت گرا، لغو حكم اعدام، برابري زن و مرد و يك ايران غير اتمي است.

خانم رجوي از آمريكا و اتحاديه اروپا و ملل متحد خواستار فراهم كردن شرايط بازگشت اعضاي مقاومت از ليبرتي به اشرف شد و از كميسيارياي عالي پناهندگان ملل متحد خواست كه موقعيت پناهندگي همگي و جمعي آنها را بلا درنگ تأييد كند.

رئيس جمهور برگزيده شوراي ملي مقاومت ايران در آستانه دور جديد مذاكرات بر سر هسته يي رژيم تأكيد كرد كه رژيم بر سر برنامه اتمي در بن بست قرار گرفته و مذاكرات آتي نيز چشم اندازي جز شكست ندارد.

خانم رجوي گفت دخالت فرانسه در مالي، ابتكار شجاعانه يي براي مقابله با گسترش بنيادگرايي است اما مقابله با بنيادگرايي براي اينكه موفق شود، بايد متضمن تمركز روي منشا بنيادگرايي و تروريسم يعني رژيم حاكم بر ايران باشد رژيمي كه تأمين مالي و تسليح گروههاي بنيادگرا در خاورميانه و آفريقا را انجام مي‌دهد. وي افزود ما از دولت و مجلس ملي فرانسه انتظار داريم پيشتاز يك سياست قاطع در برابر فاشيسم ديني حاكم بر ايران و حمايت و برسميت شناختن مقاومت مردم ايران براي آزادي و دمكراسي باشد.

برونو لوقو, رئيس گروه سوسياليست مجلس در سخنراني خود گفت: «شما در سالن گروه سوسياليست هستيد, اين فقط يك سمبل نيست, بلكه يك تعهد است. ما به حضور مريم رجوي رئيس جمهور شوراي ملي مقاومت ايران كه به او در اينجا خوش آمد گفته و تعهدات او را مي‌دانيم، درود مي‌فرستيم. در كنار شما بودن مايه افتخار است. نبرد شما براي دموكراسي و لائيسيته يك عامل اساسي براي آينده كشور شما و منطقه است».

طاهر بومدرا، كه تا ماه مه گذشته به مدت سه سال و نيم مشاور يونامي در باره اشرف بود و در اعتراض به جانبداري كوبلر نماينده ويژه دبيركل سازمان ملل از دولت عراق و رژيم ايران استعفا داد در شهادت خود در اين كنفرانس گفت مارتين كوبلر با يك طرح مشخص و اقداماتي كه بر خلاف اصول شناخته شده سازمان ملل است با وارونه جلوه دادن حقايق و ارائه گزارشهاي كاذب زمينه را براي جابجايي اجباري ساكنان اشرف به ليبرتي جايي كه هيچ تضمين حفاظتي و بشردوستانه در آن وجود ندارد فراهم كرد. او گفت ليبرتي اكنون يك قتلگاه است و در صورت اينكه اقدامات مشخصي انجام نشود، حمله ديگري در چشم انداز وجود دارد.

سناتور رابرت توريسلي كه اخيرا در رأس يك هيات آمريكايي به بغداد سفر كرده بود تا مشكل اموال منقول و غير منقول ساكنان را حل كند گزارشي از سفر خود ارائه كرد و تصريح نمود كه دولت عراق در نقض تمامي توافقات قبلي مانع از بازديد هيئت آنها از ليبرتي و اشرف شد و هيچ مقام عراقي با اين هيات ملاقات نكرد. سناتور توريسلي در گزارش خود تصريح كرده است كه يونامي مهمترين وظيفه خود را حفاظت مالكي در مقابل تهديدات احتمالي ميداند.

دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران

2 اسفند1391 (20فوريه2013)