Sonntag, 30. Januar 2011

جلسه شهرداری رم قطعنامه ای در دفاع از نسرین ستوده را تصویب نمود

شنبه، ۰۹ بهمن ۱۳۸۹ / ۲۹ ژانویه ۲۰۱۱

رم ، ۲۸ ژانویه خبرگزاری کرونوس، روز پنجشنبه در جلسه شورای شهر پایتخت، قطعنامه ای که توسط اعضای شورای شهر خانمها جما آتزونی و مونیکا چیرینا در دفاع از نسرین ستوده آورده شده بود به اتفاق آراء به تصویب رسید. قطعنامه ای که شهردار و اعضای کابینه اورا متعهد می کند که از هرگونه ابتکار مفید برای جلب توجهات و نیز مداخله در موضوع نسرین ستوده، وکیل ایرانی که به ۱۱ سال زندان محکوم شد، استفاده کند.

نسرین ستوده به خاطر فعالیتهایش در دفاع از حقوق بشر زندانی شده بود. قطعنامه در واقع با هدف تنها نگذاشتن این زن که قربانی زورگویی و اذیب و آزار می باشد به تصویب رسید. او فعالانه در ایران برای دفاع از حقوق بشر ، حقوق اقلیتها و محکومین به مرگ، زندانیان آگاه فعالیت می کرد و علیه هرگونه افراطی گرایی مانند چادر اسلامی، سمبل هرنوع تبعیض جنسی برای زنان ایرانی بود.

با این حرکت از دولت و پارلمان ایتالیا خواسته می شود تا اقداماتی را در اروپا برای آزادی فوری زندانیان سیاسی و همه وکلای حقوق بشر که در ایران بخاطر سوء استفاده از قدرت قضایی از طرف مقامات ایرانی با هدف ضربه زدن به مدافعان حقوق بشر و همه فعالین مدنی زندانی می باشند را اتخاذ کند.

در پایان شهردار می بایستی ترتیبات برگزاری یک نشست از شورای شهر پایتخت در رابطه با موضوع نسرین ستوده برای شنیدن سخنان رئیس بخش ایتالیایی عفو بین الملل که فراخوانی را برای آزادی این زن شجاع صادر نموده را بدهد.