Samstag, 11. Mai 2013

اطلاعيه دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران - افت شديد سرعت اينترنت، كنترل فعاليتهاي سايبري كاربران

از كار افتادن راههاي دور زدن فيلترينگ و بروز اختلال در بخشي از شبكه هاي تلفن همراه
با نزديك شدن نمايش انتخابات رياست جمهوري، رژيم آخوندي به تمهيدات مختلفي براي قطع و يا محدود كردن ارتباطات اينترنتي و تلفني دست زده است. در همين رابطه از روز 14 ارديبهشت سرعت اينترنت در ايران به شدت كاهش يافته و امكانات دور زدن فيلترينگ و دستيابي به سايتهاي خارج از ايران از كار افتاده است در همين حال، بخشي از شبكه هاي تلفنهاي همراه نيز از روز 18 ارديبهشت مختل شده اند. شرکت ارتباطات سیار ایران با گفتن اينكه « با مورد خاصی مواجه نشده ایم» از پاسخگويي در اين زمينه طفره مي رود.
پيش از اين مهدي اخوان به‌آبادي، دبير شوراي عالي فضاي مجازي رژيم، «دور زدن سامانه فيلترينگ براي دسترسي به شبکه‌هاي اجتماعي در اينترنت را جرم» خوانده بود.
استفاده از اينترنت صرفاً از طريق آي پي هاي ثبت شده توسط شركت مخابرات متعلق به سپاه پاسداران امكانپذير است تا كليه فعاليتهاي سايبري كاربران را تحت كنترل داشته باشند.
ارگان سركوب اينترنتي رژيم آخوندي موسوم به پليس فتا (فضاي توليد و تبادل اطلاعات ايران) به تازگي با صدور دستورالعملي هرگونه استفاده از اينترنت را مشروط به ارائه كد ملي و شناسه (پاس ورد) افراد كرد. صاحبان كليه دفاتر خدمات اينترنتي (كافي نت ) نيز موظف شده اند مشخصات كليه مراجعان را ثبت نمايند. در غير اين صورت كافي نت آنها تعطيل خواهد شد. همچنین براي صاحبان كافي نت ها نصب هرگونه نرم افزارهاي فيلترشكن روي كامپيوترها و د‌‌‌‌ر‌اختیار‌گذاشتن هرگونه فيلترشكن براي دسترسي به سایتهای فیلتر شد‌‌‌‌ه، یا معرفی سایت‌های فیلتر شکن به كاربران  ممنوع شده است.
سران رژيم آخوندي بعد از قيام 88 براي جلوگيري از شعله ور شدن مجدد خشم مردم به جان آمده شمار بالايي از پاسداران را زيرعنوان «مقابله با جنگ نرم» به شناسايي كاربران اينترنتي اختصاص دادند. به گفته محمدعلي آسودي، معاون فرهنگي و تبليغات سپاه پاسداران «۲۰ هزار نفر از نيروهاي سپاه در حوزه‌هاي مختلف فرهنگي براي مقابله با جنگ نرم فعاليت مي‌کنند». وي گفت كه اين اقدام در «اجراي فرامين مقام رهبري در خصوص مقابله با جنگ نرم» صورت گرفته است (روزنامه حكومتي بهار-13دي91)
دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران
20 ارديبهشت 1392 (10مه2013)